PDA

View Full Version : Opnemen rechtsstreeks!



stratie
25 november 2007, 22:54
Hey!

Over opnemen! je kutn op veel veschillende manieren je muziek opnemen! je zou het met een computer mic kunnen doen!, maar is dat wel zo mooi... :stop: je kutn ook een mixertje kopen enzo, dat is trouwens wel de beste optie maargoed.

Zelf neem ik ook direct op een kabeltje van mn marshall naar mn pc (gewoon een kabeltje in je FX send en dan naar je microfoon input van je pc doen!) dat kabeltje kost echt helemaal nix, en met cuBase of AudaCity kan je dan PRIMA! opnemen.


Hier een voorbeeld van een opname van mij

http://www.youtube.com/watch?v=oED4p2H9aKo&feature=related

ik hoop dat ik zo zeg maar heb laten zien dat je goedkoop ook goed op kan nemen, maarja wil je het echt proffecioneel aan gaan pakken heb je toch een mengtafektje nodig.


Groeten Jordy Norbart :satisfie:

Han S
25 november 2007, 23:31
Leuk gedaan Jordy, de gitaar mag van mij iets harder overigens. Maar hoe denk je dat die backingtracks zijn opgenomen die je gebruikt?

stratie
25 november 2007, 23:43
Ik heb gewoon meegespeeld met de track, en later in audacity de track weer ingevoegd. Werkt prima! :D

Thoom42
25 november 2007, 23:52
Jordy, Han vraagt hoe jij denkt dat de instrumenten op die track zijn opgenomen :cooler:

Han S
25 november 2007, 23:52
Ja okay, maar ik neem aan dat je alleen de gitaar hebt opgenomen, niet die backing waar je op speelt, toch?

Thoom42
26 november 2007, 00:48
Dat denk ik niet..maar we wachten op zijn reactie... :hippie:

stratie
26 november 2007, 11:48
Klopt! backing heb ik gekregen, dus alleen gitaar gespeeld idd.:)


Gr Jordy

Han S
26 november 2007, 14:56
Je hebt dus meegespeeld met de backing die je kant en klaar hebt gekregen en dat heb je heel aardig gedaan. Maar het opnemen van muziek is toch echt iets minder eenvoudig en zeker als het wat ingewikkeld wordt met drums en zo.

En het opnemen van een gitaar klinkt al gauw beter met een goede microfoon voor de speaker, probeer dat maar eens en luister eens naar dit geluid. (http://www.youtube.com/watch?v=Xx3yXUunEq8)

stratie
26 november 2007, 16:40
Klopt helemaal is ook beter (heb ik er ook bij vermeld) maar dit is een erg goedkope manier om iets toch wel representabel op te nemen vind ik zelf! maar idd een goede microfoon is natuurlijk HET :D

Gr Jordy