PDA

View Full Version : Nieuwe buizenversterker



Sjoerd
27 november 2007, 17:59
Hallo,

ik ben nu al een tijdje op zoek naar een leuke buizenversterker die minimaal hard genoeg gaat voor een bandoefening/klein optreden.

de stijl(en) die ik speel is/zijn vooral blues, bluesrock en rock.

er moet een leuke clean opzitten, maar de drive vind ik belangrijker. Ik houd zelf erg van het (oude) marshall geluid.

het liefst zou ik de versterker nieuw kopen, maar als het echt niet anders kan is tweedehands ook een optie.

mijn budget ligt rond de 800 euro, heeft iemand suggesties wat een versterker voor mij zou zijn??

Bedankt,

Sjoerd.

Puerco
27 november 2007, 18:50
Ik ben al een tijdje naar precies hetzelfde op zoek, ik denk dat ik uiteindelijk voor een jtm45 bluesbreaker clone van ceriatone ga met wat extra opties zoals effects loop en externe bias. Weinig scheur maar met kt66 buizen zo een heerlijk geluidje...
Op ebay/marktplaats kun je ook voor dat bedrag een leuke Marshall kopen.
Ben benieuwd welke het uiteindelijk voor jou zal worden.

Luke-wannabe
27 november 2007, 19:37
Waarschijnlijk komt mijn JCM 800 binnekort in de verkoop :cooler:

a darker shade of grey
27 november 2007, 20:59
Marshall DSL401? 799 euro nieuw :D

Rude Perception
28 november 2007, 00:25
Marshall modern/vintage of een dsl.
Ik heb een DSL, redelijk tevreden over. Gaat binnenkort waarschijnlijk wel een andere speaker in. Mondern/vintage heb ik heel even over gespeeld (pedaaltje testen) en klonk ook wel erg lekker. Ik denk een heel stuk beter. Dan moet je alleen wel tweedehands op zoek gaan.

Sjoerd
29 november 2007, 21:13
ok, bedankt allemaal.

die dsl lijkt me zeker wat en ik ga hem uittesten.

maar zou de hughes and kettner statesman (dual) niet aan mijn eisen voldoen, iemand ervaring?

Sjoerd.

Squier4ever
29 november 2007, 21:16
ok, bedankt allemaal.

die dsl lijkt me zeker wat en ik ga hem uittesten.

maar zou de hughes and kettner statesman (dual) niet aan mijn eisen voldoen, iemand ervaring?

Sjoerd.

statesman is wat ik er van gehoord heb iig lekker vintage.....
dsl nooit gehoord, maar met een jcm of wat puerco zegt, jtm45 moet je er ook zeker kunnen komen.

en anders:

http://www.guitariste.com/articles/img/679-big-marshall-jimi-hendrix-signature.jpg

TimmU
29 november 2007, 21:42
statesman is wat ik er van gehoord heb iig lekker vintage.....
dsl nooit gehoord, maar met een jcm of wat puerco zegt, jtm45 moet je er ook zeker kunnen komen.

en anders:

http://www.guitariste.com/articles/img/679-big-marshall-jimi-hendrix-signature.jpg
red ie makkelijk met 800 euro , die Hendrix Signature !:):)

Squier4ever
29 november 2007, 21:46
red ie makkelijk met 800 euro , die Hendrix Signature !:):)

dat zeg ik toch niet :D

TimmU
29 november 2007, 22:04
dat zeg ik toch niet :D
het was dan ook sarcastisch!:D

Squier4ever
29 november 2007, 22:07
het was dan ook sarcastisch!:D

mijne ook.....

dat plaatje he.

Puerco
30 november 2007, 00:24
en anders:

http://www.guitariste.com/articles/img/679-big-marshall-jimi-hendrix-signature.jpg
Wat doe je me aan....
Elke keer als ik een plaatje van die JH Super Lead 100 stack zie moet ik een slabbetje om doen tegen het kwijlen, krijg last van een harde plasser en jeuk over mijn hele lichaam. Zou hem een plekje midden in de huiskamer willen geven en als de vrouw begint te zeiken; volume wat omhoog dan hoor je daar niks meer van :D
Maar om nou €5000 neer te tellen voor een versterker die ik amper aan kan zetten zonder dat bij de buren paar huizen verderop de kopjes van de tafel trillen...
Zucht, diep ademhalen... eerst eens kijken of ik nog ergens een fles drank in huis heb :(:(

Sjoerd
8 december 2007, 12:59
hallo, sorry dat ik dit topic weer omhoog haal, maar ik heb nog een vraagje.

ik heb nu een hughes & kettner uitgetest en dit klonk erg goed.

maar nu heb ik ook goede dingen over de vox ac15 gehoord, ik denk alleen dat deze iets te weinig drive voor mijn heeft..

nu is mijn vraag dus: heeft iemand ervaring met de vox ac15 i.c.m. drivepedaaltjes en hoe klinkt dit (wat voor pedaal)?

Sjoerd.

Jim Haagmans
9 december 2007, 23:01
nou koop een ac15 (599 vind je ze) en een fulltone OCD (200) ben je voor 800 klaar en kan je heel veel kanten op, die fulltone is echt super!

Lexvandoef
9 december 2007, 23:05
hallo, sorry dat ik dit topic weer omhoog haal, maar ik heb nog een vraagje.

ik heb nu een hughes & kettner uitgetest en dit klonk erg goed.

maar nu heb ik ook goede dingen over de vox ac15 gehoord, ik denk alleen dat deze iets te weinig drive voor mijn heeft..

nu is mijn vraag dus: heeft iemand ervaring met de vox ac15 i.c.m. drivepedaaltjes en hoe klinkt dit (wat voor pedaal)?

Sjoerd.

Ik gebruik met mijn AC15 een digitech bad monkey en een HWA husky boost. De bad monkey is een ts-achtige, ik haal er zelf genoeg gain uit voor een lekkere rythm sound en dan boost ik alles met de husky voor lead. Werkt goed, en gaat ook hard zat. Ik speel trouwens vanalles, blues, pop, rock, hardrock etc. Geen numetal ofzo.

Zonder pedalen heeftie idd niet zo heel veel drive, en bovendien vind ik de drive niet heel bijzonder, maar clean en crunchy sounds kannie als de beste. Ik denk dat een OCD ervoor ook erg gaaf klinkt.

Welke h&k heb je trouwens getest?

Sjoerd
9 december 2007, 23:14
Ik heb een hughes & kettner statesman getest, klonk erg goed.

maar ik ga zeker een ac15 en een ocd uittesten.

ook heb ik iets gehoord over een vox dual overdrive(buizen) pedaal, deze zou ook goed bij een ac15 moeten klinken??

Azrael
9 december 2007, 23:19
Sjoerd....Waarom zit er een stuk wit bij jouw tekst elke keer?

Vind ik vervelend lezen.

Is namelijk nogal onhandig.

Ofzo.

Dacht ik.

Dus vroeg ik het mij af.

Lexvandoef
9 december 2007, 23:43
Het clean van de statesman zou ala de ac15 moeten zijn volgens sommigen hier.

Over die voxpedalen weet ik niet zo veel, maar volgens mij zijn het wel een beetje love it or hate it pedalen.

Ik zie trouwens geen stuk wit onder zijn tekst Azreal. :chicken:

Azrael
9 december 2007, 23:46
Het clean van de statesman zou ala de ac15 moeten zijn volgens sommigen hier.

Over die voxpedalen weet ik niet zo veel, maar volgens mij zijn het wel een beetje love it or hate it pedalen.

Ik zie trouwens geen stuk wit onder zijn tekst Azreal. :chicken:

Zie

je

het

nu

nogsteeds niet?!

Jim Haagmans
9 december 2007, 23:50
Zie

je

het

nu

nogsteeds niet?!

wat jij bedoelt is dat hij telkens een regel open laat. de kleur is echter geen wit en dat is denk ik waardoor lexvandoef in de war raakt :P
vraag me trouwens niet welke kleur het wel is..??!

Azrael
9 december 2007, 23:53
wat jij bedoelt is dat hij telkens een regel open laat. de kleur is echter geen wit en dat is denk ik waardoor lexvandoef in de war raakt :P
vraag me trouwens niet welke kleur het wel is..??!

Grijs. Maar men noemt het nog altijd een witregel. Dacht dat dat niet zo moeilijk te begrijpen was omdat ik ook in kneuterig Nederlands de hele bende had getikt. Maargoed, ik heb er nu veel te veel posts aan duidelijk gemaakt. Het was gewoon even een simpele opmerking, meer niet.

zjanke
9 december 2007, 23:53
nou koop een ac15 (599 vind je ze) en een fulltone OCD (200) ben je voor 800 klaar en kan je heel veel kanten op, die fulltone is echt super!

Die Fulltone moet je (nieuw) via Ebay uit de USA halen. Zelf pasgeleden gedaan voor 123 euro....

Jim Haagmans
9 december 2007, 23:56
Sjoerd....Waarom zit er een stuk wit bij jouw tekst elke keer?

Vind ik vervelend lezen.

Is namelijk nogal onhandig.

Ofzo.

Dacht ik.

Dus vroeg ik het mij af.

@ Azrael: dan moet je het dus ook een witregel noemen, dan is het makkelijker te begrijpen.

@ Zjanke: Van welke winkel heb je hem dan besteld?? dat scheelt wel behoorlijk. Heb je invoerrechten moeten betalen of heb je geluk gehad?

Lexvandoef
9 december 2007, 23:59
@Azreal, ah een witregel, niet een regel wit :hippie:

over die OCD, is 2dehands niet een optie mocht je er een willen?

Mr.Bluesbreaker
10 december 2007, 00:35
Zien jullie nou nog steeds niet het echte nut van die witregels?

Het zijn verkapte tonechambers.

Nu klinken mijn posts ook beter.

Is niet voor niks hoor.

Lexvandoef
10 december 2007, 00:57
Zien jullie nou nog steeds niet het echte nut van die witregels?

Het zijn verkapte tonechambers.

Nu klinken mijn posts ook beter.

Is niet voor niks hoor.

Mijn geluid staat ui :hippie: