PDA

View Full Version : Black Box of iets anders



Rick trodat
26 november 2007, 14:12
Met een beetje experimenteren heb ik mijn pedalen zo gezet dat ik zo min mogelijk signaal verlies heb. Zo heb ik als eerste pedaal mijn Boss DS1. Dit vond ik het beste klinken wanneer ik een clean signaal wilde. Alleen nu klinkt mijn Wah erachter weer niet zo goed. Dit is ook logisch, maar mijn Wah als eerste zorgt toch voor toonverlies.

Daarom zat ik te denken aan een goede buffer voor al mijn pedalen.
Buffer---Boss DS1---Cry Baby Wah---Ibanez TS9---Boss dd6---Boss RV5.

Nu las ik dat de black box een aardige buffer is, en ik vind dat het proberen waard. Mijn vraag is, waar is dit kreng te koop en zoja zijn er nog meer van deze buffer pedalen? Dus niet effect pedalen die gebufferd zijn, maar losse buffer pedalen.

dml
26 november 2007, 14:26
Voor de BlackBox van Masotti moet je bij GtrGear (http://www.gtrgear.com) zijn. Axxess en Skrydstrup hebben ook buffers, evenals CAE/MXR.

Dirk_Hendrik
26 november 2007, 14:42
Die Masotti verbaasde me wel en beetje. Een buffer hoort een versterking van 1 keer te hebben. Die blackbox spuugt er 1.4 keer het niveau van het ingangssignaal dus. Spijkers op laag water zoeken natuurlijk maar noem het ding dan line-driver ofzo.

Daarnaast is de "verkeerd om" aangesloten voeding echt het eerste om aan te passen.

Rick trodat
26 november 2007, 14:47
Dus de kans om het op mijn one spot aan te sluiten zit er zeker niet in.

rhcp_schipper
26 november 2007, 14:48
Die Masotti verbaasde me wel en beetje. Een buffer hoort een versterking van 1 keer te hebben. Die blackbox spuugt er 1.4 keer het niveau van het ingangssignaal dus. Spijkers op laag water zoeken natuurlijk maar noem het ding dan line-driver ofzo.

Daarnaast is de "verkeerd om" aangesloten voeding echt het eerste om aan te passen.

Beviel hij verder wel dan? Ik ben er zelf ook over aan het denken om en buffer aan te schaffen. Maar is de blackbox een aanrader of zekers niet?

rhcp_schipper
26 november 2007, 14:50
Dus de kans om het op mijn one spot aan te sluiten zit er zeker niet in.


Kan wel, moet je zo aansluit snoertje nemen die de polariteit omwisselt. Die heeft visual sound ook wel, moet je ff op hun site kijken.

Rick trodat
26 november 2007, 14:54
Ja ik heb nu een one spot met een multiplug en ik heb één kabeltje over. Dus dat had mooi geweest, maar het zit er dus weer niet in. Ben nu aan het kijken naar andere merken uit de tweede post.

Rick trodat
26 november 2007, 14:59
Die MXR linedriver/boost is al een stuk goedkopere oplossing als ik even snel rondkijk. Skrydstrup ziet er mooi uit, maar €499,- voor een buffer vind ik iets te veel van het goeie, aangezien ik maar 5 pedalen in totaal heb, weet ik niet of zo'n bedrag voor een buffer op z'n plaats is.

rhcp_schipper
26 november 2007, 14:59
Ja ik heb nu een one spot met een multiplug en ik heb één kabeltje over. Dus dat had mooi geweest, maar het zit er dus weer niet in. Ben nu aan het kijken naar andere merken uit de tweede post.


Voor de 1 spot adapter is een verleng kabeltje gemaakt, die de polariteit omwisselt. Dus dan kun je de blackbox gewoon voeden met de 1 spot.

Zie de website van visual sound: http://www.visualsound.net/1spot.htm en dan helemaal naar beneden scrollen.

Rick trodat
26 november 2007, 15:02
Oh ja dat kan dus zie ik.

Rick trodat
26 november 2007, 15:09
Mxr MC 401, ga ik dan even bekijken. Nog even een laatste vraag. Een buffer kan je toch het beste voor je pedalreeds zetten? Of moet ik even luisteren waar hij het beste klinkt?

rhcp_schipper
26 november 2007, 15:15
Mxr MC 401, ga ik dan even bekijken. Nog even een laatste vraag. Een buffer kan je toch het beste voor je pedalreeds zetten? Of moet ik even luisteren waar hij het beste klinkt?


Hier staat veel info over plaatsing van een buffer:http://gtrgear.com/Masotti/BlackBox-FAQ-NL.htm

Rick trodat
26 november 2007, 15:23
Thanks....

ponq
26 november 2007, 15:34
Op de pagina van de whitebox zie ik dat masoti een TL072 gebruikt. Ik vermoed dat deze voor het buffer gedeelte is. In dat geval zit ie ook in de BB (D_H, heb je de BB open gehad?).

If so, dan is t belachelijk veel geld voor een simpele buffer. Bouw m zelf voor een fractie van de prijs.

En die onzin over een omgekeerde polariteit omdat switchcraft het beste is...pffff Het lijkt dat hoe onmogelijker hoe exclusiever, hoe meer mojo, hoe duurder....

Dirk_Hendrik
26 november 2007, 15:40
Op de pagina van de whitebox zie ik dat masoti een TL072 gebruikt. Ik vermoed dat deze voor het buffer gedeelte is. In dat geval zit ie ook in de BB (D_H, heb je de BB open gehad?).

If so, dan is t belachelijk veel geld voor een simpele buffer. Bouw m zelf voor een fractie van de prijs.

En die onzin over een omgekeerde polariteit omdat switchcraft het beste is...pffff Het lijkt dat hoe onmogelijker hoe exclusiever, hoe meer mojo, hoe duurder....

Ja. Ik heb em open gehad. Ja. Ik heb em ge-reversed. Nee. Je krijgt dat schema niet. ;)

De BB is gewoon een net ding waarbij m.i. gemeld zou moeten worden dat hij een lichte boost geeft en een AB tussen met en zonder buffer dus een vertekend beeld oplevert.

@ Tim,
Ja. Hij beviel maar ik zal nooit dat soort bedragen neertellen voor zaken als buffers.

rhcp_schipper
26 november 2007, 15:45
Ja. Ik heb em open gehad. Ja. Ik heb em ge-reversed. Nee. Je krijgt dat schema niet. ;)

De BB is gewoon een net ding waarbij m.i. gemeld zou moeten worden dat hij een lichte boost geeft en een AB tussen met en zonder buffer dus een vertekend beeld oplevert.

@ Tim,
Ja. Hij beviel maar ik zal nooit dat soort bedragen neertellen voor zaken als buffers.

Oke, bedankt. Als het echt iets goeds bijdraagt aan mijn geluid, dan zou ik er best wel een willen aanschaffen.

ponq
26 november 2007, 15:45
Je krijgt dat schema niet. ;)

Vroeg ik ook niet om he ;)

Voor een simpele goede buffer check: http://www.muzique.com/lab/superbuff.htm