PDA

View Full Version : Eternal Love. Definitie Versie !!



TimoSomers
25 november 2007, 17:04
Hey Guys !!
Ik heb een nummertje geschreven voor m'n vriendin, het is dus een ballad achtig iets geworden, met hier en daar wat uitstapjes naar mn eigen stijl.
Anyway, ik wil dat het nummer vrijwel 'perfect' word, dus ik zou graag jullie meningen en eventuele verbeteringen willen horen.

Linkywinkydinkydinges: http://profile.ultimate-guitar.com/Pr0teZT/ (dan : Eternal Love, zonder dat(~) ding ).

Thanks voor het luisteren en feedback alvast :)!

= Dit is de vrijwel definitieve versie, ik heb een vrij messy stuk vervangen door een melodieus, dubbelstemmig stuk, zodat het nummer meer een ballad feel krijgt.=

MichaelSS
25 november 2007, 17:08
Ik zou wat minder janken.

Voor de rest nu juist wat meer gain?

Verder lijkt het mij wel goed. Die snelle stukjes vind ik trouwens ook niks in dit nummer.

marter544
25 november 2007, 17:13
Ik vind het erg knap gespeeld, net als al jouw stukken, erg knap. Alleen het doet me niks, sorry. Ik vind het gitaargeluid een beetje droog en neuzig zegmaar, maar 1 grote verbetering; geen ontzettende delay en reverb zooi! En meer gain, als het aan mij ligt echt niet, dat zit wel goed, maar iets minder janken idd.
Je ben een erg goede gitarist, miss dat het tijd word om een goede (prog metal) band te zoeken? Ik vind al je werk nu nogal op elkaar lijken, en optreden is gewoon prachtig om te doen.

Samder
25 november 2007, 20:17
Ik ben juist WEL voor dat gejank in gitaarspel....

Makor1966
25 november 2007, 20:18
Niet mijn muziek, wieew-wieew-wieew...

Samder
25 november 2007, 20:19
PS. gebruik je nou een pitch shifter?? Zo ja welke?

TimoSomers
25 november 2007, 22:37
Thanks voor de reacties :).
Ik gebruik geen pitch shifter trouwens . (Wtf is een pitch shifter anyway?)

Tupelo
25 november 2007, 22:44
T is ook niet mijn ding, maar ik vind het wel erg knap gespeeld. :)

Paul Heetebrij
25 november 2007, 23:00
Leuk gedaan!
Ik hoor een hoop creatieve ideeën en je hebt een goede techniek.

Wat ik jammer vind is het knalharde zwaar overstuurde gitaargeluid tegen een heel braaf achtergrondmuziekje.

Wat mij betreft:
- de achtergrond wat vetter, lekker ruige bas, agressievere drums.
- en/of de voorgrond wat cleaner. Krijgt je spel ook meer dynamiek en spreekt er ook meer gevoel uit.

Let trouwens een beetje op je timing, op de plekken waar je percussief speelt.

En ken je trouwens de CD Wired van Jeff Beck?

TimoSomers
25 november 2007, 23:45
Hey Guys!
Ik heb een heel stuk vervangen door een melodieuzer, dubbelstemmig vrij herhalend nieuw gedeelte, zodat het nummer meer een ballad feel krijgt, ipv. losse gedeeltes.
Ik denk dat jullie deze wel gaver vinden.

Linky: http://profile.ultimate-guitar.com/Pr0teZT/ (Dan Eternal Love, Zonder dat ~ ding.).

Reel Big Fish
26 november 2007, 07:19
Onderwerpen samengevoegd. Zelfde nummer, 2 topics...? Niet erg handig en onnodig!

Opmerkingen/vragen? Pm

TimoSomers
26 november 2007, 14:52
Onderwerpen samengevoegd. Zelfde nummer, 2 topics...? Niet erg handig en onnodig!

Opmerkingen/vragen? Pm

Danku voor het samenvoegen:).

TimoSomers
26 november 2007, 15:10
@Samder: Bedoelde je met pitch shifter trouwens zo'n octaaf pedaal?
If so, die gebruik ik wel ja, gebruik mijn Boss GT-6 daarvoor.

ErikE
26 november 2007, 16:37
Als je dit vergelijkt met je grote voorbeelden zijn dit verbeterpunten:

-Gebruik een (duidelijk en catchy) thema, waarvanuit je dan kunt gaan soleren. Dat maakt het nummer een stuk interessanter dan meteen te gaan improviseren.

-Maak in een solo een opbouw, dus bv. van langzamere, gillende noten naar shred, ipv. willekeurig snellere of langzamere licks te spelen.
Dit werkt het best als de backing ook opbouwt, bv. door de hihat open te gooien of een extra rythm gitaar of keyboard toe te voegen.

-Als je per se wilt sweepen of snelle muted runs spelen, is het een goed idee die patronen voor het nummer (de toonsoort + het tempo) dat je gaat opnemen goed te oefenen, zodat ze er echt lekker uitkomen als je ze toepast.

Voor de rest klinkt het weer lekker!

TimoSomers
26 november 2007, 19:22
Als je dit vergelijkt met je grote voorbeelden zijn dit verbeterpunten:

-Gebruik een (duidelijk en catchy) thema, waarvanuit je dan kunt gaan soleren. Dat maakt het nummer een stuk interessanter dan meteen te gaan improviseren.

-Maak in een solo een opbouw, dus bv. van langzamere, gillende noten naar shred, ipv. willekeurig snellere of langzamere licks te spelen.
Dit werkt het best als de backing ook opbouwt, bv. door de hihat open te gooien of een extra rythm gitaar of keyboard toe te voegen.

-Als je per se wilt sweepen of snelle muted runs spelen, is het een goed idee die patronen voor het nummer (de toonsoort + het tempo) dat je gaat opnemen goed te oefenen, zodat ze er echt lekker uitkomen als je ze toepast.

Voor de rest klinkt het weer lekker!

Dankje voor de tips :)!
Ik vind het nog moeilijk om een thema te verzinnen en daarover te soleren, maar ben er mee bezig.
Thanks again:)

TimoSomers
27 november 2007, 19:27
Anders nog iets?