PDA

View Full Version : Adobe audition of Cubase met de ux2



Nafta
26 november 2007, 13:26
Mja ik heb dus de ux2 gehaald en ik kan blijkbaar alleen maar opnemen in Ableton live. Maar dat progamma is zo bar slecht, je kan ten eerste maar 4 tracks opnemen wat schandalig is.
Daarnaast wil ik graag werken met cubase of Adobe audition 3. Maar ik weet niet hoe ik er voor zorg dat, de progamma's mijn gitaar geluid opnemen. Ik krijg het maar niet voor elkaar, Weet iemand misschien een tutorial? ik heb her en der gezocht op het internet.

Alvast hartelijk dank.

pol
26 november 2007, 13:53
als asio driver in cubase je toneport kiezen, juiste input selecteren, en opnemen maar...

harrie-beton
26 november 2007, 16:55
Ableton kan je uitbreiden maar dat kost geld he.

omdat audition veel duurder is dan audicity (freeware) heb ik een korte uitleg op mijn eigen opname site over audicity. (link hieronder)
Ik heb wel een grote PDF van Adobe Audition over hoe het werkt maar die is ook wel op internet te vinden.

Mijn ervaring is dat audicity voor audio prima is tot een hoog niveau. Als je met midi erbij wilt bv drums programmeren in plaats van samples of backing tracks kom je bij Cubase uit. Deze is ook niet gratis en vrij ingewikkeld.

Dribbel_
26 november 2007, 17:06
Ik gebruik het ook in Adobe audition, bij je spoor moet je ff de ingang selecteren en daar beetje kloten met je instellingen

pol
26 november 2007, 18:13
bwa, cubase ingewikkeld, als je even de handleiding leest is het niet zo moeilijk, is het begin wel even zoeken maar ik vind het toch vrij overzichtelijk allemaal.

Nafta
26 november 2007, 21:53
Ah ik heb het gevonden, Eerst had ik veel problemen, dit kwam denk ik doordat ik de drivers nog niet had geupdate, zit op een computer op te nemen zonder internet en zat nog met Gearbox 3.0 in plaats van 3.5 en oude UX2 drivers op een Vista machine. En ik heb gevonden waar ik hem moest selecteren.

bedankt!