PDA

View Full Version : enkele humbucker in gitaar voor metal



pannekoek
26 november 2007, 19:24
he mensen, ik wil t.z.t een eigen gitaar gaan bouwen, en voor de gemak wil ik maar 1 humbucker in de kast hebben, met 1 volume knop.

wat voor humbucker hadden jullie in gedachten voor het echte zware metalwerk.

waar ook een lekker geluid uitkomt met solo's niet te modderig dus.

en hebben jullie hiervan ook eventueel een schematje van voor mijn zelfbouw? :)

alvast bedankt,
stephan

lennaertn
26 november 2007, 19:27
http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/1hum_1vol.jpg

Tin
26 november 2007, 19:30
Dimarzio Drop Sonic
Seymour Duncan SH-5
EMG 85 (klinkt imo beter in de brug dan een EMG 81)

Bram+
26 november 2007, 19:39
Het ligt ook een beetje aan de rest van de specs voor wat de beste keus gaat worden toongewijs, maar de grote pickupboeren zoals DiMarzio en Seymour Duncan hebben natuurlijk het een en ander in de aanbieding in de high output hoek. Een enkele EMG in de brug is natuurlijk ook een voor de hand liggende optie.
DiMarzio: Air Norton, Evo, Tone Zone, etc.
EMG: 81

interessander
26 november 2007, 19:40
Ik heb zelf sinds kort een enkele humbucker in mijn Ibanez rg550, een EMG 85.
Hiervoor had ik een EMG 81 en een dimarzio X2N, naast de halshumbucker en de singlecoil.
De 81 was me net iets te dun, de x2n die dat probleem moest oplossen was het ook niet helemaal dus ben ik weer terug bij actief, de EMG 85 bevalt erg goed, hij is voor het slaggitaarwerk wat lomper dan de 81. Ik heb een custom slagplaat besteld via ebay en de andere elementen evenals de switch en de toneknop achterwege gelaten:

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/RG-002.jpg

brianxtr
27 november 2007, 01:23
Mensen

De rg hierboven getoond is een zeer degelijke gitaar.Dat menig beestachtige en niet nader te noemen gevoelens in me boven doet borrelen.Tevens spreek ik uit persoonlijke ervarigingen uit de werkelijkheid. Die de verwachtingen tot totale niet noemenswaardige hersenspinsels degraderen en de extreem superieure kwaliteit en de oorverbazende sound die deze in combinatie van het spel van de eigenaar en zijn niet niettig te noemen versterker weten te fantabriceren. voor de rest dwing ik mijzelf tot zwijgen,verwacht men van de eigenaar de verwachte onterechte reinheid en uiterste bescheidenheid in zijn reactie,zijn termelogie zou discrepancy etaleren die de werkelijke realiteit in een vage deken van mist zou omhullen. het is een monster in gitaarskleed!

Bram+
27 november 2007, 10:27
Mensen

De rg hierboven getoond is een zeer degelijke gitaar.Dat menig beestachtige en niet nader te noemen gevoelens in me boven doet borrelen.Tevens spreek ik uit persoonlijke ervarigingen uit de werkelijkheid. Die de verwachtingen tot totale niet noemenswaardige hersenspinsels degraderen en de extreem superieure kwaliteit en de oorverbazende sound die deze in combinatie van het spel van de eigenaar en zijn niet niettig te noemen versterker weten te fantabriceren. voor de rest dwing ik mijzelf tot zwijgen,verwacht men van de eigenaar de verwachte onterechte reinheid en uiterste bescheidenheid in zijn reactie,zijn termelogie zou discrepancy etaleren die de werkelijke realiteit in een vage deken van mist zou omhullen. het is een monster in gitaarskleed!
Wat rook jij en mag ik daar ook iets van?

bass blom
27 november 2007, 10:28
Wat rook jij en mag ik daar ook iets van?

ja, dat roept om mijn sig :D