PDA

View Full Version : Toneport UX2 maakt me gek



Myrk
24 november 2007, 16:20
Ik heb vanmiddag een Toneport UX2 van Line6 aangeschaft en ik ben al meteen na het installeren op een probleem gestuit.

Ik krijg geen geluid over mn speakers.

De help file heeft het over dingen aan mn geluidskaart aansluiten (waar zit dat ding? :???: ) met een kabeltje dat ik volgens mij niet heb.

Wat is nou de bedoeling dat ik doe? Ik wil gewoon dat het geluid van mn gejengel over mn speakers komt (en het liefst mn normale windows geluid enz ook) maar ik weet niet wat voor soort kabeltje ik dan waar in moet proppen.

Het is in ieder geval geen kabeltje dat bij geleverd was (want dat was alleen de USB kabel) dus ik moet ook weten wat voor kabeltje(s) ik dan wel moet hebben. (Er zit geen 1/4 inch jack op mn computer.) :???:

artnaz
24 november 2007, 16:41
Gitaar - jack-kabel - UX2
Comp - USB-kabel - UX2 (achterkant)

Versterker - digitale coax - UX2 (s/pdif, achterkant)
of
actieve monitoren naar de analog outs van de UX2
en/of
hoofdtelefoon in de headphone out aan de voorkant van de UX2

Je moet natuurlijk ook eerst bijv. Gearbox installeren.

Myrk
24 november 2007, 19:42
gelukt :)

dankjewel!

FrankC
25 november 2007, 01:39
Gitaar - jack-kabel - UX2
Comp - USB-kabel - UX2 (achterkant)

Versterker - digitale coax - UX2 (s/pdif, achterkant)
of
actieve monitoren naar de analog outs van de UX2
en/of
hoofdtelefoon in de headphone out aan de voorkant van de UX2

Je moet natuurlijk ook eerst bijv. Gearbox installeren.

Artnaz, kun je de versterker -digitale coax toelichten?

artnaz
25 november 2007, 11:22
Nou, zo heb ik het op mijn kamer. Ik heb een klein maar helder 5.1 speaker-systeempje met een bijbehorend Sony versterker ervoor. Deze heeft ook digitale coaxiale ingangen (ook digitale optische ingangen, maar die hebben we nu niet nodig). Die kun je simpelweg met de Toneport UX2 verbinden en gaat het geluid door je speakers.

Dus mijn Toneport heb ik altijd aan mijn computer hangen, zodat al mijn geluiden door het 5.1-systeem gaan. Gitaargeluid, muziek, films, etc. Werkt echt super, en dat met één kabeltje naar de versterker. :)