PDA

View Full Version : Fender Standard Strat kwaliteit



s0ck
25 november 2007, 19:01
Volgend weekend ga ik eindelijk mijn nieuwe gitaar kopen, omdat mijn budget even iets beperkt is tot 600 euro en ik toch heb gekozen voor een fender, ga ik een standaard stratocaster kopen bij feedback in rotterdam.

Nu is dit de goedkoopste strat van fender die je kan kopen, mischien dat ik nog 1 stapje hoger kan wat betreft mijn uitgave en dan zou ik voor een 70 strat kunnen gaan.

Wat is het slimst ? zijn die goedkopere fenders wel een beetje te doen ? ik treed toch niet op en ga vrij voorzichtig om met mijn gitaar. En ik kan er altijd over een paar maanden nog andere pickups in zetten.

Badmuts
25 november 2007, 19:07
Is eentje uit de classic player serie niet iets? Of moet het een amerikaan zijn?

s0ck
25 november 2007, 19:14
Deze is het

http://www.feedback.nl/?b=0134600387

Rude Perception
25 november 2007, 19:30
Misschien kan je tweedehands een mooi standaar americaantje op de kop tikken voor die prijs.

Puerco
25 november 2007, 19:36
Zou voor de classic player serie gaan: €639,- en beter dan de standaard serie.
2 punts tremolo brug (zeer stemvast) en hele goede pickups als je tenminste van vintage houd, je hebt een classic player 50's en een classic player 60's serie.
Heb zelf de cp60 in sonic blue met de custom69 pickups en zou er echt NIETS aan willen veranderen maar nogmaals zo een vintage geluid moet natuurlijk wel je ding zijn.

Hendriks
25 november 2007, 19:52
Of een tweedehands japanner.
http://link.marktplaats.nl/130546275

rocker_71
25 november 2007, 21:00
Ik raad zelf de Highway One aan, maar die zit wel iets boven je budget.

Toch zul je voor 499 euro wel een goede koop doen.
2e hands is ook altijd wel aantrekkelijk, maar dan moet je er wel verstand van hebben. Voor hetzelfde geld, zit je binnen een jaar aan een dure reperatie (bv frets ofzo).

Ik zou zeggen, probeer er een paar bij feedback, en kies degene uit die je het beste ligt. Suc6!

Rocketman
25 november 2007, 21:04
Ik zou bij een strat 2e hands gaan. Wel even goed (laten) bekijken natuurlijk. Maar scheelt veel in de kosten en die dingen zijn onverwoestbaar.

Ash ketchum
25 november 2007, 21:59
Deze op gitaarmarkt, valt net op je budget;
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=85347
Niet van mij overigens

Eko
25 november 2007, 22:09
De standard strat uit Mexico is een goed gebouwd instrument. Zolang een Jimmy Vaughn daar zijn signature laat bouwen is er vertrouwen in het vakmanschap van de mensen daar.
Probeer er gewoon een paar. Probeer ook eens een gebruikte USA strat en bepaal wat je zelf het prettigst vind spelen. Let niet op restwaarde, als het instrument je bevalt verkoop je hem nooit.

grayfink
25 november 2007, 22:19
Die Jimmy Vaughan signature is echt geen standard. Ik vind zelf dat de Mex standard weinig kwaliteit uitstraalt, de afwerking vind ik niet top, de elementen klinken vlak. Niets voor mij. Ik denk dat een London City MKII strat beter en goedkoper is. Als je persé Fender op de headstock wil, zou ik proberen een tweedehandse amerikaan of jap te scoren.

vulvasonic
25 november 2007, 22:33
De gitaar die je op het oog hebt vind ik persoonlijk nou nèt één van die modellen waarbij je TEveel op moet letten om een goed exemplaar te pakken te krijgen.

Bovenstaande alternatieven, door anderen gegeven reeds, zijn allen opties die mijns inziens te rechtvaardigen zijn.
Natuurlijk biedt je huidige budget je niet de mogelijkheid om op ieder moment de gitaar te zoeken en te vinden waar je blind een goede aanschaf mee doet. Je bent afhankelijk van het aanbod op de markt en geduld is dus een schone zaak. Want, ondanks het feit dat het aanlokkelijk is een gitaarzaak binnen te wandelen en binnen jouw budget alle gitaren even uit te proberen en met de beste naar huis te lopen (een mogelijkheid die je nu eenmaal niet hebt als je op de tweedehands markt gaat zoeken). Maar je kunt WEL een tijdje uittrekken om de diverse modellen uit te proberen - dus ook de modellen die BOVEN je budget zitten - en uitvogelen wat voor jou het beste is.

Dit gezegd hebbende; vrijwel alle productiemodellen van Fender (en niet alleen van Fender) kunnen binnen dezelfde lijn, behoorlijk in kwaliteit verschillen. De ene Highway is de andere niet, om maar een voorbeeld te noemen.
WEL mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat de modellen uit de hogere prijsklassen meer consistent zijn in kwaliteit dan de goedkopere modellen.

Heb geduld en doe er je voordeel mee. :)

jerome
25 november 2007, 23:01
Ik zou ook voor een 2e hands Amerikaan of voor idd nog eerder voor een goede 2e hands Fender MIJ gaan.

Mss is dit wat?
het lijkt mij een goed gitaartje iig uit een goed jaar!

http://www.marktplaza.nl/Fender-Stratocaster-69-ri-4386321.php

barno
25 november 2007, 23:07
Ik zou ook voor een 2e hands Amerikaan of voor idd nog eerder voor een goede 2e hands Fender MIJ gaan.

Mss is dit wat?
het lijkt mij een goed gitaartje iig uit een goed jaar!

http://www.marktplaza.nl/Fender-Stratocaster-69-ri-4386321.php

+1!
als ik niet al enkele strats had, zou ik dadelijk gaan voor deze.
in die periode waren de japanse strat zeker superieur aan de amerikaanse.

vulvasonic
25 november 2007, 23:16
+1!
als ik niet al enkele strats had, zou ik dadelijk gaan voor deze.
in die periode waren de japanse strat zeker superieur aan de amerikaanse.

Dat is meestal waar, hoewel je de vermaarde kwaliteit van die Jappanners wel moet afmeten tegen de belabberde kwaliteit van de Amerikaanse strats uit eind jaren 70. En dat was knap beroerd. Het is derhalve GEEN garantie voor kwaliteit.
Overigens zou ik bij die strat meteen de brug vervangen. Net als bij de jaren 70 strats zijn deze gemaakt van gegoten metaal, evenals de zadels. Dit geeft doorgaans een mindere klank (mierenneukerij, maar toch), een grotere kans op braampjes (waardoor snaren sneller springen) en de tremolopook wil nog wel eens los komen te zitten.

Maar goed, ik heb zelf een non-trem brug op een 82'er strat, die me nooit in de steek laat, dus........ :stop:

Kim Wilson
26 november 2007, 10:09
Ik zou de 70's verkiezen boven de Standard, als je toch voor nieuw zou kiezen. Bij de Tele's was het verschil tussen de Classic Player series en de Standard echt mega, en ik denk dat dat bij de Strats niet heel veel anders zal zijn. Het prijsverschil is IMO zeker te rechtvaardigen.