PDA

View Full Version : EHX Oscillation Small Stone



llahsraM
26 november 2007, 11:30
Ik heb nog steeds een probleem met mijn small stone.. Ik heb er nu een 3PDT switch ingezet en ja inderdaad hij heeft nu nog meer 'leakage'.. Nou las ik op een site dat als de color switch omlaag staat dat je hem dan niet hoor.. en inderdaad dan is het weg.. maarja ik wil gewoon dat die ook als de color switch omhoog staat ook true bypass is. nu zag ik dit op een site. Dit moet de 3PDT footswitch voorstellen:


------------ Pole 1----------Pole 2-------------------Pole 3

Lug 1-------Black----------Yellow to Board-----------Orange to Board
Lug 2-------Black----------Yellow to Jack------------Blue to Jack
Lug 3-------NC------------Jumper (to Pole 3)--------Jumper (to Pole 2)

Nu heb ik hem zo aangesloten op die 2 zwarte draden na.. Waar dienen die 2 zwarte draden voor bij pole 1 (lug1 en lug2)? Voor een led ofzo?

Er stond ook dit nog:

Sometimes the pedal will oscillate in bypass with the color switch up. You may have to ground the pedal output to get it to stop oscillating.

Nu zag ik dat de aarde van de output jack naar de color switch gaat. Moet ik ook een draadje solderen van de aarde van de output jack naar de min van de 9volt adapter aansluiting?

Kan iemand mij a.u.b. want ik snap er geen hout meer van en ik wil het pedaal niet kapot maken. Alvast bedankt!

llahsraM
26 november 2007, 12:38
Ik zat nog even te denken, maar als ik nou de plus (+) van de 9v adapter aansluiting direct soldeer naar pin 1 van de 3PDT switch.. en op pin 2 van de 3PDT switch naar printplaat. Op pin 3 van de footswitch heb ik dan niets zitten.. Ik weet niet of dat gevaarlijk is.. want als ik dan zou schakelen naar bypass mode dan moet als het goed is er geen stroomcircuit lopen.. want de + gaat dan naar pin 1 .. en pin 1 gaat naar pin 3... en pin 3 gaat nergens heen.. Of is dit gevaarlijk? Zou het geluid minder worden als die geen voeding krijg het pedaal? veel geluidsverlies? (voorbeeld)

------------ Pole 1-------------------Pole 2-------------------Pole 3

Lug 1-------+ van voeding----------Yellow to Board-----------Orange to Board
Lug 2-------+ naar printplaat----------Yellow to Jack------------Blue to Jack
Lug 3-------Niets--------------------Jumper (to Pole 3)--------Jumper (to Pole 2)

Normaal gesproken loopt de plus (+) van de 9v adapter aansluiting direct naar de printplaat. en worden pin 1,2 en 3 van de 3PDT switch bij mij niet gebruikt. (dus de linkse 3 pinnen van de tekening hierboven)

ponq
26 november 2007, 13:24
Probeer m als volgt aan te sluiten (versie B):

http://img166.imageshack.us/img166/5269/switchesnu4.jpg

Nu wordt de input verbonden met de massa als het effect uit staat. Dit kan je probleem verhelpen.

(trouwens, de voeding schakelen via een switch is geen goed idee)

llahsraM
26 november 2007, 15:17
Probeer me als volt aan te sluiten (versie B):

http://img166.imageshack.us/img166/5269/switchesnu4.jpg

Nu wordt de input verbonden met de massa als het effect uit staat. Dit kan je probleem verhelpen.

(trouwens, de voeding schakelen via een switch is geen goed idee)

PONQQ!!! je bent een held :cooler:

Hij werkt helemaal perfect!! Bedankt voor de tekening!!

ponq
26 november 2007, 15:19
Graag gedaan!

For the record, tis niet mijn tekening, maar ik heb ff voor je gezocht op het forum van DIYstompboxes.com.

llahsraM
26 november 2007, 16:22
Graag gedaan!

For the record, tis niet mijn tekening, maar ik heb ff voor je gezocht op het forum van DIYstompboxes.com.

Oke nogmaals bedankt! Ik heb alleen nog een (stomme) vraag. Ik wil er een ledje in maken.. het ledje is 2,2 volt.. voeding 9volt ... hoe groot moet de weerstand zijn :chicken:

ponq
26 november 2007, 16:29
Rode LED?

Minimaal 340Ohm. 1k Ohm werkt prima.

Zelf gebruik ik bijna altijd 4k7 Ohm, omdat ik de LED anders te fel vind.

Mijn advies: iets tussen 1k en 5k Ohm. Net wat je hebt liggen.