PDA

View Full Version : Serie/Parallel schakeling bouwen op Tele



gothax
23 november 2007, 21:54
Arghh! In de gitaarwinkel kregen ze de bedrading niet goed en ik zat er net even mee te klooien en kom er niet veel mee verder...
Ik heb dus een Fender Baja Telecaster en daar heb ik de 4-way switch van af gesloopt (de S1 is tevens onklaar gemaakt) en die wil ik vervangen voor een serie/parallel switch (DPDT, on/on, 6 pins) omdat ik steeds met m'n hand tegen de switch aankwam.

Wie kan mij uithelpen?
De bedoeling is dat beide pickups altijd blijven aanstaan, ze schakelen alleen in serie/parallel.

Het originele schemaatje:
http://www.fender.com/support/diagrams/pdf_temp1/telecaster/0141502A/SD0141502APg2.pdf

Zoals je ziet lopen er 3 draadjes naar de tone-pot..bij een gewone telecaster loopt geen 1 draad naar de tone pot. Dus ik vraag me af hoe ik alles nu moet bedraden...

Als iemand me zou kunnen uithelpen met de gewone bedrading en de wiring van de DPDT switch zou dat super zijn!!

Alvast bedankt!! :)

gothax
24 november 2007, 01:33
okeej, euh..ik heb 'm werkend gekregen.. maar ik kan nu alleen kiezen tussen parallel (beide pickups) en de brug pickup... heb allerlei combinaties geprobeerd maar krijg de pickups niet in serie...suggesties? :)

bert k
24 november 2007, 13:10
Zoals je weet moet bij een serieschakeling van één van de pickups de massadraad naar de andere pickup gevoerd worden. Nou kan het zijn dat een pickup nog een draadje naar de shielding, of naar het metalen kapje heeft lopen. Kijk daar eens naar.