PDA

View Full Version : Kapotte vintage wahwah!



Renson
23 november 2007, 20:43
hej!

ik heb onlangs een echte '70s 'JEN double sound' wah gevonden!!! helaas werkt die niet meer...

als ik hem aanzet verandert mijn toon lichtelijk... maar als ik de pedaal gebruik verandert er niets, buiten een beetje gekraak. ik krijg er geen wah uit!

ik zou hem graag zelf willen maken, maar ik heb zoals je hoort een beetje hulp nodig.. =/

potmeter vervangen??? hersolderen??
de electronica ziet er ook heel vettig uit vind ik!!

weet niet wat ik nog meer kan zeggen.. iemand een idee? :dontgeti:


greets & thanks

Dirk_Hendrik
23 november 2007, 21:36
Doet de bypass het wel?

Die vettigheid is normaal bij Jen's en niets om je druk over te maken.
Begin met het checken van de bedrading (en scoor jezelf even een schema van een soortgelijke wah, er staat genoeg (crybabies etc) online. Volgende stap is het vervangen van de elco's. Die zijn meestal écht uitgedroogd.

Renson
23 november 2007, 23:32
cho! massas schemas.. maar ik kan er nie aan uit!!!
maar met uw uitleg kom ik met wat opzoekwerk al ver denk ik!!

thank you so fckin very much!!

JeeBee
24 november 2007, 01:15
O, nu ik lees JEN en crybaby. Ik heb ook precies nog zo'n pedaal liggen. Zelf gekocht in 1975....first owner dus lol. Doet het niet echt meer, maar vanuit sentiment gewoon bewaard...Is dat ding de moeite waard om even te laten opknappen? Ik heb weinig kaas gegeten van de techniek in dat soort kastjes. Wat zou een bedrag kunnen zijn waaraan ik dan moet denken? Hij kraakt en ook het 'trap mechanisme' werkt niet meer goed.....

Renson
24 november 2007, 01:50
er zit een rare footswitch in m'n jen... als ik ga vergelijken met andere jens en voxen op inet... deze heeft 8 pinnen inplaats van 6..??? :D

ik was vanplan een geheel schema te tekenen, maar dat gaat mij niet goed af! =/


@ JeeBee: een jen is cool!

Renson
24 november 2007, 02:56
in m'n oude schaller yoy yoy - bow wow zit net dezelfde switch..
de schaller heeft trouwens ongeveer hetzelfde probleem en die ziet er thans gloednieuw uit vanbinnen, behalve een slordige verbinding aan de pot.

... maar eerst wil ik de jen in orde!