PDA

View Full Version : Micstand op je board



paulbekkers
26 november 2007, 18:17
óf ik ben waardeloos in het gebruik van de zoekfunctie, óf nog niemand heeft dezelfde vraag gehad, óf allebei.

Bestaat er iets om een microfoonstatief op je pedalboard te kunnen zetten?
Of heeft iemand er iets op bedacht? Zo ja, alles is welkom!

boss
26 november 2007, 18:20
Kijk hier eens naar: http://www.paullenders.com/rigarchive_static/2005/018/index.html

Thoon_Loque
26 november 2007, 18:36
Ja het bestaat al langer ja, maar ik vraag me altijd af waarom je zoiets zou willen?
Ik kan me niet voorstellen dat het stevig is. Met het contra gewicht van je mic aan de ene kant en in een gaatje van 1cm aan de andere kant......

Maar goed het bestaat en er zijn meerdere mogelijkheden voor.

paulbekkers
26 november 2007, 18:49
Ja het bestaat al langer ja, maar ik vraag me altijd af waarom je zoiets zou willen?
Ik kan me niet voorstellen dat het stevig is. Met het contra gewicht van je mic aan de ene kant en in een gaatje van 1cm aan de andere kant......

Maar goed het bestaat en er zijn meerdere mogelijkheden voor.

Waarom? Omdat het ruimte scheelt en ik altijd aan het kloten ben waar ik die poten van dat statief moet laten.

Wat zijn de mogelijkheden dan?

Trouwens, aan dat Paul Lenders ding kan ik niet echt zien hoé het gedaan is.

guitargeek3
26 november 2007, 18:57
Vierkant plaatje met een buis erop lassen.
Gat in je board maken waardoor de buis gaat.
Als je board ligt gaat die plaat nergens meer heen.

Eventueel kun je nog een moer en een bout pakken wat je uiteindelijk erdoor steekt zodat je standaard niet draait.

robert-gitarist
26 november 2007, 19:02
Je kunt van Rockcase/warwick een pedalboard kopen met statief erin gebouwd ;) Dingen zijn geloof ik niet eens zo gek duur

boss
26 november 2007, 20:03
Trouwens, aan dat Paul Lenders ding kan ik niet echt zien hoé het gedaan is.Er zit een stuk pijp met aan de onderzijde een plaat, die zit vast aan het pedalboard.
Achteraan zitten 2 borgbouten waarmee je de micstand vastzet. Die borgbouten zijn wel weer in stijl afgewerkt, maar het principe is denk ik toch wel duidelijk?
Op dit plaatje zie je de achterkant:
http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2005/018/04_large.jpg

Thoon_Loque
26 november 2007, 20:05
Dit is een rockcase:
http://images4.thomann.de/pics/prod/182079.jpg
deze case kost zoveel als 3 keer tripple 20...... :sneaky:

robert-gitarist
26 november 2007, 21:07
Maar ik denk dat als je een leuk boardje met statief laat bouwen bij PL dat je 8x tripple 20 kwijt bent ;)

pauld
26 november 2007, 21:16
http://www.pedalboards.com/New_Folder/mic.stand.holder.htm

http://www.pedalboards.com/New_Folder/mic-stand-holder.gif

Hebben ook interessante loop switchers (stuk goedkoper dan Lehle)

DeiDRagonas
26 november 2007, 21:22
Wat een bullshit... Als je gewoon je statief rechts of links van je zet met de arm opzij kun je makkelijk je pedalboard kwijt. Ik zing en speel al jaaaren tegelijk en nog noooooit heb ik zo een dom concept gezien als een mic statief in je pedalboard.

Grt Roy.

pauld
26 november 2007, 21:36
Wat een bullshit... Als je gewoon je statief rechts of links van je zet met de arm opzij kun je makkelijk je pedalboard kwijt. Ik zing en speel al jaaaren tegelijk en nog noooooit heb ik zo een dom concept gezien als een mic statief in je pedalboard.

Grt Roy.

http://www.pedalboards.com/images/d.morris3copy.gif

DeiDRagonas
26 november 2007, 21:47
Hihi... Jahoor.. Line 6 wel weer.

greetzzz zzz zzz.

Rude Perception
26 november 2007, 23:41
Wat een bullshit... Als je gewoon je statief rechts of links van je zet met de arm opzij kun je makkelijk je pedalboard kwijt. Ik zing en speel al jaaaren tegelijk en nog noooooit heb ik zo een dom concept gezien als een mic statief in je pedalboard.

Grt Roy.

ik zie het probleem ook niet echt.

shredneck
27 november 2007, 00:59
nee, dit is geen bullshit. Ik heb dit probleem ook. Ik moet ook al mijn pedalen op 1 vierkante meter hebben en kunnen bedienen terwijl ik zing. Dan kan ik niet van de mic weg, niet eens kijken naar de vloer dus....moet ik al mijn bewegingen een soort van automatiseren. Dat gaat het beste als al je pedalen op dezelfde plek liggen, elke keer weer.... en je referentie is je microfoon.

Ik denk dat het voorla te maken heeft met de muziekstijl, hoe het allemaal ingedeeld is qua switchen van geluiden en het zingen op zich. Het is wederom een persoonlijke kwestie.

Luke-wannabe
27 november 2007, 08:15
Misschien is het daarom handig om, als je ook zingt in een band, je gitaarspel wat te versimpelen.

Hellsbellsnl
27 november 2007, 08:53
Er zit een stuk pijp met aan de onderzijde een plaat, die zit vast aan het pedalboard.
Achteraan zitten 2 borgbouten waarmee je de micstand vastzet. Die borgbouten zijn wel weer in stijl afgewerkt, maar het principe is denk ik toch wel duidelijk?
Op dit plaatje zie je de achterkant:
http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2005/018/04_large.jpg

En dan zijn er mensen die denken dat mijn ontwerp voor een pedalboard van 120 x 40 groot is??????
En dit ding is zeker 170 - 180 hoog want zoals je kan zienkan de tube van de talkbox niet los van de stand. dus of een hoge korte auto of een lange lage auto.

DeiDRagonas
27 november 2007, 08:56
Misschien is het daarom handig om, als je ook zingt in een band, je gitaarspel wat te versimpelen.


Ik vind niet dat je daarom je gitaarspel zou moeten aanpassen... Als je t goed kunt, spelen en zingen tegelijk, dan gewoon lekker doen. En begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben de laatste die je zal gaan vetellen wat je moet vinden. Ieder zn eigen mening natuurlijk en als t voor iemand een serieus probleem is, zal wel dan. Ikzelf heb er nog nooit moeite mee gehad om een micstand en n pedalcase op een vierkante meter kwijt te kunnen. No problem.. En die mic zet je gewoon zoals je hem t liefst wil hebben, kan altijd. Wil je naar je pedalen kijken.. zet je hem toch wat lager..

Mogge trouwens... Roy.

Kim Wilson
27 november 2007, 09:02
En dan zijn er mensen die denken dat mijn ontwerp voor een pedalboard van 120 x 40 groot is??????
En dit ding is zeker 170 - 180 hoog want zoals je kan zienkan de tube van de talkbox niet los van de stand. dus of een hoge korte auto of een lange lage auto.
Die kan best los van je stand, vermoed ik. Zal wel met klemmen aan de stand zitten. Denk je nou echt dat dit zo de bus in gaat?

JeroenSchaaf
27 november 2007, 09:37
Heej roy KOEL DOWN ;)

Ik zat er zelf laatst over te denken, omdat ik nu een showmaster 48 case gebruik had ik nog een mooi vierkantje over.

En dacht das een mooi hoekje voor een talkbox + slang + micstand in te bouwen.

( maarjah kan natuurlijk ook los staan )

je kan ook even kijken naar kleine mic pootjes. die gebruik ik op dit moment zelf.

Mitch
27 november 2007, 10:42
Mijn huidige pedalboard is licht verhoogd en staat op pootjes aan de achterkant, waardoor een mic stand ook wat makkelijker er deels onder te schuiven is. Staat -ie lekker stevig op zijn eigen poten maar wel wat dichterbij dan normaal gesproken.

DeiDRagonas
27 november 2007, 10:54
Ej J.. KOEL is mn middel name.. "Je weet toch"

hihi.. Nee, iedereen moet voor zichzelf weten wat ie doet natuurlijk, geef alleen mn mening he.

Zo... en nu weer terug naar het schuren van mn strat body.. Krijg er alleen wel fukking stoflongen bij hier.. *kuch*

Laters, Roy!

Nielsje
27 november 2007, 11:02
Iemand ervaring met Spider boards?

Zat te azen op een rockcase, maar deze zien er ook goed uit. Maar het prijsje wordt dan wel weer hoger.. kan je bijna net zo goed eentje laten maken bij keescompany..

klik hier maar.. (http://www.spider-engineering.co.uk/music/index.asp?groupID=2400)

edit: kut, verkeerde topic...

JeroenSchaaf
27 november 2007, 11:04
Jah vind ik ook iedereen zelf weten! ;)

( schuren strat body? mis ik iets )

Mitch
27 november 2007, 12:01
Iemand stelt een specifieke vraag, je eerste reactie is "wat een bullshit..." en daarna "Nee, iedereen moet voor zichzelf weten wat ie doet natuurlijk, geef alleen mn mening"

Heeft je mening bijgedragen aan het topic ? Als je iets onzin vindt, klik gewoon verder naar een volgend topic. Loze kritiek hebben we niks aan.

DeiDRagonas
27 november 2007, 12:05
Mitch... Had ik misschien moeten zeggen IK VIND het bullshit? Nou bij deze dan. En als ik iets echt de moeite niet waard vind om te reageren doe ik dat echt niet hoor, wees niet bang. En als ik het wel nodig/leuk/interessant/geinig vind om te reageren zul je mn MENING toch gewoon moeten slikken! Dus relax, je bent toch geen wijf?

Mitch
27 november 2007, 12:10
Nee, de moderator op dit subforum. Ik vraag je of je een beetje op je manier van posten wil letten omdat het nogal bot overkomt en het totaal geen bijdrage levert aan de discussie.

DeiDRagonas
27 november 2007, 12:12
Hihi, meneer is op zn teentjes getrapt.. Ik ben me bewust van je "status" hier. Maar is goed, ik zal een beetje op mn taal letten.

Grt Roy.

(edit: lompe boer he.. sorry man)

Mitch
27 november 2007, 12:17
En als ik het wel nodig/leuk/interessant/geinig vind om te reageren zul je mn MENING toch gewoon moeten slikken! Dus relax, je bent toch geen wijf?


En dan ben ik op mijn teentjes getrapt ? :D
Geeft niet hoor, als we elkaar maar begrijpen.

Back on topic: ik herinner me een gast die een simpel eigengemaakt board had met een uitsparing voor een mic stand waardoor -ie 'm heel dichtbij en altijd op dezelfde plek kon zetten. Ik heb de link thuis liggen, zal 'm vanavond of zo nog wel even posten.

Nielsje
27 november 2007, 12:20
Je kan natuurlijk gewoon een buis kopen met een inwendige diameter die net wat groter is dat je micstand, en die buis op je pedalboard knopen. Als je dat handig vind (bijvoorbeeld als je een talkbox gebruikt die op je bord staat) dan kan ik me dat best voorstellen. Zelf gebruik ik gewoon een losse standaard met zo'n hengel, gaat prima