PDA

View Full Version : Boss ME30 rechtstreeks op eindversterker?



Plantje
25 november 2007, 10:21
Gisteren heb ik een mooie Marshall 9100 gekocht. Hartstikke blij mee en het werkt goed met mijn GT Pro. Vandaag maar eens wat geluidjes bouwen.

Nu heeft de andere gitarist van de band op het moment nog geen versterker. Wel heeft hij een Boss ME30. Het idee was nu om hem zijn ME30 te laten inpluggen op het B kanaal van mijn 9100. Zelf heb ik dan de GT Pro op het A kanaal van de 9100 aangesloten.

Gaat dat werken? Op zich verwacht ik wel, dat het met de twee kanalen gaat werken, maar de ME30 heeft volgens mij geen preamp. Dus gaat hij genoeg power uit de 9100 halen om in ieder geval eens een repetitie mee te spelen. Dan heeft ie wat ademruimte om uit te zoeken wat ie echt wil :)

Plantje
25 november 2007, 18:07
Er zijn 297 gebruikers online en niemand heeft hier ervaring mee? :(

hendrix2
25 november 2007, 18:40
ME30 heeft wel een amp simulatie. (ampsim)
Ik gebruikte dat vroeger heel vaak gewoon op de boxjes van mijn stereo en dat werkte erg goed. Ok, het geluid was niet super, maar het werkte in ieder geval.

Plantje
25 november 2007, 20:18
Ik denk dat we het gewoon moeten testen. Nog altijd vind ik, dat ie beter voor een GT 8 of zo kan gaan ;)

Maar ja...het ligt niet allemaal voor het oprapen!

Thoon_Loque
25 november 2007, 20:29
Volgens mij kun je gewoon tegelijkertijd 2 gitaren inpluggen en spelen. Dus je zou er ook een effect voor kunnen zetten (wat de ME30 eigenlijk is). Je moet wel kijken naar de impedantie van de A en B ingang (w.s. is de B voor minder zwakke gitaren bedoelt)

MAAR: het betekent ook dat je 2 verschillende signalen over dezelfde pre-amp laat gaan. Het kan wel, maar of je gitaar sound daar nou zo lekker van wordt is maar de vraag.

Plantje
25 november 2007, 20:32
Volgens mij kun je gewoon tegelijkertijd 2 gitaren inpluggen en spelen. Dus je zou er ook een effect voor kunnen zetten (wat de ME30 eigenlijk is). Je moet wel kijken naar de impedantie van de A en B ingang (w.s. is de B voor minder zwakke gitaren bedoelt)

MAAR: het betekent ook dat je 2 verschillende signalen over dezelfde pre-amp laat gaan. Het kan wel, maar of je gitaar sound daar nou zo lekker van wordt is maar de vraag.

Nee, dat laatste dus sowieso niet.

Die 9100 is een dual monobloc system (zoals ze dat zo mooi noemen ;)). En daarvan heb ik altijd begrepen dat het eigenlijk hetzelfde is alsof je twee mono eindversterkers hebt van (in dit geval) 50 Watt. Dus kanaal A en B zouden precies hetzelfde moeten zijn.

Maar of het geluid een beetje te pruimen (en vooral) hard genoeg is als je geen preamp, maar een effect (zoals een ME30) op een eindtrap aansluit weet ik niet. En er zijn vast mensen die daar ervaring mee hebben :)

ErikE
27 november 2007, 22:08
Dat gaat prima werken.

Het zijn echt twee gescheiden eindtrappen, en voor extra voorversterking zit er per kanaal een ecc83. 50 watt buizen per gitarist is hard zat. Wel zal het het best klinken als je per kant een andere cab gebruikt, al zou het ook samen op een stereo 4x12 kunnen...

Plantje
27 november 2007, 22:53
We gaan waarschijnlijk gewoon mijn JCM 900 1960 A kast gebruiken.

Het is ook maar een tijdelijke oplossing. Als de band goed van de grond komt zal de andere gitarist ook zijn draai vinden en een mooie setup regelen.