PDA

View Full Version : Wie gebruikt alléén de clean op z'n buizenamp?



Marshallover
23 november 2007, 22:15
Wie haalt overdrive en distortions uit bakkies en niet uit de versterker?

Ik doe dit zelf al jaren met mijn TSL-100 omdat ik de overdrives en distortions uit bakkies mooier vind maar maak daardoor natuurlijk niet 100% gebruik van mijn amp.

Misschien moet ik maar overstappen op een simpelere buizenamp die meer gebaseerd is op een fijn clean geluid en niet op crunch/lead zoals de meeste Marshalls wel zijn....

Wie doet dit ook zo en wil zijn/haar ervaringen delen? Suggesties voor een mooi basisgeluid (simpele clean buizenamp!) zijn natuurlijk heel welkom!.

Hoe zit het trouwens met de verschillende buizen? Gebruik je bepaalde buizen niet als je alleen clean gebruikt of gebruiken alle kanalen alle buizen?

Dank!

Arts
23 november 2007, 22:17
ik doe dit ook..

keb zoals je ziet een Fender buizenbakkie...
Alleen haal distortions inderdaad uit effecten ( keb nu andere effecten in leen , beter dan boss me50 )

Ik had uiteindelijk gekozen voor de Fender omdat daar het cleane geluid wat beter was. Uiteindelijk zou ik toch graag 1 andere versterker willen.. ga hem binnenkort ook verkopen.. maar hij klinkt alsnog geweldig met pedaaltjes :)

BamBuFan1
23 november 2007, 22:37
Wie haalt overdrive en distortions uit bakkies en niet uit de versterker?

Ik.

Ik gebruik mijn Fender 75 alleen nog thuis en als ik die zover opendraai dat ik overdrive begin te krijgen dan scheuren hier de muren. Maar ik vind het cleane geluid van een amp veruit het belangrijkst. Overdrive/distortion enz haal ik net als jij wel uit een aantal schopbakkies.

Maar ik heb er een Harley Benton GA5 (=Epiphone Valv jr) bij gekocht en ben die lekker aan het modden ben voor een mooie buizenoverdrive bij laag volume.

Agent_Smith
23 november 2007, 23:55
Ik.