PDA

View Full Version : Welke gitaar



Rexke21
24 november 2007, 03:38
Ik heb een brede waaier aan bands, die ik graag hoor en dus ongeveer wil spelen:

Jimi Hendrix
AC-DC
Queen
The Rolling Stones
The Who
Led Zeppelin
Van Halen
U2
Deep Purple
The Cure
The Fixx
...

Nu, welke gitaar past daar het beste bij?
Een Fender 60S Classic Player Strat RW SB
Gibson MIII
Fender Classic Player Baja Tele DS
Een Epiphone Les Paul, met eventueel andere Humbucks?
Of een Sg, of Vee?? Of een andere Tele of Strat?
Ja ik ga testen, maar ik kan hier beter ook eens horen!
Dus eigenlijk gewoon een gitaar die deze genres aan kan en max 600€ kost

Mvg, Rex

Rormo
24 november 2007, 12:22
pff dat is wel heel allround. Dat gaat je nooit echt lukken. Je zult nooit het telecaster sound van de stones krijgen, tevens het AC/DC SG sound krijgen en het geluid van Van Halen. Misschien is een PRS SE custom iets voor je? Kost 625 en is heel erg allround. Erg goede gitaar, die al die bands wel kan benaderen.

Mr.Fingers
24 november 2007, 12:25
Ik heb een brede waaier aan bands, die ik graag hoor en dus ongeveer wil spelen:

Jimi Hendrix
AC-DC
Queen
The Rolling Stones --> Stratocaster
The Who --> Gibson SG, Telecaster & Stratocaster, Rickenbacker
Led Zeppelin --> es335, Les Paul, Stratocaste
Van Halen --> lelijke gitaren
U2 --> les paul, gretsch, telecaster, es335, stratocaster
Deep Purple --> stratocaster, les paul, es 335
The Cure --> telecaster, les Paul
The Fixx --> onbekend
...

Nu, welke gitaar past daar het beste bij?
Een Fender 60S Classic Player Strat RW SB
Gibson MIII
Fender Classic Player Baja Tele DS
Een Epiphone Les Paul, met eventueel andere Humbucks?
Of een Sg, of Vee?? Of een andere Tele of Strat?
Ja ik ga testen, maar ik kan hier beter ook eens horen!
Dus eigenlijk gewoon een gitaar die deze genres aan kan en max 600€ kost

Mvg, Rex

Een fender Fat Strat kan handig zijn... Heb je een meer "gibsonesque" sound op de brugpositie...

marter544
24 november 2007, 13:50
Ik heb een brede waaier aan bands, die ik graag hoor en dus ongeveer wil spelen:

Jimi Hendrix --> Strat
AC-DC --> SG
Queen --> Bryan May Red Special
The Rolling Stones --> Telecaster
The Who --> Gibson SG, Telecaster & Stratocaster, Rickenbacker
Led Zeppelin --> es335, Les Paul, Stratocaste
Van Halen --> Charvel
U2 --> les paul, gretsch, telecaster, es335, stratocaster
Deep Purple --> stratocaster, les paul, es 335
The Cure --> telecaster, les Paul
The Fixx --> onbekend
...

Nu, welke gitaar past daar het beste bij?
Een Fender 60S Classic Player Strat RW SB
Gibson MIII
Fender Classic Player Baja Tele DS
Een Epiphone Les Paul, met eventueel andere Humbucks?
Of een Sg, of Vee?? Of een andere Tele of Strat?
Ja ik ga testen, maar ik kan hier beter ook eens horen!
Dus eigenlijk gewoon een gitaar die deze genres aan kan en max 600€ kost

Mvg, Rex


Ik zou kijken naar een superstrat als je al deze dingen wil spelen, een mooie oude Charvel ofzo.

barno
24 november 2007, 14:28
al die stijlen niet te vatten in één gitaar (of inderdaad iets prs achtigs) maar ik zou gaan voor een eerste gitaar, een degelijke strat, dan heel goed spelen, veel optreden, massa's geld verdienen en vlug een degelijjke LP kopen. met een strat en een lp cover je heel je lijstje.

Kakihara
24 november 2007, 16:00
Misschien is een Tele Deluxe of Custom wel iets ...

hesse
24 november 2007, 16:29
Hmm, prs inderdaad (is nog eens zo mooi ook daarbij...)
Maar een yamaha pacifica met elementen die je zowel single coil als humbucker kan zetten vind je mss ook voor 600 (kon ook duurder zijn geweest, ik weet het niet meer, het was bij iemand die alle pacifica's had staan dat ik het had gezien)
of misschien toch een godin (misschien de freeway?) ik speel de sg, en ik moet zeggen dat die toch lekker veelzijdig is. Met p-90's is ie minder vet als de versie met humbuckers, maar al bij al heeft die gitaar toch ook redelijk wat ballen hoor.
Maar nu spreekt de godin-liefhebber in mij even...

damon183
24 november 2007, 16:50
of een line 6 gitaar maar of dat echt wat is ...... :confused:

Mr.Fingers
24 november 2007, 17:08
Ik speel de sg, en ik moet zeggen dat die toch lekker veelzijdig is. Met p-90's is ie minder vet als de versie met humbuckers, maar al bij al heeft die gitaar toch ook redelijk wat ballen hoor.


Wat je zegt...

misschien is een kruising tussen jouw & mijn SG wel het beste. Dus een p-90 in humbuckerformaat in de neck, en een humbucker (al dan niet splitbaar) in de brug...

nevyn292
24 november 2007, 17:39
maar waar vind je zo'n gitaar die uit de fabriek komt rollen?

zal je dus waarschijnlijk zelf even handige harry moeten spelen :D

Mr.Fingers
24 november 2007, 18:02
maar waar vind je zo'n gitaar die uit de fabriek komt rollen?

zal je dus waarschijnlijk zelf even handige harry moeten spelen :D

Duesenberg-gitaren kunnen zo geleverd worden... Kijk daar vooral eens naar!

hesse
24 november 2007, 18:30
Wat je zegt...

misschien is een kruising tussen jouw & mijn SG wel het beste. Dus een p-90 in humbuckerformaat in de neck, en een humbucker (al dan niet splitbaar) in de brug...
:D Klinkt zo geil. Jammer dat die niet bestaat

Blend
24 november 2007, 18:32
Misschien is een Tele Deluxe of Custom wel iets ...

Tele DeLuxe is idd een goeie keus. Daar kan je heeel veel mee spelen.

Rexke21
25 november 2007, 18:55
Hmm, prs lijkt mij ook wel wat
Zaterdag ga ik nog eens testen hier in de winkel, en warschijnlijk ook ineens mee nemen, als ze prs hebben toch

Mvg, Ruben

Robbus
25 november 2007, 21:22
ik wou al maanden een gitaar kopen, maar wist telkes nie wat voor eentje dus ik ging eve neuze op ut forum en vond deze topic.

ik (wil) gaan spelen:
Rise against
Sick of it All
Ignite
Hatebreed

zo die kant op, punk, hardcore ongeveer..

dus mijn vraag is: wat voor gitaar rade jullie mij aan?

Peace

Rormo
25 november 2007, 21:26
ik wou al maanden een gitaar kopen, maar wist telkes nie wat voor eentje dus ik ging eve neuze op ut forum en vond deze topic.

ik (wil) gaan spelen:
Rise against
Sick of it All
Ignite
Hatebreed

zo die kant op, punk, hardcore ongeveer..

dus mijn vraag is: wat voor gitaar rade jullie mij aan?

Peace

Mischien moet je je eigen topic maken, want je kaapt nu een beetje het topic van een ander die niet dezelfde stijl speelt als jij en jouw post heeft dus weinig met dit topic te maken, behalve dan het feit dat jij ook een gitaar zoekt. Verder misschien slim om ook even je budget te vermelden en of je al kunt spelen etc. Verder zou ik het niet weten, want jouw stijl is totaal de mijne niet

Orpheo
25 november 2007, 21:27
ik gok op een telecaster, met in de brug een singlecoil, en ernaast gezet (alsof het een humbucker is qua looks) een singlecoil sized humbucker, en dan die 2 schakelen zodat je de een, de ander, of beiden in serie/parallel hebt. kan je lekker veelzijdig uit de voeten.

Of gewoon de steve morse sig.

Wickerman
25 november 2007, 21:27
Geen topic openen, hardcore kan je spelen op alles met een paar snaren die open en zeer laag gestemd staan...

Rexke21
25 november 2007, 23:52
En de Gibson MIII, lijkt die jullie wat voor mijn genres?
Heb hier al eens informatie gevraagd over deze gitaar, maar kreeg toen weinig tot geen reacties, daarom nog eens een poging, de Gibson MIII is niet voledig origineel, er zit een Jeff beck seymour duncan brug element in!
De originele case inclusief voor 595€

Mvg, Rex

Rexke21
28 november 2007, 00:00
Hmm, niemand?
Ga deze zaterdag voor 90% zekerheid halen
Maar ben gewoon benieuwd wat jullie er van vinden, weten! Of welke ervaring jullie er mee hebben?

Mvg

Orgasmocaster
28 november 2007, 00:09
Jij opent wel heel veel advies topics!
anyway, je had gewoon die Talon moeten kopen...

Orpheo
28 november 2007, 00:15
En de Gibson MIII, lijkt die jullie wat voor mijn genres?
Heb hier al eens informatie gevraagd over deze gitaar, maar kreeg toen weinig tot geen reacties, daarom nog eens een poging, de Gibson MIII is niet voledig origineel, er zit een Jeff beck seymour duncan brug element in!
De originele case inclusief voor 595€

Mvg, Rex

die M3 vind ik een RAMP. de hals wiebelt als een idioot. ik was voor de talon gegaan...

Rexke21
28 november 2007, 00:32
Inderdaad, had ik ook gemerkt dat de hals wat los stond, maar dacht dat dit verholpen kon worden?
Zoniet zal het een Epiphone Les Paul of Fender Telecaster worden!!

Mvg

*EDIT* Talons waren verkocht, wou de V en I kopen, maar was te laat

Orpheo
28 november 2007, 00:36
nee, het heeft echt te maken met hoe de hals is ingezet in de body. Als je het wilt aanpassen moet je het hele ontwerp veranderen, en dat is de gitaar niet waard.


maar OF een tele OF een les paul?! 2 totaal verschillende gitaren he? bolt on vs. gelijmde hals, mahonie/esdoorn body vs ash of alder, rosewood toets vs (bij een tele waar ik het een echte TELE vind) maple, singlecoils vs humbuckers, halshoek vs rechte headstock, per pup volume/tone vs mastervolume/tone etc etc etc. het enige dat ze overeen komen is dat ze singlecut zijn, meer niet.

Rexke21
28 november 2007, 00:43
Weet ik, maar ik weet niet welke ik het beste kan nemen voor de meeste/ om het dichste in de buurt van mijn gewenste sounds te bekomen
Les Pauls vind ik mooier, maar het uiterlijk is niet alles he :P

mvg

Rexke21
28 november 2007, 01:09
Denk dat het Lp zal worden
Of mss toch een tele :p
zal wel eens raad vragen in shop, mag natuurlijk nog altijd gereageert worden! :p

Mvg

Orpheo
28 november 2007, 01:12
Jimi Hendrix
-strat, Vee, les paul
AC-DC
-sg, tele
Queen
-red special (les paul met p90's komt imo in de buurt), tele
The Rolling Stones
-tele, es335, les paul, strat
The Who
-les paul
Led Zeppelin
-les paul
Van Halen
-strat met humbucker (les paul komt in de buurt, je mist alleen de trem)
U2
-les paul (I WILL FOLLOWWWW), tele
Deep Purple
-met Blackmore: strat. Met Morse: les paul(dat is 't geluid dat ik ermee associeer; ik weet dat morse op een superstrat en supertele bespeelde)
The Cure
-tele
The Fixx
-ken ik niet :)

Wat ik zou doen, in jou geval, is een les paul met coiltap nemen. dus gewoon een epi kopen, nieuwe humbucker voor de brug kopen, en coiltap in solderen met een pushpull pot. Als je de LP dus de moiste vind. Vind je de tele 't mooist, zou ik voor de tele gaan maar met een singlecoilsized humbucker in de brug (evt. 'naast' de huidige singlecoil, en dan een schakelaartje erin solderen dat je kan kiezen tussen die 2, PM me maar voor info en schema's, mocht 't nodig zijn) voor je dikkere sounds.

een strat raad ik je af vanwege de trem (vaak crappy) en al is ie top, stemmen is bout, en als je snel wilt omstemmen kan dat niet (bv van droppend D naar open G).

Rexke21
28 november 2007, 01:40
ok, ik laat je nog iets weten
is het trouwens bij elke MIII dat de hals los zit?

Mvg