PDA

View Full Version : Danny Gatton



moretel
1 februari 2003, 11:59
Iemand wel eens gehoord van Danny Gatton ?
Dit is een versie uit Guitar Technique.
Blues/Jazz/Jeff Beck/Brian Setzer fans een absolute must.

Ik heb voor de geinteresseerden ook een backingtrack hiervan.


http://home.hccnet.nl/m.spaans/harlemnocturne.mp3

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-02-01 12:00 ]</font>

SteavisSmokin
1 februari 2003, 21:23
The worlds best unknown guitarist! Ik heb 3 cd's van hem waarvan ik alleen de cd Danny &amp; the Fat boys het ward vind om echt naar te luisteren. Erg goed cd. De andere twee die ik heb van hem (88 elmira street oid, de andere weet ik naam niet meer van) vind ik een beetje slappe cds, weinig toon en slordig spel. Maaar hij is wel een goeie gitarist! heb je die videotjes op zijn homepage weles bekeken?

sash
1 februari 2003, 22:50
Op 2003-02-01 21:23, schreef SteavisSmokin:
The worlds best unknown guitarist


Was dat niet een uitspraak van Joe Bonamassa? :grin:

moretel
1 februari 2003, 23:57
Maaar hij is wel een goeie gitarist! heb je die videotjes op zijn homepage weles bekeken?


Nee , ik kende de man niet maar ga eens een kijkje nemen.

Luca P
2 februari 2003, 16:01
Die ken ik ja!!
Zijn Hot Licks video is te gek.
Ik vroeg me bij de eerste minuten hiervan al af waarom ik nu eigenlijk gitaar speel.
Dat stukje wat hij speelde, "Secret love", dat kan toch niet??
Ik bedoel dan dat hij een loopje speelt, maar dan met akkorden ipv losse noten. Boven natuurlijk.
Ik heb 88 Elmira street van hem. Daar staan veel interresante dingen op!
Ik ben altijd fan geweest van Setzer. En toen ik las dat Gatton een meester Rockabilly gitarist was, dacht ik jaja.
En dat is (eigenlijk was) hij dan ook!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Luca P op 2003-02-02 16:05 ]</font>

Luca P
2 februari 2003, 16:03
Moretel, hij stond ergens in '78 op de voorpagina vd Guitar Player, met zo'n luister demo plaatje erin.
Weet jij hoe dat nummer heette?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Luca P op 2003-02-02 16:04 ]</font>

moretel
2 februari 2003, 21:57
Nee zover gaat mijn geheugen niet :smile:
Harlem Nocturne stond in de Guitar Technique van oktober vorig jaar.
Daarvoor had ik nog nooit van hem gehoord.
In oktober raden ze het Album "Cruisin" uit 93 aan. Ga ik eens naar op zoek.

Wat is trouwens van Brian Setzer aan te raden om mee te starten ?

Luca P
2 februari 2003, 22:28
Daar voor nog nooit van Danny gehoord??
Schaam je!!!


Iets van Setzer om mee te starten?
Eh...ik volg hem al vanaf 1980. Maar dat is een beetje omslachtig lijkt me.
Hij heeft zo'n instuctie tape van Hot Licks uitgebracht een jaar of 12 geleden.
Daar heb je misschien wat aan.
http://www.hotlicks.com

Oh ja, download eens "Sweet Georgie Brown" van Danny. Dan word je meteen op je plaats gewezen, haha..
Deed ie bij mij ook!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Luca P op 2003-02-02 22:30 ]</font>

Harry
3 februari 2003, 12:28
ik heb laatst wat nummers van Robert Gordon met Danny Gatton gedownload. Mooie basic rockabilly speelt ie in die nummers.
Minder spectaculaire solo's dan Brian Setzer, maar wel goed.
Is die video van Setzer nog te koop ergens?

Luca P
3 februari 2003, 22:40
Op 2003-02-02 16:03, schreef Luca P:
Moretel, hij stond ergens in '78 op de voorpagina vd Guitar Player, met zo'n luister demo plaatje erin.
Weet jij hoe dat nummer heette?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Luca P op 2003-02-02 16:04 ]</font>


Ik bedoel dus '87/'88.
Die Setzer tape?? Geen idee. Een beetje muziekzaak heeft wel een hoop van die banden. Of anders via http://www.hotlicks.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Luca P op 2003-02-03 22:41 ]</font>

Butcher
6 februari 2003, 03:16
Op 2003-02-03 12:28, schreef Harry:
ik heb laatst wat nummers van Robert Gordon met Danny Gatton gedownload. Mooie basic rockabilly speelt ie in die nummers.
Minder spectaculaire solo's dan Brian Setzer, maar wel goed.



a)De CD heet "The Humbler"
b)Minder spectaculaire solo's dan Brian Setzer?????????????? Als je dat vindt luister je naar een andere Danny Gatton dan ik

Harry
6 februari 2003, 09:37
Op 2003-02-06 03:16, schreef Butcher:


Op 2003-02-03 12:28, schreef Harry:
ik heb laatst wat nummers van Robert Gordon met Danny Gatton gedownload. Mooie basic rockabilly speelt ie in die nummers.
Minder spectaculaire solo's dan Brian Setzer, maar wel goed.



a)De CD heet "The Humbler"
b)Minder spectaculaire solo's dan Brian Setzer?????????????? Als je dat vindt luister je naar een andere Danny Gatton dan ik


ik heb maar 2 liedjes, ik zou thuis even moeten kijken welke, maar da's de indruk die ik bij die liedjes kreeg. Maar ik ga eens zoeken naar die CD, het klonk zeker niet verkeerd.

Butcher
6 februari 2003, 09:47
Helaas pindakaas... die CD word niet meer gemaakt. Je kunt 'm op Ebay vinden, voor rond de $40.=, maar dat is een beetje belachelijk veel. Ik heb op Kazaa op twee na alle nummers kunnen vinden.

Luca P
6 februari 2003, 22:33
De mp3's op zijn site doen het niet!
Zijn slide techniek is wel ok, haha.
Met een bier flesje over de hals!

Harry
13 februari 2003, 09:33
Op 2003-02-06 03:16, schreef Butcher:


Op 2003-02-03 12:28, schreef Harry:
ik heb laatst wat nummers van Robert Gordon met Danny Gatton gedownload. Mooie basic rockabilly speelt ie in die nummers.
Minder spectaculaire solo's dan Brian Setzer, maar wel goed.



a)De CD heet "The Humbler"
b)Minder spectaculaire solo's dan Brian Setzer?????????????? Als je dat vindt luister je naar een andere Danny Gatton dan ik


mmmm, ik heb nog even 'Cruisin'' gedownload en ja, inderdaad nogal spectaculair. Ik zat even mee te pielen op m'n gitaar, maar die heb ik gauw weer aan de kant gezet.
(Maar toch is Setzer beter)

Butcher
13 februari 2003, 20:30
Ik zeg net tegen m'n vriendin: "Een of ander persoon beweert dat Setzer beter is dan Gatton." M'n vriendin zegt: "Klopt, Gatton is dood."

Luca P
13 februari 2003, 22:06
Setzer is God. Ongeveer....
Maar heeft iemand GVR#$&amp;*DRR al Gatton's live versie van "Sweet Georgie Brown" gevonden/gedownload?? Of "Nit Pickin". Is ook erg goed!
Dat moet je toegeven dat hij toch wel ....eh..bovennatuurlijke dingen deed!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Luca P op 2003-02-13 22:07 ]</font>