PDA

View Full Version : Peavey Valveking



fenderke
25 november 2007, 10:08
Ik ga een Peavey Valveking kopen dat staat vast, maar ik weet nog niet welke.

Ik twijfel tussen de Valveking 212 combo en de valveking top.

Kunne jullie me verder helpe ?

Daan :strat:

tabmaniac
25 november 2007, 10:13
Ik ga een Peavey Valveking kopen dat staat vast, maar ik weet nog niet welke.

Ik twijfel tussen de Valveking 212 combo en de valveking top ( maar is een speaker nodig ? )

Kunne jullie me verder helpe ?

Daan :strat:

als jij je geluid versterkt wilt hebben dan is dat nodig ja;)
je kunt er een 1x12, 2x12 of 4x12 inch cabinet onder zetten. (een cabinet bezit speakers, je kunt natuurlijk ook kiezen voor minder inches dan 12;)) Hetgeen wat jij kiest ligt aan je smaak. Sommige houden van het ruimtelijke geluid van een 4x12 cab, sommige weer niet.
Ik zou gewoon gaan testen om precies te weten wat jij wilt.
Voor optredens zou een top wel handig zijn, want bij zaaltjes hebben ze meestal wel een cabinet staan.
het is maar net waar jouw smaak naar uitgaat.
misschien kunnen andere forumleden nog wat uitleggen over de verschillende kwaliteiten van een 1x12, een 2x12 of een 4x12 cabinet..:)

rocking toek
25 november 2007, 10:14
als je een top koopt neem ik aan dat je nog wel een speakerkast erbij moet nemen ja!

tabmaniac
25 november 2007, 10:17
als je een top koopt neem ik aan dat je nog wel een speakerkast erbij moet nemen ja!

ik weet het wel cker ja..;)

aan een buizenversterker moeten speakers hangen voor dat jij er signaal doorpompt..

@TS: kijk de volgende keer even beter, er is hier al veel gezegt over de valveking en er is reeds weer een nieuw topic te vinden over de valveking.
kun jij hier niet de informatie vinden die je zoekt, dan pas open je een nieuw topic..

marter544
25 november 2007, 15:12
Ik zou voor de top gaan, omdat de 1*12 versie me te dun klinkt, ik ken dat ding wel. Te weinig ballen, 1*12 met open back, en de 2*12 is gewoon loeizwaar. Ik vind de Valvekings verder wel lekker klinken, maar een echte metalscheur krijg ik er zonder pedaaltje niet uit, naja misschien als je EMG's hebt, maar niet met mijn passieve elementen. En je kan em dan makkelijk combineren met andere speakers, een 4*12 met V30's ofzo :D