PDA

View Full Version : Richie Sambora's gitaar



Blokkie
27 november 2007, 11:15
http://www.aceshowbiz.com/images/events/LMK-001134.jpg

Weet iemand wat voor gitaar Richie Sambora hier bespeelt?

Thanx.

Bram+
27 november 2007, 11:20
Da's een zelfbouw dacht ik, (nog) geen productiemodel.

Edit:
ziet hier
http://www.youtube.com/watch?v=lw0HGq4vH14

Rormo
27 november 2007, 13:27
Valt me opeens op (terwijl ik al jaren fan ben) dat hij echt belachelijk lange en dunne vingers heeft aan z'n linker hand (zal rechts overigens ook wel zo zijn).

JeroenSchaaf
27 november 2007, 13:50
Is dit niet het Floyd Rose Custom model van hem!

Hij vind juist zelf dat die kleine dikke vingers heeft, zij die een keer in een intervieuw! Niet zoals bv SRV

fred dons
27 november 2007, 13:52
das inderdaad zijn floyd rose signature gitaar (en gelukkig heeft hij meer verstand van gitaar spelen dan ontwerpen ;) )

Bram+
27 november 2007, 13:57
Die in de eerste post is volgens mij toch echt die zelfbouw (of bouw van zijn gitaartech), die FR-dingen zijn deze apparaten toch?
http://www.floydrose.com/images/artists/Sambora1.jpg

B_2_the_a
27 november 2007, 14:00
die van de ts is een handgemaakt model van zijn guitar tech.. in samen werking met floyd rose ;)

JeroenSchaaf
27 november 2007, 14:04
das inderdaad zijn floyd rose signature gitaar (en gelukkig heeft hij meer verstand van gitaar spelen dan ontwerpen ;) )

Mwah ik vind het ontwerp nog geen eens zo heel slecht!
keer wat anders.

Maar volgens mij is deze niet gemaakt door zijn gitaar tech.

Nellyrocks
27 november 2007, 14:38
Ik dacht dat de beste vent op strats speelde met sterretjes inlay.

Malle Eppie
27 november 2007, 14:40
Ik vind zowel zijn spel als zijn ontwerp niet echt bijzonder...

Bram+
27 november 2007, 14:42
Ik dacht dat de beste vent op strats speelde met sterretjes inlay.
Da's zó 1989.

fred dons
27 november 2007, 15:37
Die in de eerste post is volgens mij toch echt die zelfbouw (of bouw van zijn gitaartech), die FR-dingen zijn deze apparaten toch?
http://www.floydrose.com/images/artists/Sambora1.jpg
Het is zijn Sig (hij stond op de beurs in Frankfurt in een hardtailversie en als ik hem was zou ik ook mijn tech de schuld geven :D )

hij zal wel niet in productie genomen worden maar zijn brug was btw anders dan de standaard speedloader brug

en richie is een smaakvolle gitarist met een wereld stem (beter als bon goofy)

Danielovich
27 november 2007, 15:47
Ik vind zowel zijn spel als zijn ontwerp niet echt bijzonder...

Hij speelt juist goed :cooler: als jij net zo kan spelen praten we verder :) en wat betreft die gitaar, k vind het wel een strak inovatief modeletje. Het is weer eens wat anders he;)

Blokkie
27 november 2007, 15:55
Thanx voor de info. Ik zat naar de dvd van Bon Jovi Lost Highway te kijken en daar speelt hij een paar nummers op dat ding. Ik vind hem wel apart, maar zou hem zelf niet willen hebben (als het een productiemodel zou zijn). Veder is Richie natuurlijk een prima gitarist.

Kim Wilson
27 november 2007, 16:00
Hij speelt juist goed :cooler: als jij net zo kan spelen praten we verder :)
Dat is toch niet nodig? Ik denk dat je best kunt bepalen of iemand bijzonder goed speelt of niet, zonder zelf zo goed te zijn.

robert-gitarist
27 november 2007, 16:53
Da's zó 1989.

Onzin, Sambora heeft t/m 2000 +/- op Fender strats gespeeld. In de jaren 80 had hij echt super toffe Kramer gitaren. De planken waar Sambora nu op speeld vind ik persoonlijk ronduit lelijk. Zijn Fenders zijn overgens ook erg vind. Ik heb zelf een Fender Sambora waar ik erg blij mee ben.

Rormo
27 november 2007, 18:21
Ik vind zowel zijn spel als zijn ontwerp niet echt bijzonder...

Met zo'n opmerking ben je echt een malle eppo.


@Robert, Hij speelt tegenwoordig op van alles. Hij speelt nog steeds op Fender strats, teles, eigen design en ook 2 Gibson Les Pauls.

Bram+
27 november 2007, 18:50
Onzin, Sambora heeft t/m 2000 +/- op Fender strats gespeeld. In de jaren 80 had hij echt super toffe Kramer gitaren. De planken waar Sambora nu op speeld vind ik persoonlijk ronduit lelijk. Zijn Fenders zijn overgens ook erg vind. Ik heb zelf een Fender Sambora waar ik erg blij mee ben.
Hehe, ik bedoelde er niks mee hoor. Die Sambora Fenders met sterren zijn in 1989 geïntroduceerd als ik het goed heb, daarom noemde ik dat jaar, maar het is inderdaad zo dat hij ze een tijdje gebruikt heeft.

dunnoaname
27 november 2007, 22:28
Die gitaar ziet er welaardig uit, maar hij moet echt zijn shirt een knoopje hoger dichtdoen...

Orpheo
27 november 2007, 23:02
wat is ie trouwens dik geworden! niet normaal!

JeroenSchaaf
27 november 2007, 23:14
Ik vind hem persoonlijk het beste uitkomen op een strat! en voor de heavy parts zijn mooie oude Les Paul.

De sterretjes inlay vind ik nog steedts mooi! maar dan wel allemaal 1 maat en niet van groot naar klein!

Voor de rest , tjah Richie is niet een van de beste gitaristen, maar een live solo zoals die van Always live in londen. of wanted dead or alive raken mij meer dan bv Steve Vai.

Rormo
28 november 2007, 10:49
wat is ie trouwens dik geworden! niet normaal!

Dat zat ik ook te denken ja. Beetje dikke kop met onderkin enzo. Maar ja hij heeft dan ook moeilijke tijden achter de rug met scheiding/uitgaan relatie en een tijdje in een rehab kliniek gezeten wegens overmatig alcohol gebruik.


@Joele, precies misschien zijn virtuozen als Vai technisch wel beter, maar Richie weet wel heerlijke solos in elk nummer te plaatsen. En hij heeft zo'n mega dik geluid dat ik echt geweldig vind, zelfs op z'n strats.

The Crash Cowboy
1 december 2007, 17:57
http://www.aceshowbiz.com/images/events/LMK-001134.jpg

Een Fender Swinger body met een hoop aanpassingen ? Doe maar een gok.

http://www.dkimages.com/discover/previews/780/611367.JPG

barno
1 december 2007, 18:18
Fender Swinger, weer iets bijgeleerd, had ik echt nog nooit van gehoord.
En volgens wat ik erover lees op het net, werd deze CBS flop voorzien van hardware die op overschot was, kon dus verschillen van gitaar tot gitaar

JeroenSchaaf
1 december 2007, 19:41
Ik vind het model wel lachen!!

Tupelo
1 december 2007, 20:01
Voor de verandering eens een gitaar met punten & floyd die ik wel mooi vind ja.
Trouwens geen fan van de man, allemaal veel te gelikt, niettemin erg onder de indruk van zijn spel en sound.
Zou willen dat ik kon spelen als hij.

barno
1 december 2007, 20:02
ik vind de vorm van de body wel iets hebben, maar dan niet met die slagplaat op die rooie: ugly.

JeroenSchaaf
1 december 2007, 20:04
Jah ind die slagplaat maakt het er niet echt mooier op.

Ik vind alsnog de Richie Sambora versie ook mooi hoor!

richie sambora
2 december 2007, 00:17
eerste gitaar is gemaakt door zijn guitartech, klinkt niet slecht maar dat hij daarmee onstage staat ipv 1 van zijn andere 200 gitaren...
ze is gewoon lelijk!!

Staat trouwens net een sig van hem op gitaarmarkt (dezelfde als de mijne)

barno
2 december 2007, 01:05
heeft zijn tech een fender swinger gitaar nagemaakt? okee, het zijn collector items maar die sambora heeft toch genoeg geld verdiend met zijn meisjesrock om the real stuff the kopen

The Crash Cowboy
2 december 2007, 03:01
heeft zijn tech een fender swinger gitaar nagemaakt? okee, het zijn collector items maar die sambora heeft toch genoeg geld verdiend met zijn meisjesrock om the real stuff the kopen
ff voor de duidelijkheid .... die plank LIJKT op de Swinger .... maar hoeft het niet te zijn hoor. Er zijn veel verschillen ... alleen de body shape lijkt een beetje. Maar goed, dit topic is weer alive !

JeroenSchaaf
2 december 2007, 07:30
Staat trouwens net een sig van hem op gitaarmarkt (dezelfde als de mijne)

Kan hem niet vinden heb je toevallig een linkje?

bass blom
2 december 2007, 11:04
4e van boven niet te vinden? :o

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=85540

JeroenSchaaf
2 december 2007, 11:44
overheen gekeken :cheerup:

Bedankt!