PDA

View Full Version : NIEUW NUMMER | Dreaming of You...



The Lo Lands
23 november 2007, 14:13
Nieuw nummer 'Dreaming of You' welke geschreven (zo'n 5 jaar geleden) door onze huidige zanger (Jasper) en verder gearrangeerd door de band. Het is een simpel doch poppy rock nummer.

Reacties zijn weer altijd welkom en als je opmerkingen over de mix hebt, geef dan aan of je dit nummer bijvoorbeeld over pro-monitoren of computerspeakers hebt beluisterd! : )

Mister Jinx | Dreaming of You (http://www.misterjinx.nl/music.html)

M Kactus
23 november 2007, 14:35
Nope, hij doet het niet bij mij...

The Lo Lands
23 november 2007, 15:55
Nope, hij doet het niet bij mij...Vreemd, hier werkt alles naar behoren? Misschien een kleine hickup op onze server? Probeer het nog eens...

M Kactus
23 november 2007, 16:07
Ja, nu doet ie het wel. Ik typ terwijl ik luister (wie zei er dat mannen niet kunnen multi-tasken ;)).
Het liedje vind ik heel leuk. Weer lekker poppy, met toch de nodige inhoud. De tekst vind ik heel aardig. Je leadsound in de solo kan ik ook zeker pruimen, maar de rhythm gitaar klinkt me een beetje te ver weg. Die op de linkerkant dan. De (cleane?) rechterkant zit er beter in. Het mist een beetje de warmte die ik in de andere nummers wel vond.
Misschien komt het ook een beetje door de zanger. Die zou wat meer registers mogen aanspreken. Je hoort dat hij het aankan, omdat hij hier en daar een noot onder de normale noten zingt, maar hij doet het veel te weinig.
Weer een erg leuk arrangement, hoewel ik beter gewoon ben van je ;).

Nafta
23 november 2007, 17:31
Tof liedje, ik luister hem nou voor de 2e keer door.
Zang vind ik zeer tof en het hele arrangement klinkt tof.
Nice gedaan!

Albertj
23 november 2007, 18:33
Mooi gedaan ! Alles klinkt echt lekker !!

meul
23 november 2007, 19:00
Leuk nummer lo.

op mijn samsons 80a staat de gitaar (naar mijn smaak) te hard in de coupletten en solo, in de refrijnen lijken vooral drums iets te zacht. ligt er aan of je een knal effect voor je refrijn wilt.

The Lo Lands
23 november 2007, 20:06
Dank jullie wel allemaal voor de leuke en inhoudelijke reacties!!

Inhoudelijk:

Jan je hebt gelijk wat betreft de solo denk ik, vond hem zelf misschien toch ook wat te prominent in de mix. De gitaar in de refreinen zal ik even nader gaan bestuderen zou misschien ook nog wel een tandje zachter mogen alhoewel ik meestal probeer de refreinen iets meer upfront te mixen tov de verses.

M Kactus, de verses staan denk ik wel o.k. (iemand anders nog?) en wat betreft de warmte vind ik inderdaad dit nummer iets 'koeler' klinken. Misschien iets meer sublaag toevoegen in de bas? Ga ik aan werken.

The Lo Lands
23 november 2007, 21:16
Uw gebeden zijn gehoord : )

Het nummer is aangepast waarbij ik de gitaar in de verses ietsje harder heb gezet en de chorus een tandje zachter met lichte EQ aanpassingen. Verder de gitaarsolo een stuk zachter en wat EQ aanpassingen ivm de 'scherpte'. De slag in de solo weer wat harder voor meer harmonie tussen beiden. En verder iets meer laag in de bas voor wat meer 'warmte'. Ik hoop dat nu alles naar wens is ; )

Wat vinden jullie er nu van?

:strat:

Makor1966
23 november 2007, 21:57
Beetje zomers nummer, zeker als het koortje inzet. Voor mij had het geheel nog wel wat steviger gemogen.
Aan het eind komt ie op gang met die solo dan de koortjes er weer overheen.
Is wel aardig, maar niet zo lekker als wat ik eerder gehoord heb.

glennshred
24 november 2007, 10:08
instrumenten zijn goed, stem ook, ik vind het een heel origineel nummer
waar ik heel erg van genoten heb, begin leek wat minder maar toen ik de rest
hoorde vond ik het in zijn geheel prachtig, ik houd wel van dit soort
nummers omdat er veel gevoel in zit..

oh ja ik speel het over men hifi :strat:

M Kactus
24 november 2007, 10:14
Ja, de gitaarkleur is zo meer naar mijn smaak :) Die verminderde chorus (ik dacht eerst aan een reverb) heeft het 'm gedaan voor mij, denk ik.
Vind het tempo ook super, net niet zo vlug als ik gevoelsmatig misschien zou aangeven. Fijn!
Ben het nu al voor de vierde keer aan't luisteren :)

The Lo Lands
24 november 2007, 10:30
Nogmaals dank heren voor het luisteren en jullie leuke reacties! Ik denk dat dit nummer wel inhoudelijk (qua mix) afgerond is zo : ) Op naar het volgende project...

...fijn weekend verder allemaal.

drap
24 november 2007, 21:32
Peppers fans?

The Lo Lands
25 november 2007, 13:20
Peppers fans?
'Fans' is een groot woord : ) Zelf ben ik wel weg van Frusciante zijn stijl, en dan meerendeels zijn solowerk buiten de Peppers om. Maar we zullen niet ontkennen dat de Peppers ons niet beinvloed heeft. Het leuke is wel dat menig één onze zanger erg ala Peppers vind klinken en qua stijl (koortjes e.d.) terwijl juist hij het minste met de Peppers heeft!

:harmony:

Maar buiten dat, vind je het wat?

drap
25 november 2007, 13:23
Oh ja hoor, ik vind het geen rare muziek. Tekstueel vind ik het hier en daar wat rammelen, maar muzikaal is het best leuk. De Peppers invloeden vielen mij in ieder geval meteen op :)