PDA

View Full Version : Op zoek naar versterker 200-300 euro, goede kwaliteit geluid .. suggesties ?



Ensing
26 november 2007, 19:45
Beste mensen, bij deze zal ik mezelf effe voorstellen, me naam is Daan Ensing, kom uit Driehuis, omgeving haarlem ik ben nieuw op het forum en ik zit met een vraag.

Ik ben op zoek naar een lekker versterkertje van 200-300 euro met goed geluid. Voorheen had ik de Fender FM 212R, wat ik een leuk dingetje vind, maar iets te veel van het goede qua kracht dan.

Nou is mijn wens een versterker van 30-50 watt, met een krachtig mooi geluid, voor een redelijke prijs. Als hier mensen zijn die iets weten wat misschien mijn wensen kan vervullen of die iets leuks te koop hebben in de omgeving Haarlem, ik hoor het graag :cooler:

Sarco
26 november 2007, 20:39
Ik zou nog een beetje doorsparen hoor, 300 euro is zo een net niet budget. Vanaf 500 euro kun je wel deftige amps 2dehands vinden normaal.

Jimwoud
26 november 2007, 21:16
Hey Daan,

Kun je tevens wat meer vertellen over je muziekstijl en waar je hem voor wilt gebruiken(thuis, oefenruimte, optredens). En wil je eventueel een buizenversterker of is een transistorversterker ook prima. En wil je een top en een losse speakerkast of een combo???

Ensing
26 november 2007, 22:39
laat ik het zo zeggen, over mijn stijl ,,,, ik speel het liefst hendrix/vaughan , k hou van een mooi warm geluid ,, ik heb verder vrij weinig verstand van versterkers etc, hoe dat zit met buizen etc dus als ergens staat wat het allemaal inhoudt ?

Toaster
26 november 2007, 23:23
Jouw idolen spelen over twee totaal verschillende versterkers!!

Wel leuk dat je deze noemt.

Hendrix speelt met een fender stratmaple neck over een oude Marshall Superlead

En Stevie over een fender twin reverb (1965) maar ook over Marshalls hoor! Met een fender straat rose wood neck.

Voor de laatste heb je ook reverb nodig.

Ik denk dat je met een tweede hands twin reverb silverface van rond 1973 wel een eind komt en wat leuke pedalen. Of een Fender Dual Showman top (silverface) met een cabinetje.

Je moet dan ongeveer aan 800 euro denken.

Zoniet dan moet je wat nieuwer spul bekijken.

Kijk ook ff hier
http://www.mikesguitarsite.co.uk/gear/stevie_ray_vaughan/index.php?page=amps_effects

en hier

http://www.geocities.com/SunsetStrip/8157/jhgear.html


De nieuwe fenders en marshalls mag je niet vergelijken met de oude!

Rude Perception
26 november 2007, 23:34
uhm... SRV nam op door gewoon alle versterkers in de studio voluit te zetten en ze allemaal te mic'en. Hij gebruikte echt niet alleen z'n fender en tubescreamertjes. SRV kan heel goed uit een marshall. Ik geloof dat bij Musicmaniacs van die orange Tiny Terror staat voor 500. Ik heb hem nooit getest, maar ik dacht dat daar een redelijk 'british' geluid in zat. Ala Marshall dus een beetje. Hij is 7/15 watt, dus goed te gebruiken voor thuis. Je moet er alleen dan nog wel rekening mee houden dat er een cab bij moet komen.
Voor 300 denk ik niet dat je iets moois gaat vinden eerlijk gezegd. Bij 500 beginnen leuke versterkers in zicht te komen (de door mij genoemde, de marshall dsl 401, peavey valveking enz..) maar daar kunnen andere meer over vertellen dan ik. Ik kan alleen zeggen dat ik zelf heel tevreden ben met m'n dsl401, maar dat die voor jou net zo overkill is.
Ik zou op zoek gaan naar een klein buizenversterkertje, aangezien ik het idee krijg dat je alleen thuis oefend.

zeppo
26 november 2007, 23:37
Iemand zomaar naar een tweedehands (prima, overigens) versterker van 800 Euro praten terwijl ie aangeeft 200-300 uit te willen geven ....
Als ie bij 800 Euro is, kan ie nog wel ffe doorsparen voor een <nog exclusievere, en dichter bij je idolen> amp.

Ik denk dat er voor 200-300 Euro best een leuke tweedehands versterker op de kop te tikken is waar je nog lang mee vooruit kunt. Ik ben zelf ook niet zo heel erg thuis in merken en types

Magic Bean
27 november 2007, 00:15
Laney LC15?

wiegersma
27 november 2007, 07:44
een oude peavey buizenversterker

peter_heijnen
27 november 2007, 07:59
Voor dat budget idd een peavey of laney zoeken.

zeppo
27 november 2007, 09:32
een oude peavey buizenversterker
Mijn Peavey Ultra 112 was idd maar 265, maar dat was veels te goedkoop. Zeer kleine kans dat je zoiets nog een keer ziet (er stond laatst wel een semi-defekte op MP)

Deze misschien? (http://link.marktplaats.nl/130269117) Zo te zien zit e een Scorpion in, dat waren prima luidsprekers.

Toaster
27 november 2007, 11:46
session sessionette

Ziet er niet mooi uit maar wel praktisch en een wolf in schaapskleren.

Een oude Dynacord (tot 150,- euri) is ook leuk moet je wel een los speakerkastje regelen.

Rormo
27 november 2007, 13:33
Voor jouw budget en stijl zou ik gaan voor een Marshall JTM 30. Is voor 300 euro 2ehands vollop te koop op marktplaats. Heeft een geweldig clean voor blues. Naar mijn mening de beste keus. Andere dingen vallen al snel buiten je budget.