PDA

View Full Version : Carl Martin Red Repeat



Herman
27 november 2007, 23:19
Hey,

Ik ben opzoek naar een fijne delay voor niet overdreven veel geld. Nou kwam ik de Red Repeat tegen, klonk goed en kost eigenlijk maar vrij weinig! Zeker een kanshebber.. MAAR, ik lees op Harmony central dat dit pedaal nog wel eens een getik kan veroorzaken wanneer hij in een keten zit met andere (true bypass?) pedalen. Hebben jullie hier ervaring mee? Als hij dit echt doet is dat nogal een tegenvaller.
En voor de rest: Tips over leuke delay pedaaltjes zijn áltijd welkom :)

*Misschien wel ff handig wat voor pedaaltjes ik heb:
CryBaby Wah - Ibanez TS9 - Korg DT10 en in de toekomst misschien nog een keer de Zvex FuzzFactory :)

JeroenSchaaf
27 november 2007, 23:22
Hmmm.. Jah wat zoek je allemaal in een delay?

Tap functie of niet?

welk budget?

en ik vond die carl martin red repeat niet slecht ;) vond hem laatst in tonika wel lache!

Herman
27 november 2007, 23:32
Wat meer warm/vintage achtig klinkende delay (en af en toe een beetje freaken zal ik ook vast wel doen ;)). Tapfunctie is niet echt een pre, wel handig als het erop zit, maar absoluut geen must. Budget, mwoah...eurotje of 120 denk ik, uiteraard is 2e hands no problemo :)

Ja ik vond hem ook wel lekker klinken laatst, en zeker gezien wat het moet kosten. Ben dus alleen beetje bang voor dat getik.

Voor de rest wil ik de Ad9 nog wel eens proberen, oa om te kijken of de delay voor mij lang genoeg is (wat ik vijr lastig vind in te schatten).

Mitch
27 november 2007, 23:47
Effe zoekfunctie gebruiken, reuze handig.....

Eerder topic over de Red Repeat (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97614&highlight=repeat)
Grotere review met o.a. de Red Repeat (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=93900&highlight=repeat)

JeroenSchaaf
28 november 2007, 06:59
Ik vind hem voor het geld geen slechte delay, wat ik zo hier en daar lees snoept die een beetje van het hoog af.

Hoeveel dat beetje is weet ik niet ;)

Je zij laatst dat je niet een tone purist bent....




( heb je die RMC wah wah aluitgeprobeerd of die Vox ? )
( al uitgenodigd voor Rocking Vlagt Vegas? )

Herman
28 november 2007, 17:37
RMC niet geprobeerd, werd me ook qua geld íets te gek. De Vox nog wel geprobeerd, clean vond ik hem iets beter klinken, maar distorted had ik toch liever de Crybaby. :)

Ik ben idd geen tone-purist (Dwz het duurste van het duurste om net dat kleine beetje verschil te maken hoeft van mij niet, dat wil niet zeggen dat ik met een Behringer Delay tevreden ben ;))

Het topic over de RR zelf had ik al gezien, maar voor zover ik weet ging het daar niet zo zeer over geplop wanneer aangesloten met andere pedalen. En net heb ik dat topic met de reviews nog ff gelezen, maar daar komt het ook niet echt naar voren.

*offtopic: Nope, nog niet, maar tijdje geleden zei robert dat hij misschien nog wel wat kon regelen qua optredens voor ons. Ik zal hem binnenkort nog eens een berichtje sturen daarover aangezien we zo langzamerhand weer op gang komen na de bassist-wisseling :)

hugo123
28 november 2007, 17:41
IK heb hem en hij is inderdaad niet helemaal true bybass, hij snoept wat hoog weg, verder is het wel een enorm goede delay, ookal kun je niet zo goed ermee "freaken"vind ik. Ook KAN ik zeg kan.. hij een beetje brommen, al met al een enorme goede delay vor zijn geld, zeker een aanrdaer!

hugo

Herman
28 november 2007, 18:50
Dus ik begrijp wanneer het niet true bypass is, kan hij dat "getik" veroorzaken? Of is dat alleen verantwoordelijk voor het afname in het hoog.

Ik probeer me net een beetje in te werken met pedaaltjes, dus ik ben alles behalve al een kenner ;)

En hoe zit het precies met de zogenaamde "Buffers"? Die sommige pedaaltjes nodig zijn? (en waarvan ik las dat deze dat ook wel kan gebruiken?)

Mitch
28 november 2007, 20:17
Dat tikken wat je hoort is de 'klok' van de delay. Of je dat hoort kan te maken hebben met al dan niet true bypass, maar hoeft daar aboluut niets mee te maken hebben.
Een voorbeeldje: ik heb een chorus, een RC99. Zit, voor de duidelijkheid, dus ook een delaychip in. Het pedaal zelf is niet true bypass. Als daar GEEN pedaal voor zit is er niks aan de hand, niks geen getik. Als daar één of twee TB pedalen voor zitten begint de tik hoorbaar te worden. Echter, als er een goed gebufferd pedaal voor zit is er weer totaal niks aan herrie hoorbaar.
Als D_H nog zin heeft moet -ie het technische gedeelte nog maar even uitleggen, het heeft in ieder geval te maken met de onderlinge impedantie verschillen.
Soms echter, zoals bij een EH Small Stone kun je sowieso het effect horen, het zogenaamde 'bleed through'. Of het pedaal dan TB is of niet en of er dan nog een gebufferd pedaal vóór of achter zit maakt ook niet uit, dat ligt echt aan het circuit zelf. Is toevallig pas ook een topic over geweest.

Dirk_Hendrik
28 november 2007, 20:29
Als D_H nog zin heeft moet -ie het technische gedeelte nog maar even uitleggen, het heeft in ieder geval te maken met de onderlinge impedantie verschillen.
.

Jammer.
D_H heeft een slechte eigenschap. D_H gaat lekker met z'n meisje een extra lange aflevering van "Het Blok" kijken.

Mitch
28 november 2007, 20:36
'k Heb het dit seizoen niet gevolgd, maar da's wel erg vermakelijk ja.
Het staat hier nu ook op trouwens...
Nou ja, voor de topic starter: ik hoop dat mijn voorbeelden al enigszins hebben geholpen :D

Herman
28 november 2007, 21:54
Aah oke dan, bedankt! :) Eigenlijk gewoon een kwestie van proberen met de andere pedalen erbij dus.

*Tips voor delays nog altijd welkom

Swan
28 november 2007, 22:30
Ibanez De7!

Herman
28 november 2007, 23:14
Zijn dat niet ontzéttend gammele bakkies? Lijkt wel alsof ze van plastic zijn? *nog nooit eentje gezien verder hoor, dus ik kan er wederom naast zitten.

Dirk_Hendrik
29 november 2007, 09:10
Zijn dat niet ontzéttend gammele bakkies? Lijkt wel alsof ze van plastic zijn? *nog nooit eentje gezien verder hoor, dus ik kan er wederom naast zitten.



Dat zit je dus behoorlijk. Het enige punt voor any Ibanez 7 series waar je over kunt klagen is dat het gebruikte schakelaartje voor de bypass niet de meest goede is en na verloop van tijd last krijgt van haperingen door oxidatie. Verder is er geen enkel punt aan een 7 te noemen dat niet, op basis van praktijkgebruik, dito doordacht is.

Swan
29 november 2007, 09:46
schijnt dat probleem van die switch tegenwoordig ook niet opgelost te zijn? ik gebruik de mijne al jaren zonder enkel probleem...
voor mij de beste delay voor t geld!