PDA

View Full Version : Aanvulling op Big Muff, ...



*mav11*
25 november 2007, 22:56
Hallo,

ik ben op zoek naar een effectje om te gebruiken bij het spelen bij men groep.

Een effect waar ik veel aan zou kunnen hebben. Ik speel op een Duesenberg 49er en een Fender Hot Rod Deluxe. Hiertussen gebruik ik af en toe ook men Big Muff. Voor de rest heb 'k nog geen effecten.

Ik was aan het denken aan een Delay pedaaltje of mss een Flanger/Chorus achtig iets.

Ik vroeg me dus af wat het best bruikbaar zou kunnen zijn om mijn geluidsspectrum te verbreden en welke pedaaltjes dan leuk zouden zijn?

Groet,

Koen

Dastard
25 november 2007, 23:13
Met een chorus is het mogelijk om je geluids spectrum te verbreden, je houdt er een wat "dikker" geluid aan over...

JeeBee
25 november 2007, 23:35
Dan zou ik gaan voor de Electro Harmonix Deluxe Memory Man: zit zeer goede delay + chorus + vibrato op. 1 van de beteren

*mav11*
27 november 2007, 19:50
Nog iemand ideeën, misschien ook in een iets lagere prijsklasse?

Joey Handsome
27 november 2007, 20:37
Octave Multiplexer, lekker rausende basnoten!

ponq
28 november 2007, 11:45
Welke prijsklasse denk je zelf aan?

Welk geluid heb je in je hoofd? Welke stijl?

*mav11*
30 november 2007, 20:31
Ik heb geen prijsklasse in mijn hoofd, maar ik zou wat uit verschillende prijsklassen willen kennen. Zodat ik dan nog kan zien wat ik kan gebruiken en hoeveel ik eraan wil geven. De stijl is www.myspace.com/nebrovski

zo'n soort muziek. Alternatief vooral.

*mav11*
2 januari 2008, 12:15
Ik was nu aan het denken aan 'n delaypedaaltje.

Ik twijfel tussen een DD-6 en 'n DD-20. Ik speel niet echt experimentele muziek ofzo, dus misschien is een DD-20 helemaal niet nuttig of de meerwaarde niet waard voor mij, maar dat weet 'k dus niet zeker.

Wat raden jullie aan of hebben jullie nog andere opties.

Mitch
2 januari 2008, 12:34
De DD20 is vooral handig als je meerdere delaysounds wil opslaan waartussen je volt wil kunnen schakelen. Dat kan reuze handig zijn, je kan bijv. een hele subtiele delay snel afwisselen met een hele vette delay, of een slap back.

Nielsje
2 januari 2008, 12:36
Probeer een 2e hands dd-20 te scoren.. Volgens mij zit je dan uitstekend. Lekker flexibel, even extra tap-tempo pedaal aansluiten.. klaar :)

*mav11*
2 januari 2008, 12:46
Ja idd, ma ik heb cadeau bonnen van 'n muziekhandel, dus 2dehands gaat toch niet. Jawel, maar dan zit 'k nog met die bonnen. Maar zoveel verschil maakt het hopelijk ook niet.