PDA

View Full Version : Geluidskaart i.c.m. Pod XT



Code-X
27 november 2007, 13:38
Ik wil graag binnekort een Line 6 Pod XT gaan aanschaffen en ook met deze op de PC gaan opnemen.
Op andere fora las ik al dat opnemen via de USB last had van hoge latency. Sowieso wil ik ooit ook nog een mixer gaan aanschaffen en leek het mij daarom handig om een goede PCI geluidskaart aan te schaffen.
De line out van de pod (Links en Rechts) sluit ik dan aan op de line in (Links en Rechts) van de geluidskaart en dan kan ik als het goed is gewoon opnemen.

Mijn budget voor een geluidskaart ligt rond de 100 euro, en wat voor mij belangrijk is, is een links en rechts line in en nagenoeg geen latency.
Ik heb al rondgekeken op verschillende sites en ik hoor veel positiefs over de geluidskaarten van M-Audio, alleen vraag ik me daarbij af of ik al die andere aansluitingen op die kaart ook nodig heb. Iemand tips?

marc_olly
27 november 2007, 14:21
Ik neem aan dat je de audiophile 24-96 bedoelt ?

Die kun je tegenwoordig voor 85 euro nieuw kopen en is gewoon goed. Lage latency, betrouwbare drivers. Misschien gebruik je de midi en opt. connecties niet, maar dat is toch geen drama.

harrie-beton
27 november 2007, 15:07
Zonde van je geld, de podxt heeft met 2 msec geen hinderlijke latency. Hij is traag met starten nl 18 msec (je moet de opname even halve seconde laten lopen voordat de podxt via USB opneemt maar de sporen zijn wel synchroon. Op mijn opname site (link hieronder) is te zien hoe dat zit.

Code-X
27 november 2007, 19:31
Zonde van je geld, de podxt heeft met 2 msec geen hinderlijke latency. Hij is traag met starten nl 18 msec (je moet de opname even halve seconde laten lopen voordat de podxt via USB opneemt maar de sporen zijn wel synchroon. Op mijn opname site (link hieronder) is te zien hoe dat zit.

Bedankt voor je reactie! :)
Maar wat voor hinder ondervind ik dan van die 18 ms?
Kan ik dat niet via Adobe Audition (of een ander programma) weer synchroniseren?

edit: na even denken bedacht ik dit: Je bedoelt dat als ik in het programma op Record druk dat hij dan al begint met opnenem maar dat de Pod XT pas na 18 miliseconden daadwerkelijk reageert (d.w.z signaal stuurt via de USB)? En dat dat signaal dat hij stuurt dus 2 miliseconden achterloopt op de opname.. Dat is namelijk echt geen probleem, aangezien er toch altijd tikken vooraf zijn als je gaat opnemen?

harrie-beton
28 november 2007, 14:47
je edit klopt.

Als je analoog een paar meter van je versterker staat heb je al een latecy van 10 msec..

Code-X
29 november 2007, 00:05
je edit klopt.

Als je analoog een paar meter van je versterker staat heb je al een latecy van 10 msec..

Hehe, kben me veel te druk aan het maken over al die latency.
In ieder geval bedankt voor het beantwoorden van de vragen, ik heb inmiddels nog nagedacht en ga voor de Pod X3.
Op een gegeven moment wil ik ook met een microfoon gaan opnemen en dan is dat ook wel een heel goedkope oplossing. :)