PDA

View Full Version : Rack -> Pedalenplank; help inzicht nodig!



Chroxy
25 november 2007, 23:17
Hmm, nu weet ik eerlijk gezegd niet of mijn topic in het goede forum staat, maar ok.

Ik zit met een dilemma!
Ik speel al jaren over een klein rackje in combinatie met een Marshall combo. In het rackje zit een Boss GX-700 (pre amp) en een TC M-one (FXloop).. van de TC m-one gebruik ik delays en van de boss: phaser, delay, pitch, ringmod, chorus, tremelo.. waarbij de laatste 3 eigenlijk nog niet eens zo heel vaak en dus niet belangrijk zijn.

Alles heeft een beetje tonesuck (ofja, vooral die GX-700), maar ik speelde en was tevreden; alles werd aangestuurd door een gemodde FCB1010 (phantompower) dus het was ook nog eens makkelijk opzetten.

Maare! Waarom wil ik het anders? Nou; ik ben geswitch met versterkers: ipv de combo gebruik ik nu een combo Vox Ac-15 en een halfstack JCM800.. Daarnaast wil ikw at pedaaltjes gaan gebruiken.. dus heb k een switcher gekocht.. Nu zit ik dus met een enorm eberg om te slepen en daarnaast speel ik in 2 bands, bij 1 band hebben we een kar; lekker makkelijk.. en de andere band moet ik iedere keer 1 versterker meeslepen etc..

Dus! Om alles handzamer te maken wil ik dat rackje + pedalenboard weg en een pedalenboard met wat pedaaltjse hebben: bij die andere band kan ik dan ook mijn effecten gebruiken.. En ik vind dat ik lang niet alles uit mn rack haal: alleen die enkele effecten.. Nu wilde ik dat rack altijd voro de enorme vrijheid; maar ik gebruik het niet..

Euhm.. ja.. heel verhaal.. wat denken jullie? Doen, of niet doen? ik weet het even neit meer zo :P

WillemdaGuide
26 november 2007, 09:20
ik zou dat rek er lekker uitschoppen, paar goeie pedaaltjes voor je effecten op een boardje knopen en dan naar beide versterkers....

Maar goed, besef ook wel dat het persoonlijk is en een eeuwige zoektocht naar handzaam vs geluid.

Chroxy
26 november 2007, 12:44