PDA

View Full Version : Nieuwe elementen of nieuw overdrive pedaal?



Jyuuga
26 november 2007, 19:26
Hey, mn Les Paul klinkt een beetje dun door mn SD-1 (die ik als standalone overdrive gebruik), en nu wil ik weten of het aan mn elementen ligt, of aan mn overdrive. Kijk, ik denk dat de meeste mensen wel zeggen dat het aan mn SD-1 ligt, maar sommige noten die met elkaar worden worden verbonden, die klinken dun, bij mijn Strat klinken die niet dik, maar wel dikker dan de noten op mn Les Paul.

Dus kan iemand mij wat wijzer maken :)?

Ash ketchum
26 november 2007, 19:37
Het ligt aan je pedaal, no offence ik heb er zelf ook 1, maar stock zal sd-1 als overdrive altijd een beetje dun klinken. Ze zijn nogal mid-hoog gevoiced. Als ik jou was zou ik een OD-3 proberen. Deze klinkt al een stuk "voller" IMHO dan een SD-1. Probeer anders van een bevriende gitarist een ander OD-pedaal en ervaar het verschil zelf.

Jyuuga
26 november 2007, 19:43
Het ligt aan je pedaal, no offence ik heb er zelf ook 1, maar stock zal sd-1 als overdrive altijd een beetje dun klinken. Ze zijn nogal mid-hoog gevoiced. Als ik jou was zou ik een OD-3 proberen. Deze klinkt al een stuk "voller" IMHO dan een SD-1. Probeer anders van een bevriende gitarist een ander OD-pedaal en ervaar het verschil zelf.

In mijn omgeving nemen niet veel mensen het serieus als er een 14jarige vraagt of die een OD-3 kan lenen. (ze denken dan MEESTAL dat ik het ding kapot maak)

Maar, ff denken... Ik ken geen winkels die een OD-3 zo hebben liggen, en anders moet ik hem bestellen maar dan komt daar ook gelijk bij dat ik 'm moet kopen..

Is Feedback een winkel met 'n beetje aardig personeel?

EDIT: Welke OD pedalen zijn ook wel best voor het straatje GNR, Led Zeppelin, Aerosmith? Want een distortion is dan net weer te 'hard', of scherp ofzo, of zijn er toch leuke pedalen voor een beetje die oude rock? Want dan kijk ik gelijk of een winkel ze heeft.

no 1 hops
26 november 2007, 20:21
in de behringer topic scoort een to 800 ook goed voor zijn geld

Jyuuga
27 november 2007, 17:02
in de behringer topic scoort een to 800 ook goed voor zijn geld

Is dat nie dat pedaal dat een SD-1 copy is x3?

no 1 hops
29 november 2007, 10:45
Is dat nie dat pedaal dat een SD-1 copy is x3?weet het niet zeker, maar er zijn enkelen hier op het forum die er wel tevreden mee zijn ten opzichte van de duurdere broer.
behringer is zelfs op dit moment actief met pedalen met buis , maar hoe die klinken, geen idee

Jyuuga
1 december 2007, 14:58
Mmkee, ik zal ff kijken of ze het hier hebben.

Zijn er nog mensen met andere suggesties voor een OD pedaal? (Guns N' Roses, Led Zeppelin, Metallica misschien ook?)

TimmU
4 december 2007, 01:38
Ik raad je in ieder geval een Behringer pedaal af. Zolang producten van Behringer naar hun plek worden gebracht,en nooit vervoerd moeten worden, hebben ze af en toe best goede dingen ( 19" meuk voor thuis enzo) . Maar pedaaltjes ,auch. Heb er een keertje eentje voor een vriendin van me gekocht, die wou zoiets is proberen. PLASTIC behuizing. Nu ben ik heavy-metal behuizingen gewend. na 3 keer trappen was het krak krak , daar gaat je effect. En het geluid was nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven, om eerlijk te zijn. Nogal blikkerig, geen bereik , en geen dynamiek.maar wat wil je voor 2 tientjes...Dat is de andere kant;)

Jyuuga
4 december 2007, 20:53
Dan weet ik dat ook weer :). Dus dan heb je de OD-3, en wat nog meer? De Boss Blues Driver? Of Distortion DS-1?

no 1 hops
7 december 2007, 13:10
Dan weet ik dat ook weer :). Dus dan heb je de OD-3, en wat nog meer? De Boss Blues Driver? Of Distortion DS-1?heb vandaag de twee nieuwe pedalen van behringer gezien met ax7 buisje
kastjes zijn van metaal en MET voeding

Jyuuga
7 december 2007, 20:22
Ok, bedankt, maar ik denk dat ik toch maar een apart topic open in Effectpedalen, aangezien hier niet veel mensen reageren.