PDA

View Full Version : Welke reverb



Swan
23 november 2007, 16:23
ben opzoek naar een reverb!
k maak voornamelijk drone / ambient (myspace.com/machinistdrone) en Postrock...
wil ook 100% wet kunnen gaan...
ik heb wel helaas een beperkt budget dus kwam op of de Holy Grail of op de Digitech Digiverb uit...
de Holy Grail schijnt een volumedrop te hebben maar veel bands waar ik naar luister gebruiken hem...
de Digiverb heeft meer opties maar ik heb geen ervaringen met digitech..

jullie nog suggesties?

Samder
24 november 2007, 09:44
Ik heb wel ervaring met de Digitech, trouwens ook nog met de holy grail.
Digitech is niks. De enige manier waarop ik dit pedaal goed kon laten klinken, was door hem VOOR mn distortion te zetten. Helaas kreeg ik hierdoor een heel iritante hoge frequentie door mn signaal. Reverb ACHTER de distortion was dus ook geen optie, want dan klinkt de reverb net als ruis/plastic, of iets dergerlijks, in ieder geval erg dun.

De Holy grail beviel mij beter. Reverb is wat dikker en je kan er ook wat meer "over the top" mee gaan. Nadeel van Holy Grail en zowieso alle electro harmonix pedalen is, dat ze naar mijn idee niet echt betrouwbaar zijn. De footswitch begon o.a. te ploppen. Nog een nadeel is dat je perse de bijbehorende adapter moet gebruiken...niet kwijtraken dus..

Succes

Swan
24 november 2007, 10:27
tnx! goed om ervaringen uit eerste hand van die Digiverb te horen, dat lijkt me idd nix...
n Verbzilla lijkt me helemaal ideaal maarja die is nogal duur...

FruscianteFan
24 november 2007, 10:46
Ik heb wel ervaring met de Digitech, trouwens ook nog met de holy grail.
Digitech is niks. De enige manier waarop ik dit pedaal goed kon laten klinken, was door hem VOOR mn distortion te zetten. Helaas kreeg ik hierdoor een heel iritante hoge frequentie door mn signaal. Reverb ACHTER de distortion was dus ook geen optie, want dan klinkt de reverb net als ruis/plastic, of iets dergerlijks, in ieder geval erg dun.

De Holy grail beviel mij beter. Reverb is wat dikker en je kan er ook wat meer "over the top" mee gaan. Nadeel van Holy Grail en zowieso alle electro harmonix pedalen is, dat ze naar mijn idee niet echt betrouwbaar zijn. De footswitch begon o.a. te ploppen. Nog een nadeel is dat je perse de bijbehorende adapter moet gebruiken...niet kwijtraken dus..

SuccesTen eerste, die adapter wordt erbij geleverd. Ten tweede, is het zo moeilijk om dat ding niet kwijt te raken? En dan nog, ze worden ook los verkocht.

Maar inderdaad, erg praktisch is het niet. Ik vind de Holy Grail wel heerlijk klinken, hoewel ik weinig vergelijk heb.

drap
24 november 2007, 11:29
Ten derde, die Holy Grail doet het ook prima op bijvoorbeeld een One Spot, zelfs met andere modulatie pedalen in de keten. Ik heb 'm destijds tegen een scherpe prijs gekocht. Alleen zat er geen houten doosje bij, maar een kartonnen doosje, wel van EHX overigens en er zat dus geen adapter bij. Ik kreeg wel problemen toen ik alles op één voeding had gepleurd, maar eenmaal de modulatiepedalen eraf, inclusief de Holy Grail en op een One Spotje en het probleem was verholpen.