PDA

View Full Version : Optredens regelen



Highway49
26 november 2007, 14:39
Hallo! Afgelopen zaterdag hebben wij ons 2e optreden gehad. Dit was op Rockslag (bandcompetitie) en we zijn door naar de finale! Het ging zo lekker dat we graag meer optredens zouden willen regelen. Heeft iemand tips om aan optredens te komen? Of een website met een lijst podia voor bands ofzo?

StefMan
26 november 2007, 14:42
Heb je een demo? Website? etc?

Highway49
26 november 2007, 14:51
Wel een website, demo hebben we voor een schoolproject opgenomen maar zijn we niet al te trots op. We zijn bang dat dat een verkeerde indruk geeft van de rest van onze set (onze stijl komt daarin niet goed naar voren) wel hebben we live filmpjes die zodanige geluidskwaliteit hebben dat daarop ook beoordeeld kan worden denk ik.

Dankzij afgelopen zaterdag hebben we wel 10 uur studiotijd gewonnen. Die mogen we vanaf 8 maart gaan gebruiken.

Kim Wilson
26 november 2007, 15:02
Demootje en verzorgde website maken, en vooral veel, heeeeeeeel veel bellen.

Highway49
26 november 2007, 15:13
Ja precies, maar waar moeten we naartoe bellen. Daar was dit topic een beetje voor bedoeld. Ik ken genoeg podia maar die zijn allemaal nog een beetje ver gezocht voor ons ben ik bang. We zijn opzoek naar niet al te grote clubs/kroegen waar we een paar lekkere gigs kunnen geven. Pas als ik wat weet te zitten kan ik gaan bellen...

Kim Wilson
26 november 2007, 15:15
Zoek eens op sites van andere, vergelijkbare bands, en kijk waar die zoal spelen. Dat is de kortste klap. Dan kun je zo een lijstje maken met gelegenheden die je eens kunt bellen.

Maar je móet eigenlijk wel een demo o.i.d. hebben. Iets waar de zaaleigenaar uit kan horen wat jullie doen. Het hoeft geen topkwaliteit te zijn, al is het maar een opname uit de oefenruimte. Als ze maar kunnen horen wat voor muziek en niveau jullie hebben.

Lexvandoef
26 november 2007, 15:27
Veel mond op mond reclame is ook erg belangrijk. Zo zijn wij aan onze optredens gekomen, nou zijn wij ook een coverband en dan is het wel makkelijk om aan optredens op feesten enzo te komen. Maar zorg gewoon dat mensen in je omgeving weten dat je optredens doet enzo. Dat is ook belangrijk.

rickert
26 november 2007, 15:57
Ik kijk ook waar andere bands hebben opgetreden, en mail veel naar degene die het programma van de toko in elkaar draait. En inderdaad een soort van fatsoenlijke site helpt ook. MP3's mailen worden ze meestal niet blij van, door de grote en het aantal wat ze ontvangen per dag enzo, dus die kun je het beste gewoon op je site hebben staan, of gewoon 2 snippets ofzo.

JelmerOnGuitar
26 november 2007, 20:00
Zorg wanneer je een demo van bijvoorbeeld 3 nummers maakt, je dan de 3 meest verschillende nummers van je set pakt.

Geeft goed weer hoe je speelt, en meeste kans tot interesse.

Highway49
27 november 2007, 09:04
Iedereen bedankt voor de reacties. Er zijn blijkbaar ook veel livebeelden gemaakt van afgelopen zaterdag, met nog een prima beluisterbare geluidskwaliteit. Ik ben er van overtuigd dat sommige podia die ook graag van tevoren zien zodat ze ook een beeld hebben van onze 'performance'.

Wat ik me nu afvraag. Ik krijg vaak de tip: "Zorg dat je geen podiumhoer wordt". Dus dat we op moeten passen dat we niet te vaak in 1 stad staan. Zeker als je dit binnen een korte tijd doet en weinig nieuw materiaal brengt worden mensen je zat. Is dit inderdaad zo of zeggen jullie 'Gewoon spele!'.

Nogmaals bedankt.

tabmaniac
27 november 2007, 09:36
Het kan waar zijn, je kunt jezelf dood spelen in een dorp/stad.
probeer gewoon zoveel mogelijk shows buiten je stad/regio te spelen!
Af en toe in je eigen vertrouwde wereldje is leuk, maar op een gegeven moment is het voor het publiek niet meer interessant, dus die blijven dan wel weg..
dus als je elk weekend in een vaste kroeg speelt, speel je op het laatst voor de barman/vrouw:D

Maar het is ook weer zo dat je ook een soort toerisme-object kan worden.
zo ging mijn ma laatst naar Terschelling, daar speelde een 1 of andere Hessel, die (blijkbaar) door heel veel mensen gekent word. en veel toeristen die daar komen nemen daar meestal ook nog een kijkje:)

Het ligt er dus aan hoe je het aanpakt;)

Kim Wilson
27 november 2007, 09:38
Eén of andere Hessel!? :o

Cultuurbarbaar!! :nervous:

tabmaniac
27 november 2007, 09:39
Eén of andere Hessel!? :o

Cultuurbarbaar!! :nervous:

haha ken je m dan? :satisfie:

nooit van gehoord:seriousf:

Kim Wilson
27 november 2007, 09:42
Ach ja, Hardenberg... :satisfie:

Ik zal het je niet al te veel kwalijk nemen. :D

tabmaniac
27 november 2007, 09:58
Ach ja, Hardenberg... :satisfie:

Ik zal het je niet al te veel kwalijk nemen. :D
Wat is groter Hasselt of Hardenberg?

Kim Wilson
27 november 2007, 10:06
Wat is groter Hasselt of Hardenberg?
Maakt dat wat uit? Jij kent Hessel niet. Ik wel. :)

tabmaniac
27 november 2007, 10:09
Maakt dat wat uit? Jij kent Hessel niet. Ik wel. :)

Dat maakt heel veel uit:D
oeps, nu moet ik naar school! Doei!






zegt hij stiekem omdat hij dit toch niet kan winnen..:D

Veekeren
27 november 2007, 10:23
Maakt dat wat uit? Jij kent Hessel niet. Ik wel. :)

Dan heb ik eerder met jou te doen dan met Tabmaniac denk ik...

Bram+
27 november 2007, 10:32
In het Brabantse is een overschot aan OJC's waar je kan spelen. Die organiseren toch geregeld bandjesavonden (of je regelt het zelf en zij verzorgen de lokatie). Ook gewoon eens mailen dus.

rocker_71
27 november 2007, 11:24
Met die site en de filpjes, moet je wel aan de bak kunnen komen.

Kijk idd waar vergelijkbare bands spelen neem contact op met de 'programmeurs'. Tip: blijf er achteraan zitten, want je wordt wel eens 'vergeten'. gewoon blijven bellen en mailen dus!

EuroCinema
27 november 2007, 11:51
Er is vast wel een popunie/grap-achtige club bij jou in de buurt, die je kan helpen. Zo'n vereniging die de popmuziek bevordert, zeg maar. Die organsieren vaak avonden met meerdere jonge bands (heb je hun publiek er ook bij, dat helpt).
Te vaak optreden in 1 stad lijkt me een luxeprobleem waar je voorlopig geen zorgen over hoeft te hebben.