PDA

View Full Version : pickupswitch voor switchen volume



JohnLord
24 november 2007, 16:22
ik heb een prs se custom. kan ik, door de elementen in hoogte flinkte laten verschillen, de pickupswitch als een soort volume switch gebruiken?

nevyn292
24 november 2007, 17:41
ja, maar dat is echt belachelijk :nervous:

als je je element te hoog zet gaan de pole pieces aan je snaren trekken=sustain naar de hel

bovendien geven beide elementen ook een heel andere klank omdat ze op verschillende plaatsen zitten, echt onzinnig.

kortom, niet doen, elementen verstellen doen we voor klank, en niet voo volumeverschillen..... ;)

Yannicks
24 november 2007, 20:13
Meestal is het zo dat je brug element hoger staat, deze heeft meestal ook wat meer volume.

Maar het is meer de klank die t em doet.

Madcow
24 november 2007, 20:20
bij mijn ibanez is het net andersom, neck element geeft meer volume dan me bridge, en de nek staat zelfs lager O_o

Gearjunkie
24 november 2007, 20:25
ik heb een prs se custom. kan ik, door de elementen in hoogte flinkte laten verschillen, de pickupswitch als een soort volume switch gebruiken?

Maar wat wil je, behalve meer of minder volume, er precies mee bereiken? Bedoel je niet een killswitch o.i.d??

The red Strat.
24 november 2007, 21:54
bij mijn ibanez is het net andersom, neck element geeft meer volume dan me bridge, en de nek staat zelfs lager O_o
ja bij mijn strat ook...

Kakihara
25 november 2007, 09:32
ja bij mijn strat ook...
Komt volgens mij doordat neckelementen doorgaans een hogere output hebben

Gearjunkie
25 november 2007, 10:33
Komt volgens mij doordat neckelementen doorgaans een hogere output hebben

??

1234567890

JohnLord
25 november 2007, 10:53
ik wil het liefst op mijn od kanaal zowel crunch als lead kunnen spelen en dat aansturen met de volumeknop.
Overigens, @gearjunkie, wat is een killswitch?

yhcmarc
25 november 2007, 11:02
dan lijkt een (clean) booster pedaal me een handiger en slimmere oplossing.

nevyn292
25 november 2007, 12:27
ik wil het liefst op mijn od kanaal zowel crunch als lead kunnen spelen en dat aansturen met de volumeknop.
Overigens, @gearjunkie, wat is een killswitch?

killswitch laat je wel of geen contact maken, bij overhalen van de switch valt je signaal dus weg. gewoon een miniswitch die wel of geen contact maakt ;)

JER00N
25 november 2007, 13:20
Komt volgens mij doordat neckelementen doorgaans een hogere output hebben

De amplitude van de snaren is daar groter. Dus heb je meer volume hoe verder je naar het midden van de snaar gaat.

Ontopic: je kan toch gewoon met twee weerstandjes een spanningsdeler (http://en.wikipedia.org/wiki/Voltage_divider) maken?




element(+)----------.
|
[] R1
|
|------------- naar switch
|
[] R2
|
ground ------------.-----------------


De factor tussen het in- en uitgangssignaal wordt bepaald door R2/(R1+R2)