PDA

View Full Version : In dubio..... Gibson les paul studio (headcrack) vs Epiphone Sorento



Lexvandoef
24 november 2007, 19:31
Hoi, ik heb weer eens jullie hulp/mening nodig.

Ik zit een beetje met een (luxe)probleempje. Ik ga het huis uit en neem mijn strat en mijn sorento mee naar mijn kamer. Dat zijn een beetje mijn 'goedkope' gitaartjes die wel tegen een stootje kunnen.

Mijn bandje repeteert in Delft, waar ik mijn kamer dus heb. En ik merk dat ik van al mijn gitaren toch steeds weer terug grijp naar mijn les paul, ook in mijn bandje. Maar mijn lp laat ik dus thuis.

Nu heb ik wel een sorento die clean erg lekker klinkt en met od lekker stevig en tegelijk ook helder, volgens mij komt dat door de p90's. Dus dacht ik, als ik nou eens een lp+p90's ergens vandaan haal, simpeler gezegd dan gedaan natuurlijk.

Nou heb ik wel een aanbieding om mijn sorento te ruilen tegen een gibson lp studio met een goed gerepareerde headcrack. Hier zou ik dan 2 p90's in humformaat in stoppen.

Is dit een verstandige ruil? Mijn sorento is gewoon niet bruikbaar op het podium vanwege feedback, maar klinkt wel weer lekker ook al speel ik er bijna nooit op. Wat zouden jullie doen? Thnx alvast

Lex

nevyn292
24 november 2007, 19:34
tsja, als je er al bijna niet meer op speelt.....

die sorrento is toch een semi?

en dat ruilen voor een LP, zou ik niet doen(als het inderdaad een semi is, ik kan mer vergissen natuurlijk :cheerup: )

beetje diversiteit is altijd wel handig :D

Lexvandoef
24 november 2007, 19:36
tsja, als je er al bijna niet meer op speelt.....

die sorrento is toch een semi?

en dat ruilen voor een LP, zou ik niet doen(als het inderdaad een semi is, ik kan mer vergissen natuurlijk :cheerup: )

beetje diversiteit is altijd wel handig :D

tis een fullhollowbody gitaar. dat is een van de redenen dattie enorm gaat feedbacken op podia enzo, maar dat is ook weer een van de redenen dattie zo fijn klinkt :S

Of toch maar ff door sparen voor een gem? :D

bass blom
24 november 2007, 19:39
tis een fullhollowbody gitaar. dat is een van de redenen dattie enorm gaat feedbacken op podia enzo, maar dat is ook weer een van de redenen dattie zo fijn klinkt :S

Of toch maar ff door sparen voor een gem? :D

ff doorsparen zou ik doen ja.
een neckcrack gitaar komt er bij mij niet in.
of waarom niet een epi lp en dan P90's erin..

nevyn292
24 november 2007, 19:39
tsja, een solid met P-90 klinkt zoiezo al anders dan een full-hollow met P-90's

kan je niet met je strat het podium op? klinkt weliswaar anders maar toch?

in mijn ogen zou het vrij zonde zijn om een hollow te ruilen voor een solid, maar dat is mijn mening :D :cheerup:

Lexvandoef
24 november 2007, 19:44
ff doorsparen zou ik doen ja.
een neckcrack gitaar komt er bij mij niet in.
of waarom niet een epi lp en dan P90's erin..

Ik heb al eens een epi lp gehad met humbuckers, vervangen door GFS Fat Pafs, maar die klonk zo ongelovelijk vlak en zielloos tov mijn ObG. Dat wil ik eigenlijk niet meer, en die headstock blijf ik zo lelijk vinden, zeker nu ik een mooierdere heb :dontgeti:

Ik weet trouwens hoe een solid met p90's klinkt, mijn mede gitarist uit de band heeft een lp met p90's, een gem :cheerup:, en die klinkt en speelt ook al zo fijn, ik wil trouwens liever niet met mijn strat het podium op omdat de andere gitarist ook op een strat speelt en ik graag een zwaardere sound heb in de band.

bass blom
24 november 2007, 19:45
de lijdensweg van het willen :D

Lexvandoef
24 november 2007, 19:47
de lijdensweg van het willen :D

Jep, vervelend he? :seriousf:

Andere optie is natuurlijk mijn sorento zo geluidsproof te (laten) maken dattie niet meer piept, dan ben ik eigenlijk helemaal klaar al. Iemand tips misschien, qua schuim enzo? Ik heb er al eens schuim in gehad, maar hij bleef een beetje feedbacken.

bass blom
24 november 2007, 20:02
Jep, vervelend he? :seriousf:

Andere optie is natuurlijk mijn sorento zo geluidsproof te (laten) maken dattie niet meer piept, dan ben ik eigenlijk helemaal klaar al. Iemand tips misschien, qua schuim enzo? Ik heb er al eens schuim in gehad, maar hij bleef een beetje feedbacken.

purschuim? :D

nevyn292
24 november 2007, 20:06
sponzen, handdoeken, noem het maar op, gewoon beetje improviseren :D

Otje
24 november 2007, 20:17
Een Sorento of een Paul? Kwestie van smaak. De Sorento is een verdomd goeie Epi met een heel eigen geluid. Nix mis mee. Ik zou dat ding alleen weg doen als je er ontevreden over bent.

Luke-wannabe
24 november 2007, 21:14
Als jij het niet doet doe ik het, Lex.
Kun je me die advertentie ff pmmen? Volgooien met theedoeken ofzo zou ik niet doen.. Klinkt nergens naar..

Orpheo
24 november 2007, 23:01
lex, je hebt een mailtje van me! enjoy! volgens mij is dat precies wat goed bij jou aansluit.

Makor1966
24 november 2007, 23:19
lex, je hebt een mailtje van me! enjoy! volgens mij is dat precies wat goed bij jou aansluit.
Gietgips? :seriousf:

Orpheo
24 november 2007, 23:21
Gietgips? :seriousf:

*zucht*...

Godfather
24 november 2007, 23:42
Feedback kun je heel goed onderdrukken als je je manier van dempen daarop aanpast. Mijn gitaren hebben ook vrij snel last van feedback, maar in een band hoor je ruis zowieso minder en het feedback-lawaai kan ik goed onder controle houden d.m.v dempen. Het leuke daarvan is dat ik de gitaar kan laten feedbacken tijdens solo's wanneer ik zelf wil.

barno
24 november 2007, 23:53
feedback vermijden: this one's easy: ... stiller spelen

Bart_Blueprint
25 november 2007, 00:21
Ik weet trouwens hoe een solid met p90's klinkt, mijn mede gitarist uit de band heeft een lp met p90's, een gem :cheerup:, en die klinkt en speelt ook al zo fijn, ik wil trouwens liever niet met mijn strat het podium op omdat de andere gitarist ook op een strat speelt en ik graag een zwaardere sound heb in de band.

"solution presents itself" --> Jij wilt graag in je band spelen op een gibbie met p90's. (je wilt graag een GEM zoals je schrijft). Precies die gitaar heeft je mede gitarist.

Wat is dan (afgezien van dat je de gitaar niet zelf HEBT) de moeite om op de GEM van je mede gitarist te spelen als hij zelf op een strat speelt? :D

(of ben ik nou héél kortzichtig?...)

Lexvandoef
25 november 2007, 00:52
"solution presents itself" --> Jij wilt graag in je band spelen op een gibbie met p90's. (je wilt graag een GEM zoals je schrijft). Precies die gitaar heeft je mede gitarist.

Wat is dan (afgezien van dat je de gitaar niet zelf HEBT) de moeite om op de GEM van je mede gitarist te spelen als hij zelf op een strat speelt? :D

(of ben ik nou héél kortzichtig?...)

Ik speel liever op mijn eigen spullen, kwestie van gevoel. ;) En bovendien gebruikt Nielsje in sommige nummers ook zijn GEM.

@Orpheo, ik ga je mailen. Edit: ik heb je gemaild.
@Luke, ik was eerst ;) als het niet doorgaat pm ik de ad wel.
@Bass: nee geen purschuim, ik had de f gaten dichtgestopt met grote stukken schuimrubber, maar dat hielp dus niet veel tot heel erg weinig.
@Godfathet, feedback control op die sorento is echt onmogelijk, maakt niet uit waar je staat of hoe je aan laat/dempt. Mijn ObG feedbackt ook een heel klein beetje, en die is idd goed in de hand te houden met mijn techniek.

Lexvandoef
26 november 2007, 16:00
Update: ik ga mijn sorento toch niet weg doen :cheerup: De gitaar klinkt toch wel erg lekker, en bovendien ga ik hem toch wel erg missen alsie weg is. Bovendien heb ik al een hele fijne lp waar voor mij toch niets tegenop kan.

Dus, ik ga hem nu eerst feedbackproof maken (f-hole stoppers van schuimrubberen slippers maken) en als dat goed werkt dat komen er locking tuners en een graphtech topkam op, dan issie bandproof :cooler: Ik laat wel weten of het werkt.

Vreemd hoe blij ik kan zijn met een gitaar die ik al heb. :hippie:

Rinze
26 november 2007, 16:12
Er staat wel een Tokai LP op gitaarmarkt voor 500 euro in Enschede...

Lexvandoef
26 november 2007, 16:44
Er staat wel een Tokai LP op gitaarmarkt voor 500 euro in Enschede...

Thnx, had hem ook al gezien, maar als er nog een lp binnen komt is het er eentje met 2 p90's, en bovendien is die te ver weg.

Nielsje
26 november 2007, 16:54
Goh, dit hele topic gemist :) Vind je een les paul met P-90's zo fijn dan Lexie?
Vergeet niet dat die krengen ruisen als de ziekte..
Maar ik voel me gevleid :satisfie:

Lexvandoef
26 november 2007, 17:37
Goh, dit hele topic gemist :) Vind je een les paul met P-90's zo fijn dan Lexie?
Vergeet niet dat die krengen ruisen als de ziekte..
Maar ik voel me gevleid :satisfie:

hehe let dan eens op man :satisfie:

Ik vind les paul uberhaubt wel fijn, tis toch mijn favo gitaar, en die p90's in mijn sorento klinken lekker, dus 1+1=2. En jou gem is ook wel lekker ja :hippie:

Godfather
26 november 2007, 19:30
Thnx, had hem ook al gezien, maar als er nog een lp binnen komt is het er eentje met 2 p90's, en bovendien is die te ver weg.

Is een les paul BFG niets voor jou dan? Klinkt heel erg goed (P-90 in de hals/burstbucker 3 in de brug).

Tupelo
26 november 2007, 19:53
lex, je hebt een mailtje van me! enjoy! volgens mij is dat precies wat goed bij jou aansluit.
Sjees Orph, 't maakt niet uit wat iemand vraagt, vindt of doet ook hè; LP is o.k. doe maar, is goed, is het antwoord? :D

Orpheo
26 november 2007, 19:56
Is een les paul BFG niets voor jou dan? Klinkt heel erg goed (P-90 in de hals/burstbucker 3 in de brug).

ik stelde zoiets ook al voor, maar blijkbaar niet ;)

Tupelo
26 november 2007, 19:57
You want to get high?
http://www.globalpov.com/images/towelie.jpg

bass blom
26 november 2007, 19:57
met een BFG heb je maar een halve P90 gitaar.
als dat geluid je te pakken heeft dan moet je er gewoon 1 hebben met ook in de brug een P90.

Orpheo
26 november 2007, 20:05
Sjees Orph, 't maakt niet uit wat iemand vraagt, vindt of doet ook hè; LP is o.k. doe maar, is goed, is het antwoord? :D

nee, tuurlijk niet. maar wel vaak ;) Les Pauls zijn gewoon DE gitaren.