PDA

View Full Version : humbuckers-hoe moeten ze erin?



pasqual
25 november 2007, 22:08
ik heb 2 humbuckers gekocht via marktplaats en ze zijn verder zonder papieren. hoe weet ik nu hoe ze gemonteerd moeten worden en dan bedoel ik niet brug-hals, maar kan ik er van uitgaan dat de draadbundel aan de rechterkant moet uitkomen of juist andersom, of bij de brug naar rechts en bij de hals naar links of andersom? :chicken: . er staat geen merknaam op de humbuckers, dat zou het allemaal wat simpeler maken. het zijn trouwens ibanez elementen en zogenaamde interim-buckers ( d.w.z.: ze gaan er naar verloop van tijd weer uit tot ik een goeie keuze heb gemaakt voor definitieve elementen ;) ) dit is eigenlijk om in ieder geval door te kunnen gaan met mijn zelfbouw projectje.

bedankt en groeten Pasqual.

Mattia
25 november 2007, 22:25
Draadjes in principe naar de kant van de controls (naar beneden, dus, of rechts, afhankelijk van hoe je het bekijkt). Bij een righty gitaar dan.

pasqual
25 november 2007, 22:53
mattia, dat dacht ik in eerste intantie dus ook, maar als je op de site van seymour kijkt bij wiring diagrams, zijn de humbuckers afgebeeld met de draadbundels bij beide elementen de andere kant op. dit bracht mij dus aan het twijfelen. kan natuurlijk ook zo zijn dat de draadbundels schematechnisch gezien in de weg zaten en ze daarom maar zo hebben getekend?
laat ik het daar maar op houden.

bedankt in ieder geval en groeten Pasqual.

lennaertn
25 november 2007, 23:11
Dat hebben ze inderdaad gedaan om de schema's zo duidelijk mogelijk te houden. Lijkt mij het meest logisch..