PDA

View Full Version : Ook ik ben aan de PRS!



Bl44t44p
25 november 2007, 17:00
Waarschijnlijk kennen veel van jullie de PRS van Veekeren (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=83312) wel, nou wilde hij daar weer eens van af zoals met zoveel gitaren (hehe j/k) en zodoende ben ik de gelukkige nieuwe eigenaar van zijn PRS CE 22 !!

Ik zag 'm een aantal weken geleden voorbij komen op Gitaarmarkt met een enorme GAS-aanval als gevolg. Zat al langer te geilen op een PRS, en dit was natuurlijk wel een beauty. Die stoptail vind ik ook prima omdat ik toch niet met zo'n tremolo hengel overweg kan.

Aangezien mijn mede-Gitaarnetters waarschijnlijk meer geinteresseerd zijn in de foto's dan mijn geleuter erom heen, bij deze eerst wat plaatjes. MAAR!!! Ik heb de hele dag zitten wachten op een zon die toch niet kwam, dus heb ik er uiteindelijk voor gekozen om de foto's binnen te maken (met kunstlicht) en dus ontzettende donkere kleuren als gevolg. Ja, het is wel dezelfde gitaar alleen puur door de belichting een flink tintje donkerder dan in het topic van Veekeren zelf. In het echt blijft ie natuurlijk het mooist.

http://img137.imageshack.us/img137/2949/prs1ak8.jpg

http://img402.imageshack.us/img402/4774/prs2ki5.jpg

http://img89.imageshack.us/img89/4939/prs3pu0.jpg

http://img89.imageshack.us/img89/3525/prs4rv3.jpg

Mocht de zon hier ooit nog gaan schijnen dan maak ik wel wat nieuwe foto's.

Voor de rest van het verhaal zie post hieronder i.v.m. maximaal aantal plaatjes /smileys.

Bl44t44p
25 november 2007, 17:01
En hoe ie bevalt? Super! Ik was vooral op zoek naar betere bespeelbaarheid t.o.v. mijn Epiphone Les Paul, en eigenlijk is welke (Amerikaanse) PRS dan ook altijd een verbetering. Deze gitaar speelt heerlijk: soepeler, sneller, en het geluid is echt enorm "right in your face" in tegenstelling tot mijn LP die er altijd wat omheen lijkt te draaien (oke vergeef me mijn gebrek aan vermogen om een gitaarsound te beschrijven ;) ).

Ik speel over een ENGL Thunder 50 combo (waar binnenkort een 2x12 cab bij moet), en het geluid is nu veel gedefinieerder en feller wat ik erg prettig vind. Ik heb het nu eigenlijk alleen over de distortion, want wat clean betreft vind ik hem ook echt goed. Ik zit met mijn Thunder 50 met een gedeelde EQ, waardoor het clean uit mijn LP altijd enorm donker en zwaar was en eigenlijk helemaal nergens naar klonk. Op deze CE22 zit een coilsplit die echt absoluut heilig is. Eigenlijk ben ik niet zo van een Strat-geluid, maar nu pomp ik er echt een kraakheldere clean uit, ondanks de gedeelde EQ die ik voor een vette lead sound heb staan.

Iets negatiefs? Euh...? Geen idee :D Ja dat ik er heel zuinig op moet zijn haha, zeker gezien zijn nieuwstaat (zoals Veekeren al zei: als je hem in de winkel zet, zou niemand het opvallen dat ie niet nieuw is).

PRS heeft er weer een fan bij hoor, super gitaar!!

Bart_Blueprint
25 november 2007, 17:02
Van Harte Gefeliciteerd! Blijft toch echt een mooi ding! Have fun with it! :D

Otje
25 november 2007, 17:04
Gefeliciflapstaart! Prachtig ding!! En je hebt er een genomen met 22 fretten en niet zo'n, ahum, onding met 24 (stukje persoonlijke voorkeur dat hier spreekt).

Heeft die PRS niet zo'n draaiknop om de elementkeuzes mee te regelen? En zo ja, welke standjes zitten daar dan op?

Tupelo
25 november 2007, 17:04
Congrats!
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. :)

Rude Perception
25 november 2007, 17:11
Mis ik nou iets of mist die gitaar de pick-up switch?

Tupelo
25 november 2007, 17:12
Mis ik nou iets of mist die gitaar de pick-up switch?
Haha, ja, de topicstarter heeft een kat in de zak gekocht! :D

Orpheo
25 november 2007, 17:13
Mis ik nou iets of mist die gitaar de pick-up switch?

je mist inderdaad iets. nooit gehoord van de PRS rotary switch?

Bl44t44p
25 november 2007, 17:14
Mis ik nou iets of mist die gitaar de pick-up switch?

Daar is de onderste (over de lengte van de gitaar gezien) draaiknop voor :)


Heeft die PRS niet zo'n draaiknop om de elementkeuzes mee te regelen? En zo ja, welke standjes zitten daar dan op?

Cijfer komt overeen met wat op de knop staat, volgorde is wanneer je tegen de klok in draait:

10 - bridge humbucker
9 - coilsplit bridge humbucker
8 - bridge + neck humbucker
7 - coilsplit neck humbucker
6 - neck humbucker

Even wennen na een LP maar werkt fijn vind ik :)

Orpheo
25 november 2007, 17:19
tja ik had 't ook op mijn swamp ashspecial, maar ik gooide 'm eruit, en nam er een 3weg voor in de plaats, met nog eens wat coiltaps.

Rude Perception
25 november 2007, 17:43
Aha, hoewel PRS-fan heb ik er nog nooit van gehoord. Misschien omdat ik het heb gehouden op de SE-serie.

Rude Perception
25 november 2007, 17:44
Verder trouwens een prachtige gitaar. Als ik ooit nog eens geld heb is zo'n PRSje waarschijnlijk toch de grootste kanshebber.

s0ck
25 november 2007, 18:06
prachtige gitaar ! zou er ook wel 1 willen hebben maar ga toch maar eens voor een fender strat..

Spitfire
25 november 2007, 18:17
Is die wrap-around brug niet vervelend? Met het oog op intonatie en actie.

Squier4ever
25 november 2007, 18:25
Is die wrap-around brug niet vervelend? Met het oog op intonatie en actie.


valt reuze mee denk ik, lijkt me dat meneer Paul daar over heeft nagedacht voordat ie dit ging toepassen. ohja, sjieke gieter!

Rinze
25 november 2007, 18:31
Erg mooie gitaar, mooie kleur ook.

Veekeren
25 november 2007, 19:10
Ben blij dat je eigenlijk precies hetzelfde zegt over het geluid als ik ;) Cool dat je er blij mee bent :D

Het blijft een geweldige gitaar, en als ik geld had om alles te kunnen doen wat ik wil was ie ook nooit weg gegaan, maar zo is het helaas nou eenmaal niet...

zeppo
25 november 2007, 19:40
Ben blij dat je eigenlijk precies hetzelfde zegt over het geluid als ik ;) Cool dat je er blij mee bent :D

Het blijft een geweldige gitaar, en als ik geld had om alles te kunnen doen wat ik wil was ie ook nooit weg gegaan, maar zo is het helaas nou eenmaal niet...
Maar dan ben ik benieuwd wat er dan voor in de plaats kwam dattie weg moest.
Een nieuw gasfornuis?

Veekeren
25 november 2007, 20:09
Maar dan ben ik benieuwd wat er dan voor in de plaats kwam dattie weg moest.
Een nieuw gasfornuis?

Een zelfbouw Telecaster, mijn Les Paul Class5 heeft een investering nodig, mijn Rectifier moet nieuwe buizen, wellicht dat m'n Marshall geld gaat kosten omdat ie kapot is - zoveel dingen, zoveel...

pannekoek
25 november 2007, 20:26
ja! dat is een gitaar die ik moet hebben! mocht je hem ooit weg doen, pm me fftjes :)


gefeliciteerd!

Luke-wannabe
25 november 2007, 20:37
Ja tegek man! Heeft deze nou een geschroefde hals?

Bl44t44p
25 november 2007, 20:40
Ja tegek man! Heeft deze nou een geschroefde hals?

Yes. 10 tekens.

Fender75
26 november 2007, 08:59
Schitterende gitaar!! Veel plezier ermee!! :gitarist:

jw009
26 november 2007, 09:45
WOO !! Een van de mooiste gitaren die ik ooit gezien heb, gefeliciteerd !!

NickG
26 november 2007, 11:14
Mooi pareltje.

Vraagje: Welke naam geeft PRS aan deze kleur? Maar hij is dus lichter in het echt (ik vind donkerblauw juist mooi...)?

Mr.Bluesbreaker
26 november 2007, 11:26
Cool hoor! Erg mooi ding en een ontzettend veelzijdige gitaar.
Heb zelf een donker rode CE24, alleen met iets meer dings n dongs.
Ooit nog eens de brug vastzetten op dat ding.
Toch een dikke toon en 2 kilo lichter dan een LP standard.

Bl44t44p
27 november 2007, 00:35
Mooi pareltje.

Vraagje: Welke naam geeft PRS aan deze kleur? Maar hij is dus lichter in het echt (ik vind donkerblauw juist mooi...)?

Over de kleur ben ik eigenlijk nog steeds niet uit, maar volgens mij is het toch Whale Blue. De kleur Blue Matteo lijkt me namelijk wat te licht (zie op de PRS site het CE Maple model (http://www.prsguitars.com/ce/index.html)). Persoonlijk vind ik het echt een prachtexemplaar, denk dat ik gewoon mazzel heb met het stuk hout ;)

Ja mm nou lichter, de foto's zijn gewoon wat donkerder uitgevallen. Moeilijk uit te leggen. Je ziet het wel wanneer ik er nog eens met zonlicht foto's van maak :)

Adqeruin
27 november 2007, 13:16
Even voor de goede orde: er wordt hier meerdere malen met het woord GAS naar elkaar gegooid.

Ik zou graag willen weten wat het betekent :dontgeti: ?

Rwin
28 november 2007, 23:58
Gear Acquiring Syndrome
(aka --> IK WIL NIEUW SPUL HEBBÛH! VOORAL DAT WAT IK NET ZAG BIJ HEM! NU!!!) :seriousf:

Gitaristen hebben het altijd wel... minimaal elke 2 jaar, maximaal elke seconde.


Ow, Bl44t44p, gefeli, ook vanuit hier :)