PDA

View Full Version : Op zoek naar een veelzijdige gitaar.



rufus
24 november 2007, 18:20
Hey

ik ben dus op zoek naar een 2e gitaar,nu speel ik op een les paul kloon wat wel echt een degelijke gitaar is, ik gebruik hem in het bandje waar ik speel en voor die stijl (rock-hard rock) is hij perfect toch speel ik redelijk wat clean akkoordenwerk in de groep en daarvoor is hij wel geschikt,maar ik hoor liever cleane partijen door een single-coil, het zou tevens een mooi klankverschil opleveren in de groep, de andere gitarist speelt ook op een les paul daarmee
Dus dacht ik aan de nieuwe yamaha pacifica 112v die een goeie recensie kreeg in gitarist, ofwel een fender standard tele.
Anyway het moet met single coils zijn, ik mis dat lichtere geluid toch wel.
Budget is 400-500euro.
Wie heeft nog goeie voorstellen om in overwegingen te nemen, of een mening over bovengenoemde modellen?

Danielovich
24 november 2007, 18:22
k zou zeggen kijk naar een 2e hands baja telecaster, die zijn echt heel goed. kim wilson heeft er ook een, en hij is super enthousiast over het geluid de bespeelbaarheid en de klank. :dance:

almarvk
24 november 2007, 18:23
Ik zou voor een Godin gaan.

hesse
24 november 2007, 18:28
Ik zou voor een Godin gaan.
:dance:
zeer leuk. En zowel in je budget hele leuke tweedehandsdingetjes als nieuwe

blademan
24 november 2007, 19:39
ik zou voor de Tele Baja gaan, die zijn echt super (ik heb er ook 1) en zijn 2e hands op Marktplaats vaak te krijgen. Super gitaar, heerlijke klank en hals!

grayfink
24 november 2007, 19:40
Variax? .

Jay Cal
24 november 2007, 19:51
Hey

ik ben dus op zoek naar een 2e gitaar,nu speel ik op een les paul kloon wat wel echt een degelijke gitaar is, ik gebruik hem in het bandje waar ik speel en voor die stijl (rock-hard rock) is hij perfect toch speel ik redelijk wat clean akkoordenwerk in de groep en daarvoor is hij wel geschikt,maar ik hoor liever cleane partijen door een single-coil, het zou tevens een mooi klankverschil opleveren in de groep, de andere gitarist speelt ook op een les paul daarmee
Dus dacht ik aan de nieuwe yamaha pacifica 112v die een goeie recensie kreeg in gitarist, ofwel een fender standard tele.
Anyway het moet met single coils zijn, ik mis dat lichtere geluid toch wel.
Budget is 400-500euro.
Wie heeft nog goeie voorstellen om in overwegingen te nemen, of een mening over bovengenoemde modellen?

Setje lekkere SD's met coilsplit? Heb ik ook in mijn Orville Les Pauls en leveren mij genoeg tonale diversiteit.

Otje
24 november 2007, 20:19
PRS SE Soapbar of een andere (goede) gitaar met P90's. Kun je alle kanten mee op.

zjanke
24 november 2007, 20:28
Ik zou gaan voor een Godin ;)

gerritje tralalalala
24 november 2007, 21:36
ik heb die 112v nu zo'n anderhalve maand.

Hij klinkt goed, al heb ik niet zo heel veel vergelijkingsmateriaal.
de brug hum kan je splitten (ook leuk)
en hij ontstemt (bijna) niet.

Kortom een prima gitaartje dat ruim binnen je budget valt.
:punk:

rufus
30 november 2007, 11:19
even omhoog schoppen dit topic, kga dus volgende dinsdag en woensdag naar keulen, en rara ...natuurlijk wat gitaren proberen in musicstore.
Kga me dus ééns verdiepen in tele's en die godin's, maar dan vraag ik me af als ik daar een gitaar koop is deze dan wel wat redelijk afgesteld enzo want tenslotte is het een beetje een supermarkt waar je koopt.
En wat na de aankoop om ééns te laten afstellen, ik veronderstel dat de meeste gitaarzaken je toch niet zo graag zien komen met een instrument dat je daar niet gekocht hebt, dan maar wat liegen en zeggen dat je hem 2ehands gekocht hebt ofzo?

cas121
30 november 2007, 11:29
Als je geluk hebt staat de afstelling al naar je zin, en kleine dingen als intoneren kan je makkelijk zelf.

HEt maakt een gitaarzaak echt niet uit waar je hem vandaan hebt, gaat ze ook geen reet aan. Als ze daar problemen mee hebben moeten ze vooral geen gitaren gaan afstellen.
Wat je soms nog wel ziet is dat een winkel waar je hem hebt gekocht het gratis voor je doet. Nou ja, nu betaal je ervoor.

The Crash Cowboy
30 november 2007, 11:59
Clean ? Single coil ? Twang ??? Telecaster. In allerlei uitvoeringen en merken te krijgen. De Fenders zijn uiteraard de echte.

Squier4ever
30 november 2007, 12:10
even omhoog schoppen dit topic, kga dus volgende dinsdag en woensdag naar keulen, en rara ...natuurlijk wat gitaren proberen in musicstore.
Kga me dus ééns verdiepen in tele's en die godin's, maar dan vraag ik me af als ik daar een gitaar koop is deze dan wel wat redelijk afgesteld enzo want tenslotte is het een beetje een supermarkt waar je koopt.
En wat na de aankoop om ééns te laten afstellen, ik veronderstel dat de meeste gitaarzaken je toch niet zo graag zien komen met een instrument dat je daar niet gekocht hebt, dan maar wat liegen en zeggen dat je hem 2ehands gekocht hebt ofzo?

je koopt daar waarschijnlijk een gitaar uit de doos, gloedjenieuw dus. daarom moet je als je een gitaar wilt kopen eerst vragen of ze er eentje uit het magazijn halen voor je, want die wil je tenslotte ook kopen, niet het testmodel in de winkel.
als ze daar moeilijk over doen (gebeurd regelmatig) dan zeg je: fijn dan ga ik nu weg en koop ik geen gitaar bij jullie. dan gaan ze meestal overstag.
als ze dat niet doen, zou ik geen gitaar kopen bij musicstore, simple as that. de afstelling is fabrieksafstelling, musicstore doet daar in principe niets aan tenzij je daar even om vraagt als iets je niet bevalt bij de gitaar die je wilt kopen. echter afstellen is totaal niet moeilijk en kun je gemakkelijk zelf, is veel leuker.

rufus
30 november 2007, 12:37
je koopt daar waarschijnlijk een gitaar uit de doos, gloedjenieuw dus. daarom moet je als je een gitaar wilt kopen eerst vragen of ze er eentje uit het magazijn halen voor je, want die wil je tenslotte ook kopen, niet het testmodel in de winkel.
als ze daar moeilijk over doen (gebeurd regelmatig) dan zeg je: fijn dan ga ik nu weg en koop ik geen gitaar bij jullie. dan gaan ze meestal overstag.
als ze dat niet doen, zou ik geen gitaar kopen bij musicstore, simple as that. de afstelling is fabrieksafstelling, musicstore doet daar in principe niets aan tenzij je daar even om vraagt als iets je niet bevalt bij de gitaar die je wilt kopen. echter afstellen is totaal niet moeilijk en kun je gemakkelijk zelf, is veel leuker.

denk dat ik jou raad zal opvolgen, zo'n testmodel zal idd goed afgesteld zijn waarschijnlijk, maar het is uiteraard niet degene die je mee neemt naar huis.

Squier4ever
30 november 2007, 12:52
denk dat ik jou raad zal opvolgen, zo'n testmodel zal idd goed afgesteld zijn waarschijnlijk, maar het is uiteraard niet degene die je mee neemt naar huis.

de testmodellen in de winkel vond ik minder lekker spelen dan nieuwen uit de doos :nervous:

dit waren wel een hoop goedkope gitaartjes, maar dan nog vind ik dat niet normaal.

futura
30 november 2007, 13:22
ik heb zelf ook een tele en met genoeg distortion kan je echt een te vette sound deruit halen :p

Squier4ever
30 november 2007, 13:35
ik heb zelf ook een tele en met genoeg distortion kan je echt een te vette sound deruit halen :p

je hebt niet veel distortion nodig om een vet geluid uit een tele te halen, dan doe je echt iets vaudt.

barno
30 november 2007, 14:05
Een Tele wordt in de eerste plaats beoordeeld op zijn Twang-gehalte IMHO. Distortion uit een Tele halen? Natuurlijk, alles kan met pedaaltjes of upgecranckte buizenamps, maar een tele is niet gebouwd met dat in mind.

als je vervorming zoekt, maakt het volgens mij niet zoveel uit welk model je koopt, andere pups derin, wat fancy boutique pedaaltjes, een poedel op je kop en hopla, you are Slash. Terwijl er geen enkel pedaaltje je Brent Mason doet worden qua klank :)