PDA

View Full Version : nieuwe amp: Bedrock 621 + vraagje



Lexvandoef
27 november 2007, 19:40
Hehe, werd weer tijd voor een nieuwe oefenversterker :satisfie:

Het is een bedrock 621 geworden, 2xEL84, 3X12AX7, clean en overdrive kanaal met gedeelde EQ, reverb en effectsloop.

Het is een heel erg fijn ampje, zeker voor het bedrag wat ik er voor heb betaald (250E). Het clean lijkt heel erg op het clean van mijn Vox, alleen met meer laag en iets warmer. Hij klinkt lekker diep en complex, zowel met mijn strat als mijn lp. Er komt zelfs met mijn lp een verdomd fijn clean uit, misschien zelfs wel fijner dan uit mijn AC15.

Alle eq knopjes (b/m/t/p) doen ook daadwerkelijk wat, itt mijn JMP 2203, waarbij het niet zo heel veel uit maakt op welke stand ze staan.

Het overdrive heeft een ander karakter, meer marshall. Op lagere gainstanden cruncht hij een beetje als een plexi, met hogere gain wordt het meer jcm800 qua gainniveaus. Het OD kanaal is meer midvoiced dan het clean wat handig is, gezien er een gedeelde eq is. Hij heeft zeker voldoende oomph op beide kanalen, dat miste ik heel erg op mijn oude jtm-30.

De reverb is lekker diep, veel en veel beter dan reverb op mijn AC15, hij heeft niet zo'n rare trail aan het einde van het reverb geluid zeg maar.

De effectsloop heef een send en return regelaar, en is schakelbaar (met de hand). Die is trouwens wel een beetje vreemd, als je hem aan zet zonder patchkabel in de send en return doen de regelaars het nog steeds. Ze werken dan als het ware als een 2de master. Cool en heel erg handig!

Dan nu mijn vraagjes aan de amptechs hier, 1. Is het mogelijk om de effectsloop voetschakelbaar te maken? Gezien er op de achterkant ook al een schakelaar zit om hem aan en uit te zetten, en hij doet het ook als er geen kabel in zit.
Dan vraag/probleem 2: De amp bromt een beetje, op alleen volume niveaus even hard, wat kan het zijn?
Zijn de buisjes soms een beetje aan het einde? Ik weet niet hoe lang ze er al in zitten, dus ga ik er maar van uit dat ze nogal oud zijn.

Er zat trouwens geen footswitch bij, heeft iemand een idee welke er bij werkt? Eentje in de winkel werkte niet.

Al met al ben ik heeeeeeeeel erg blij met dit ding, vox-like clean kanaal en een marshall-like od kanaal. Voorlopig heb ik hem gekocht als oefenversterker op mijn kamer in Delft (wat luxe :cooler: ), maar omdattie lekker licht is en ontiegelijk hard kan ga ik hem ook weleens live gebruiken.

Volgens mij heb ik ook wel een redelijk koopje gescoord toch? 250e voor een bedrock valt toch wel mee? Meestal zie ik ze duurder. Me = Happy :hippie:

morroow
27 november 2007, 19:45
Wow dat klinkt wel heel erg goed. Wanneer gaat die Vox in de verkoop ;)

Volgens mij een hele mooie prijs voor zo'n versterker. Veel plezier ermee!

Jimwoud
27 november 2007, 19:52
Bedrock kicks ass, ik heb een bedrock series 1000 top gehad, erg goede sounds, alleen niet mijn waarvoor ik hem wilde gebruiken. Hij deed het ook niet erg lekker met pedalen, maar dat lag ook aan de voorbuisjes denk ik. Hoe vind je het clean, lijkt het een beetje op je vox?

Er stond/ staat ook nog een bedrock op MP, alleen dat was een 30-50 watter.

Veel plezier ermee.

d'oh
27 november 2007, 20:03
Waar blijven die FOTO'S?

Bedrock, ik weet dat ze bestaan maar ken ze niet, ben er wel benieuwd naar als ik jou zo hoor praten

Luke-wannabe
27 november 2007, 20:07
Ej dat klinkt lekker! Misschien iets voor mij, Lex? Hoeveel watt is dat ding? Zit er zo'n 'bite' in het drive kanaal?

Lexvandoef
28 november 2007, 01:36
Het is volgens bedrock een 25 watter, 2 x el84's die nogal heet gebiasd zijn denk ik. Ik ben er ook erg blij mee, alleen die brom stoort op lage volumes. Iemand nog een idee?

Ik heb hem trouwens nog naast een studiotone gehoord, maar die deed het niet voor mij, te modern, ik vind die koch voicing gewoon niet zo lekker, wel goed, maar niks voor mij.

volgens de verkoper istie trouwens geweest van de man die Anouk ontdekt heeft, dat is een vriend van hem, best grappig :satisfie:

Ik heb trouwens vreemd genoeg een stereofootswitch nodig om van kanaal te kunnen schakelen, het schema heb ik gevonden, voor nu doe ik het ff met mijn vox switch die normaal de tremolo en reverb doet. allebei uit is groen en allebei aan is rooie kanaal. Kan dit kwaad? Ik ga van de week nog een goeie switch maken.

Ik heb zaterdag een gig, eens kijken wattie daar doet, hij is wel lekker compact, veel beter sjouwen dan wat ik nu doe.

@morroow: de vox gaat niet in de verkoop ;) Ik wil hem samen met mijn JMP op grotere optredens gaan gebruiken als dual amp rig, wat ik nu dus ook al doe op kleinere optredens voor zo'n 100 man, beetje overkill :satisfie:

@Luke: het clean kanaal is lekker diep, chimey en 3D, heel erg fijn, daar bleef ik echt op pielen. Het od kanaal heeft meer bite en mids, is meer marshally maar minder harsh en schel dan mijn JMP als die een slechte dag heeft. Hij heeft ook nog veel laag en oomph op dat kanaal op lagere volumes. Er staat trouwens nog een 651 stack bij maxguitarstore, kun je misschien je jcm800 op inruilen? Voor thuis vind ik de bedrock sowieso bruikbaarder.

@Jimwoud: hij klinkt erg voxy, maar met meer laag dat ook wat gedefinieerder is. Als ik de bas eruit draai en de mid en treble op 5 heb staan heb ik zowat een kloon van mijn ac15 met een betere reverb.

Mr.Bluesbreaker
28 november 2007, 10:43
Tof man! Voor 250 euro (buizen nog goed?) is dat geen geld.
Ik had een 651 combo vroeger, in tweedlook. Heel cool ding, alleen bij gigs onbruikbaar doordat het clean veel te vroeg over zn nek ging.
Voor mijn eerste studentenkamer destijds kon ik me niks beter wensen.
Er zat bij mij ook een brommetje op het clean, en niet op het OD kanaal. Dat ging toen niet weg na 4 * EL84 te vervangen, en de hele pre amp sectie.

Ik heb hem ook een keer als topje gebruikt met op elke luidsprekeruitgang een 4*12 van Marshall, was ook niet gek:D

JeroenSchaaf
28 november 2007, 10:48
Ik mis nog foto's :D

Gefeliciteerd met je aankoop!

Daemon
28 november 2007, 11:02
Even terug op je vragen:
- Helaas, je kunt de amp's fx loop niet schakelen met een footswitch
- Ik zou de buizen eens laten nakijken voor die brom (maar tot die conclusie was je denk ik al gekomen).
- Het kan geen kwaad dat je met je vox de boel schakelt.

En last but not least: congrats met je amp :)

Jimwoud
28 november 2007, 11:21
Even terug op je vragen:
- Helaas, je kunt de amp's fx loop niet schakelen met een footswitch
- Ik zou de buizen eens laten nakijken voor die brom (maar tot die conclusie was je denk ik al gekomen).
- Het kan geen kwaad dat je met je vox de boel schakelt.

En last but not least: congrats met je amp :)
hij weet dat het niet kan, maar bedoelt of het eventueel aantepassen is, te modden. Moet wel mogelijk zijn uiteraard, maar zal wel een prijskaartje aan hangen.

Harry
28 november 2007, 11:29
gefeliciteerd!! Ik heb zelf een Bedrock 650 top met 2 Bedrock 600 cabinetjes , en die gebruik ik al jaren met heel veel plezier. Alle Marshall's, Engl's en hoe ze allemaal ook mogen heten deden het voor mij niet, en deze nog steeds wel!

Daemon
28 november 2007, 11:45
hij weet dat het niet kan, maar bedoelt of het eventueel aantepassen is, te modden. Moet wel mogelijk zijn uiteraard, maar zal wel een prijskaartje aan hangen.

My mistake! Hmm, er schijnt bij een muziekhandel in Eindhoven een hele goede amp tech te werken, misschien kan die helpen daarmee. Ik ben de naam van de tent ff kwijt Lex: als je daar interesse in hebt moet je Kaïn maar ff pmen. Die weet wel welke 't is.

Harry
28 november 2007, 11:54
ik heb bij Chris Winsemius een extra master volume aan laten brengen, dus hij kent de versterker al. Je zou hem een PM kunnen sturen.....

Mitch
28 november 2007, 12:12
Daar was Lex al bekend mee geloof ik ;)

Lexvandoef
28 november 2007, 12:39
@Harry&Mitch: Jep ik ben al in het bezit van een CMW gemodde amp :cooler:

foto's moeten ff w88, het ding staat op mijn studentenkamertje, en ik zit nu ff bij mij ouders.

Thnx voor alle reacties!

Harry
28 november 2007, 12:48
teveel reclame voor Chris bestaat niet! :p

Lexvandoef
28 november 2007, 12:55
teveel reclame voor Chris bestaat niet! :p

haha, ja klopt :satisfie:

Een vraagje Harry, gebruik jij in je band zowel het cleane als het od kanaal? Hoe schakel jij dan? Met een bestaande footswitch of heb je er zelf eentje gebouwd?

Harry
28 november 2007, 13:10
bij Piggy & the Perverts gebruik ik alleen het overstuurde kanaal, maar er zat een voetschakelaar bij. Op www.piggyandtheperverts.nl staan trouwens geluidsfragmenten, bij bijvoorbeeld 'Whole lotta Rosie' hoor je mijn geluid in de solo (poging tot).

Lexvandoef
28 november 2007, 13:16
bij Piggy & the Perverts gebruik ik alleen het overstuurde kanaal, maar er zat een voetschakelaar bij. Op www.piggyandtheperverts.nl staan trouwens geluidsfragmenten, bij bijvoorbeeld 'Whole lotta Rosie' hoor je mijn geluid in de solo (poging tot).

Thnx, het ritme geluid in whole lotta rosie is ook lekker, ben jij dat ook? Leuke band trouwens :cheerup:

Nielsje
28 november 2007, 13:26
Hey lexie, nieuw speelgoed?!

gaaf!! Verkoop die Vox en JMP maar, dat scheelt mij weer sjouwen...

De loop is wel schakelbaar te maken, als er nu toggle switch inzit, dat kan zelfs ik voor je doen. ik heb hier ook wel een paar footswitches liggen die je even kan proberen of ze het doen bij je bakkie.

Ik wist helemaal niet dat jij aan het jagen was op een andere versterker?
Waar heb je hem gekocht? En die kerel van wie hij geweest is, is dat toevallig mijn voormalige gitaardocent, of denk ik nu verkeerd?

Lexvandoef
28 november 2007, 13:30
Hey lexie, nieuw speelgoed?!

gaaf!! Verkoop die Vox en JMP maar, dat scheelt mij weer sjouwen...

De loop is wel schakelbaar te maken, als er nu toggle switch inzit, dat kan zelfs ik voor je doen. ik heb hier ook wel een paar footswitches liggen die je even kan proberen of ze het doen bij je bakkie.

Ik wist helemaal niet dat jij aan het jagen was op een andere versterker?
Waar heb je hem gekocht? En die kerel van wie hij geweest is, is dat toevallig mijn voormalige gitaardocent, of denk ik nu verkeerd?

Ik was eigenlijk ook helemaal niet op zoek naar een nieuwe amp. Maar kwam ik voor zo'n leuke prijs tegen op marktplaats dat ik hem maar even mee nam :satisfie: En het spookte wel in mijn hoofd dat ik iets simpelers wilde voor de band, die JMP+vox klinkt wel goddelijk maar neemt zo veel ruimte in en is zo zwaar. Ze gaan zeker niet weg trouwens :satisfie:
Edit: ik heb er stiekem eigenlijk ook geen geld voor merk ik nu net :( Dan maar een maandje op water en brood :chicken:

Bedoel je Deryck Groen? Nee daar heb ik hem niet van gekocht, de eigenaar van Vanilla Music in Den Haag verkocht hem voor een vriend van hem.

Over die footswitches, vanavond/vanmiddag tijd om misschien ff langs te komen met een paar van die krengen? Kan je hem gelijk horen.

tabmaniac
28 november 2007, 13:35
gefeliciteerd met je aanwinst!:D

Nielsje
28 november 2007, 13:40
Ik heb vanavond wel even tijd hoor, ik ben nu aan het leren (kuch).
Je mag ook bij mij komen met het kreng, heb hier een soldeerbout met wat onderdelen, kan ik meteen ff een foodzwitsj voor je inbouwen :)
Bel maar eventjes :)

Harry
28 november 2007, 15:56
Thnx, het ritme geluid in whole lotta rosie is ook lekker, ben jij dat ook? Leuke band trouwens :cheerup:

dank je!!! Best kans dat ik dat ben, ik sta meestal wat harder :sssh:
De andere gitarist speelt over een Engl Sovereign, die klinkt wat meer metalachtig.

Luke-wannabe
28 november 2007, 22:59
Hej Lex, kun je misschien met dig camera een filmpje maken van die bedrock?

Nielsje
28 november 2007, 23:08
Tjee lex, wat heb je er trouwens een gave foodswitsj bij!

Lexvandoef
29 november 2007, 01:07
Tjee lex, wat heb je er trouwens een gave foodswitsj bij!

haha, ja hij is gaaf Niels, thnx, je gaat er nog wel van horen zaterdag :satisfie:

@Luke: Ik moet ff een cam scoren, maar mijn gitaarcapaciteiten zijn ook niet zo super hoor :hippie: Je mag hem ook live komen beluisteren bij mij, ik woon in Delft. Je kan ook naar ons optreden komen, zaterdag. Dan hoor je hem in bandverband. Als het je wat lijkt kan je me pmmen. :hippie:

Ik ga trouwens ff een topic in werkbank openen met wat vraagjes, ben nog niet 100% tevreden (heeft te maken met de staat van de amp en wat wensen van mij, niet met de sound)

Luke-wannabe
29 november 2007, 23:04
haha, ja hij is gaaf Niels, thnx, je gaat er nog wel van horen zaterdag :satisfie:

@Luke: Ik moet ff een cam scoren, maar mijn gitaarcapaciteiten zijn ook niet zo super hoor :hippie: Je mag hem ook live komen beluisteren bij mij, ik woon in Delft. Je kan ook naar ons optreden komen, zaterdag. Dan hoor je hem in bandverband. Als het je wat lijkt kan je me pmmen. :hippie:

Ik ga trouwens ff een topic in werkbank openen met wat vraagjes, ben nog niet 100% tevreden (heeft te maken met de staat van de amp en wat wensen van mij, niet met de sound)
Dat geeft tog niks. En ;t zal heus wel meevallen ;). Ik moet effe kijken of ik zou kunnen en wanneer, maar het aanbod houd ik effe warm!

Pepe
29 november 2007, 23:16
Halverwege de jaren negentig heb ik een 6v6 Bedrock Royal gehad, meegenomen uit de states, niet lang want hoewel een fenomenaal geluid wassie nogal krakkemikkig gebouwd, iets waar veel bedrock amps last van hadden. Dat wispelturige nekte de company die allang out of bisnis is.
Niettemin, de eigenaar is niet bij de pakken neer gaan zitten en is de grote man achter de GFS pickups, Jay Abend, met nog steeds dezelfde filosofie: goeie kwaliteit voor een lage prijs (het lijkt goddomme de Aldi wel..)
dit terzijde. Als die Bedrock blijft lopen heb je er een heel fijn ampie aan.

Harry
30 november 2007, 09:57
ik hoor wel eens verhalen over de onbetrouwbaarheid van de Vox-achtige Bedrocks, maar ik heb nooit last gehad.

Bedrock is trouwens uit de running omdat ze door Rivera zijn opgekocht, die er vervolgens niks meer mee deed.

Pepe
30 november 2007, 20:42
ja, zo kan je het ook zeggen haha
Bedrock had echt een mooie toekomst in het vooruitzicht, originele modellen, het image van boutique met een mass product prijs en lovende pers. Waarom de ene amp goed in elkaar gezet werd en de andere niet is ook Abend een raadsel. En dan krijg je een derde van de verkochte amps via dealers weer terug. Ik kan me voorstellen dat Riviera dacht, zoveel problemen daar, dat is een makkelijk prooi.

Lexvandoef
30 november 2007, 21:10
Hij bromt/ruist niet meer :cheerup: FF de buisjes los en vast gemaakt, en het was over.

@Harry, wat voor verschil merk jij als jij de normal-tight switch naast de midknop omschakelt? Ik denk dat dat bij mij kapot is, aangezien ik geen verschil hoor. Bij normal - lose switch hoor en voel ik dat het laag verandert.
Hoe klinkt de overdrive bij jou trouwens? Ik vind de mijne best wel modern en redelijk aggresief klinken namelijk.

Happy :cheerup: Morgen dat ding voor langere tijd op hoog volume bij een gig.

Harry
2 december 2007, 12:33
die minischakelaartjes bedoel je? Die gebruik ik alleen in het hoogstzeldzame geval dat ik clean speel, en daar maak ik het geluid wat strakker mee, bij een funkslagje of zo. Geluid wordt wat minder warm, maar heel veel doet het niet.....

Ik kan de overdrive alleen maar als lekker omschrijven, al trap ik wel graag een booster in om het iets te kleuren. Of het modern is..... het is niet highgain of metal naar mijn idee. Ik heb wel de mid helemaal open staan.

Lexvandoef
5 december 2007, 15:34
ik heb de mids en de bas helemaal open staan en de treble en presence op 12 uur, ik krijg zo op beide kanalen een lekker geluid.

Afgelopen zaterdag heb ik een optreden gedaan met deze versterker. Hij is echt heerlijk compact ivm wat ik normaal mee neem (Marshall top + 2x12 + vox combo) en hij gaat heel erg hard. Ik heb het cleane volume niet boven de 2,5/3 uit gehad (oke het mocht ook niet heel erg hard) hij klinkt ook heel erg fijn. Het clean is echt goed clean en de overdrive is wat minder 'brits' dan ik gewend ben, maar ook geen mesa overdrive. Beetje een mengeling van beide vind. Wisselt wel mooi af met de Marshall van de andere gitarist.

Geboost gaattie op het od kanaal niet veel harder, er komt wel meer gain bij, maar dat is iets wat ik wel verwacht had. Ik moet nog ff experimenteren met mijn husky boost in de loop. Ik blijf hem voorlopig gebruiken op gigs en in mijn kamertje, channelswitchers zijn toch wel makkelijk heb ik gemerkt ;)

Alleen er is wel weer een klein ruisje terug gekomen, nu nog slechts op het cleane kanaal, klinkt een beetje alsof je gitaar niet goed geaard is, maar dat issie dus wel, op het od kanaal is er geen ruis te bekennen.

Edit: alles is weer normaal op een ander stopcontact :stop: