PDA

View Full Version : Distortions in Guitarrig



Eron
27 november 2007, 15:04
Ben momenteel bezig met Guitarrig 2 en vind tot dusver de 'cleane' sounds erg mooi en makkelijk te editen etc.
Het grote probleem zijn echter de distortions.
Deze klinken erg ingeblikt en spelen bovendien met een lichte vertraging.
Hoe zijn deze problemen op te lossen?
En hoe kan ik sowieso de distortions beter (en vooral echter) laten klinken?
En is er ook een category-search-optie in Guitarrig (net als bij synths)?

jw009
27 november 2007, 16:28
Is gewoon niet zo'n goed programma, dus ik denk niet dat je de geluiden beter krijgt dan ze nu zijn.

yhcmarc
27 november 2007, 19:10
hoewel ik irl op een marshall en/of ampeg V4 speel vind ik in guitarrig het overdrive / distortion geluid van een tubescreamer + fender twin het beste klinken en gebruik ik ook het meeste voor simpele thuis opnames.

The Lo Lands
27 november 2007, 19:16
Toevallig net GuitarRig 3 geprobeerd en inderdaad de cleane geluiden en effecten zijn in mijn optiek hardstikke goed. De distortions en ampoversturing is inderdaad lastig na te simuleren en klinken in GuitarRig 2 en ook 3 nog steeds niet top. De vertraging (latency) heeft deels te maken met je computer setup en met name je geluidskaart. Als je een geluidkaart hebt kun je proberen de buffer op bijvoorbeeld 256 of 128 samples te zetten. Staat deze hoger ingesteld zal je meer vertraging in je geluid krijgen, maar met eerder genoemde waardes is dit gering.

Ben je op zoek naar betere overstuurde (distortions e.d.) moddeling software raadt ik van IK Multimedia, Amplitube 2 aan! Deze is trouwens ook in een speciale metal-pakket verkrijgbaar voor nog brutere oversturing : )

Eron
27 november 2007, 21:05
Hoe kan ik eigenlijk de buffer van mijn geluidskaart dan lager zetten?
En mocht het niet lukken met de distortions, dan zou ik wellicht toch weer een effectbakje willen nemen (met pedaal erbij voor wahwah etc).
Deze effectbak zou ik dus ook in combinatie met effecten van Guitarrig willen gaan gebruiken.
Ik zat te denken aan een Korg AX-bak of Boss ME20, maar de meningen over distortions hiervan lopen nogal uitéén. Vind het lastig om hieruit iets op te maken. Heeft iemand hierin nog tips oid?

Eron
28 november 2007, 00:49
Is het ook mogelijk om een versterker met distortion (via recording out) aan te sluiten op de pc (line-in) icm Guitarrig?

bass blom
28 november 2007, 01:47
Is het ook mogelijk om een versterker met distortion (via recording out) aan te sluiten op de pc (line-in) icm Guitarrig?

in principe wel, als je een DI hebt.

gitaar in DI, doorlus naar amp, rec out amp in pc, lijn niveau!
en de DI otuput naar pc en vandaar naar gitar rig.

dan moet je wel die 2 lijn ingangen in de pc van elkaar kunnen scheiden.
een microfoon voor die amp lijkt me beter.

Misere Nobis
29 november 2007, 16:19
De latency problemen met Guitarrig zijn op te lossen door een programma genaamd ASIO4ALL te installeren. Als het goed is kun je hier ook in zien hoe hoog je latency is. Het beste is om een goede balans te vinden tussen de voor jou aanvaardbare latency en de stabiliteit van de audio (zo heb ik het althans begrepen). Ik heb 'm zelf echter helemaal naar links gezet en ik heb nog maar een latency van 2ms en verder geen enkel probleem.

Over de distortions, die zijn gewoon slecht als je het mij vraagt haha. Ik gebruik net zoals enkele boven mij alleen de cleane effecten en die vage effectjes die erin zitten.

Vergeet trouwens niet ook ASIO4ALL in te schakelen in het programma he! ;)
Anders heeft het weinig nut. Ik raad je ook aan het in je opname programma te doen want daar is een latency van 2ms ook meer dan prettig (kwam daar tot mijn grote frustratie ook vorige week pas achter haha).

pol
29 november 2007, 16:27
de distortions in guitarrig zijn gewoon slecht, niks aan te doen.

een veel beter alternatief is de line out van je versterker nemen (wel load gebruiken bij buizen), en dan werken met convolution cab sims. bv met voxengo boogex.