PDA

View Full Version : Geluid valt weg



techfrenk
26 november 2007, 14:59
hoi allemaal,

ik heb een best groot probleem.
- mijn geluid valt soms weg
- het is dan wat zachter als eigenlijk moet zijn
- het kraakt een beetje
dit is zeer vervelend, en ik snap er eigenlijk niets van.

mijn setup is

gitaar - wah wah, compressie (CS3), overdrive (SD1), distortion (DS1), chorus (CH1), reverb (RV5) - versterker

de pedalen worden gevoed door twee voedingen van Boss. eentje voor de reverb en chorus, en een voor de wah wah, compressie, overdive en distortion.

ik heb mijn kabels en gitaar getest en daar kan het volgens mij niet aan liggen...

het iets van de laatste tijd, een maand geleden werkte alles nog prima.
heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand tips?

grtz frank

ponq
26 november 2007, 15:30
Haal alles uit je keten. Begin simpel. Test gitaar+kabel en amp. Geen probleem? Voeg dan 1 pedaal toe. Test weer. Nog steeds ok? Voeg dan nog een pedaal. Etc.

Stop zodra het geluid minder wordt als je een pedaal hebt toegevoegd. Vervang dan de laatste patchkabel. Nog steeds hetzelfde issue? Vervang dan het laatst toegevoegde pedaal door een anderen. Etc.

Eliminatie van mogelijk oorzaken, that's the way to go.

techfrenk
26 november 2007, 16:08
het gebruiken van contactspray is ook een optie? las ik net op een ander forumonderwerp?

moet je dat dan in de plug (het gaatje) spuiten?

grtz frank

ponq
26 november 2007, 16:11
Tlijkt me beter om eerst de oorzaak van het probleem te vinden voor je met allerlei oplossingen gaat smijten.

techfrenk
26 november 2007, 16:12
je zult zeker gelijk hebben. ga t straks uitproberen.
iig bedankt

techfrenk
3 december 2007, 09:34
het was een patchkabeltje...
waarschijnlijk tussen de sluittingen van de koffer gekomen.

ponq
3 december 2007, 09:45
Mooi dat je t gevonden hebt!

Thoon_Loque
3 december 2007, 19:49
Mooi dat je t gevonden hebt!Hehe idd, dat scheelt je weer een avond met je multimeter spelen....

Rude Perception
3 december 2007, 20:58
Hehe idd, dat scheelt je weer een avond met je multimeter spelen....

ja, dat soort dingen zijn meestal heel erg vervelend. Er kan gewoon zo ontzettend veel kapot/verkeerd ingesteld zijn. Ik heb ook wel eens een flinke tijd lopen klooien voordat ik erachter kwam dat de footswitch van m'n galm uit stond, maar ook vervelender dingen die heel veel langer duurden

techfrenk
4 december 2007, 11:11
ja dat klopt, maar ben er wel even zoet mee geweest hoor. eerst alle kabeltjes testen met effecten. en het patchkabeltje gaf het signaal soms wel en door soms niet. dus was ff aankloten hoor. ben wel blij dat ik het gevonden heb. want binnnenkort staan er weer verschillende optredens in het verschiet...