PDA

View Full Version : Buizen versleten mesa 20/20?



rupke
25 november 2007, 15:31
Hoi,

Tijdens mijn laatste 2/3 optredens heb ik het gevoel dat mijn mesa boogie 20/20 eindtrap raar doet. Zowiezo he bik het idee dat in mijn overall geluid laag minder wordt en hoog veel aanwezig is ook het geluid is wat neuzig. (moelijk uit te leggen dit altijs). Daarnaast heb ik het idee dat mijn overstuurd geluid wat ik via mij boss gx700 over de MB 20/20 speel gruizig wordt, soort van brokkelig geluid. De de gx700 is digitaal en helemaal in orde dus dat is een constante factor. ook heb ik het idee dat als ik de 20/20 verder opendraai dan 40% dat hij dan al begint te oversturen en het geluid wordt ook weer brokkelig. Dynamiek lijkt ook een beetje weg te zijn. Ik heb deze eindtrap een half jaar geleden 2ehands gekocht.

Er zitten originele mesa boogie buizen in. nu wil ik deze gaan vervangen. tenminste als dat bovenstaande gaat verhelpen. Hebben jullie advies voor soort buizen die op hoog volume clean blijven. He bje daar eigenlijk wel verschil in?

Nou hopelijk kunnen jullie me een eind op weg helpen.

Mvg,
Rupke

rjong999
25 november 2007, 15:51
Mijn 20/20 breekt ook vrij vroeg open, een clean geluid met hoog volume zit daar niet echt in. Ik gebruik een 100W transistor eindtrapje erbij voor hard & clean.