PDA

View Full Version : Ik heb getwijfeld



grizzly
26 november 2007, 23:32
Of ik me voor zou stellen, (gezien sommige reacties)
Maar ik ben nog van het oude stempel en vind dat het hoort. Dus bij deze:

Mijn roepnaam in het dagelijks leven is Koen.
Ooit ergens de nick Grizzly op gedaan, (vraag me niet waarom) dus alszodanig bekend op diverse fora.
Ik speel voor geen pepernoot gitaar (6 lesjes gehad) maar ben errug hardnekkig aan het leren.
Ben waarschijnlijk veels te oud om er nog ooit iets behoorlijks van te maken, maar ik heb er mega lol in.
Bezit momenteel een Akoestische gitaar Admira Monica,
Een Standaard USA Fender Stratocaster, Roland Ready is besteld.

ok,
shoot

Makor1966
26 november 2007, 23:40
Welkom aan boord Grizzly/Koen.
De lol is het belangrijkste dus dat heb je alvast goed.
Voor de rest vooral veel vlieguren maken en spelen wat je leuk vind, leer je het meest en het snelst van.

:) Marrie

JeeBee
26 november 2007, 23:46
Welkom! Dat je er zelf veel lol in hebt en blijft houden is het belangrijkste.
Leeftijd is ook geen punt. Zelf hoop ik minstens de 80 te halen en dan nog lekker te kunnen rocken 8-)

De Beer
27 november 2007, 03:31
Goeie nick!

grtz, Beer!

Owkeyzz
28 november 2007, 15:32
Leeftijd maakt niks uit, ik vind het wel hip hoor :)
Welkom op dit Forum..

Mr.Fingers
28 november 2007, 15:49
Bij deze, Welkom!!!

Tho
28 november 2007, 16:59
Welkom Koen! Zo eng zijn we niet hoor ;) veel plezier op het forum!

grizzly
28 november 2007, 23:31
Thanks for the warm welcome mates,
zou mijn downunder maat zeggen.
Ben de 50 ruim gepasserd, links en rechts wat gevechtsschades in de loop der jaren dus wat stijf in de handen.
Maar ik heb idd mega lol met mijn gitaar.
Ben trouwens gaan twijfelen tussen 2 gitaren.
Een Standaard Strat (13 pins aansluiting) en een Godin XTsa die ik vandaag hoorde.

Strangegun
29 november 2007, 07:04
Welkome :) :cheerup:

speulmenneke
29 november 2007, 11:23
Hallo Grizzly, en welkom op het forum.
Ik ben zelf ook niet de allerjongste, maar heb veel plezier in m'n gitaarspel en de optredens met onze (big)band. Daar gaat het om, toch ??

freekick
29 november 2007, 11:32
Ben de 50 ruim gepasserd, links en rechts wat gevechtsschades in de loop der jaren dus wat stijf in de handen.

We hebben hier dus te maken met een ..volwassen beer.

Welkom en... brult U maar!

.

bass blom
29 november 2007, 13:51
Thanks for the warm welcome mates,
zou mijn downunder maat zeggen.
Ben de 50 ruim gepasserd, links en rechts wat gevechtsschades in de loop der jaren dus wat stijf in de handen.
Maar ik heb idd mega lol met mijn gitaar.
Ben trouwens gaan twijfelen tussen 2 gitaren.
Een Standaard Strat (13 pins aansluiting) en een Godin XTsa die ik vandaag hoorde.

heel spannend die godins met SA, wil ik ook nog eens.

strat met dat ingebouwd?

tja, dan kan kiezen moeilijk zijn.

Vakama
29 november 2007, 19:16
Het belangrijkste is dat je er plezier in beleefd, Koen ;)
Welkom en veel succes!

grizzly
30 november 2007, 22:15
strat met dat ingebouwd?



http://grizz.smugmug.com/photos/227200504-M.jpg

Standaard USA Roland Ready Strat met midi.
Dus zonder vervelende constructies op je plank. gewoon aan de achterzijde een 13 pins kabel inpluggen en direct naar je Roland VG-99.

Voordeel van de Strat is, dat ik (ooit) een andere body kan bouwen en de pickups kan vervangen door Lancasters.
Voordeel van die Godin XTsa (synth acces)voor mij is, dat ik het super licht vind spelen, lijkt alsof de hals wat breder is (ik heb kolenschoppen) het geluid is wreed mooi en de kwaliteit en afwerking echt fantastisch is.

Beiden kunnen over de VG-99 dus dat geluid zal uiteindelijk niet doorslaggevend zijn.

De Start kan ik nieuw kopen voor 670€ in Nederland en
De Godin XTsa in de USA 850$ is 580€, af in Nederland rond de 700€.
(even iets goedkoper dan ik hem hier in de winkel zie (vanaf 1100€ tot ruim 1599€ :???: )

bass blom
1 december 2007, 00:26
670€ in Nederland.. waar? vet ding :P

grizzly
1 december 2007, 12:04
Ik ga met mijn gitaarleraar Harry Schat, naar een adres in Amsterdam.
Ik weet niet waar, maar als ik de Strat heb, vertel ik het je gelijk (als het mag van de mod, (reklame regels?)) en anders email ik het je wel.
Ze zijn in de duitse music store rond de 698, dus daar zit niet zoveel verschil tussen.
Goed shoppen geeft verschillen tussen de 670€ tot 1200€.

Nog grotere verschillen zag ik bij de Godin XTsa.
Vanaf rond de 790€ geleverd in Nederland, en rond de 950€ in Duitsland tot ruim 1500€ bij een grote Nederlandse Muziekinstrumenten handel in Rotterdam.

Ik begrijp niet precies waar die verschillen vandaan komen. Misschien net een ander type of zo met andere pickups, maar ik kon als leek geen verschil ontdekken. Het waren allemaal XTsa´s.
Deze zomer komt een maat uit de USA naar Europa. Die neemt hem dan wel mee voor 580€ :blast:

bass blom
1 december 2007, 12:19
mailen of PM is prima.
ik had wel eens vaag gezien geloof ik ja dat die dingen er zijn.
ik heb een GK2? en een elementje, heb dat ook een tijd op mijn strat gehad, maar vond dat wat gedoe met dat plakken en die kabel enzo..
maar dat zo'n ding zet je aan het gassen wel, dan moet het mexje dus maar een keer de deur uit wellicht..