PDA

View Full Version : 30 watt buizen



EuroCinema
23 november 2007, 13:12
Mijn zoektocht naar een draagbare buizenamp gaat door. Ben me nu aan het verdiepen in 30 watt modellen en zit te denken aan de Epiphone Blues Custom... http://www.feedback.nl/?b=12989 en de Peavey Classic 30.

Wie heeft ervaringen, ideeen, of weet verkoopppunten voor die Peavey?

kassie
23 november 2007, 13:29
zag laatst op orange county choppers een thema bike die ze voor peavey maakten. ze kregen ook een rondleiding door die fabriek. Ik stond versteld van de rotzooi die ze daar maakten. bah. voornamelijk gericht op design en schoonheid, maar er bestaat ook nog zoiets als een goed geluid.. dat hadden ze nog nooit gehoord volgens mij.



dat wilde ik even kwijt.. sorry hoor. :strat:

Bins
23 november 2007, 13:43
zag laatst op orange county choppers een thema bike die ze voor peavey maakten. ze kregen ook een rondleiding door die fabriek. Ik stond versteld van de rotzooi die ze daar maakten. bah. voornamelijk gericht op design en schoonheid, maar er bestaat ook nog zoiets als een goed geluid.. dat hadden ze nog nooit gehoord volgens mij.



dat wilde ik even kwijt.. sorry hoor. :strat:

Euh... 5150, 5150II, XXX, JSX, Classic30 enz. Genoeg lui die goed geluid uit een peavey halen hoor :)

mcannegieter
23 november 2007, 13:50
Ik heb zelf een Classic 30 (overgestapt van een 60W Fender DeVille). Ik vind de distortion veel beter, goed bruikbaar voor oude rock en Queen! Daarnaast is het clean kanaal echt super, gaat alleen redelijk snel (vanaf standje 3) oversturen dus als je echt clean zoekt is dit niet wat je moet hebben. Verder is hij ook op standje 3 hard genoeg om op te treden, zeker als je hem via de PA uitversterkt zoals ik altijd doe.

Ik vind t iig een super versterker zeker voor het geld. Uiteindelijk zal ik wel gaan sparen voor een Peavey JSX denk ik, schijnt een combo te zijn van de Classic 50 en de XXX.

almarvk
23 november 2007, 13:53
Peavey is voor mij de beste optie qua prijs/kwaliteit verhouding!

EuroCinema
23 november 2007, 13:55
Ik kan dus nergens een winkel vinden die die classic 30 heeft staan. Wordt-ie nog wel gemaakt?

Eko
23 november 2007, 15:31
Hier in het oosten des lands ( Hengelo) heeft Huigens alle Peavy versterkers staan. Volgens mij meer dan Peavy zelf heeft.
Ze hebben een site en je zou ze kunnen mailen.
De Epi Blues Custom heb ik zelf geprobeerd en ik vond hem tegenvallen. De schakeling van clean naar drive heeft ook enorme invloed op je geluidskwaliteit. Staat hij op clean heel mooi , met voldoende laag , dan blijft daar na schakeling op drive niets meer van over. Smaken verschillen maar ik heb het probleem dat ik een zeer goede versterker heb waarnaast alles verbleekt. ( daarom koop ik er maar een van dezelfde bouwer bij).

dr.distortion
23 november 2007, 15:38
Peavey is voor mij de beste optie qua prijs/kwaliteit verhouding!

ff offtopic: hoe is dat nou afgelopen met je valveking, Almar?

Jellyfish00
23 november 2007, 15:49
Hmm deze heb ik: Behringer Vintager AC108 (http://www.behringer.com/AC108/index.cfm?lang=eng)

15W buizenversterker, zeer betaalbaar en draagbaar. Komt mooi geluid uit voor zon dingetje..

Mitch
23 november 2007, 16:22
Volgens mij hebben we pas bij Feedback Rotterdam over een CLassic 30 gespeeld, maar ik kan me vergissen. Vraag het ander ricktekent, Kim WIlson of G.G. eens, die waren er ook bij. Was een leuk ding trouwens.

Wausser
24 november 2007, 08:54
Ze hebben een site en je zou ze kunnen mailen.



Je zou ze kunnen mailen, maar alleen kijken ze nooit naar de mail.....

Rinze
24 november 2007, 09:19
De Classic 30 is een prima versterker, ik heb er een en had er zelfs twee. De tegenwoordige versie ziet er wel minder uit dan de eerste (vind ik tenminste) en hij wordt nu in China gemaakt i.p.v. de VS. Maar als je er dan net als op de Valve King 5 jaar garantie op krijgt, ach. Je kunt er ook nog aardig wat mods op uit (laten) voeren, mocht je dat willen. Met verschillende voorbuisjes is er ook heel wat aan het geluid te veranderen/verbeteren. Ik heb ermee gejamd met een vrij luide drummer en bassist, daar kwam ie heel aardig doorheen. En het is gewoon en scheetje om te zien. En hij is lekker licht. Nadeel is dat de electronica op een driehoekig gevouwen printplaat zit waardoor service/modding niet gemakkelijker wordt. Maar ja, je kunt niet alles hebben voor dat geld.

Er staat van forumlid Skabouter trouwens ook een Classic 50 voor weihnâg te koop, iets van een euro of 450-500 dacht ik. Ook erg okeeje versterker, gaat helemaal bloedhard, is alleen wel loeizwaar.

EuroCinema
24 november 2007, 18:00
:dance: Het is een Epiphone Blues Custom geworden! Schakelbaar van 15 watt class A (ideaal voor studio/oefenen) naar 30 watt class A/B (volume zat en nog steeds erg fijne sound). Mooie galm ook. Hoe-ie scheurt zou ik niet kunnen zeggen, maar kwa warm en punchy clean met een randje vind ik 'm erg mooi. Bovendien is hij zeer draagbaar... okee dat laatste is heel erg gelogen ;) Toch weer gevallen voor een loodzware buizenbak na al mijn goede voornemens. Net zo lekker als weer beginnen met roken! :D

Rinze
24 november 2007, 19:25
Foto? Dat is toch dat ding met zo'n retrovoorkant met een latje schuin over het front?

EuroCinema
25 november 2007, 10:25
Voila!


http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/fit,400by400/P_BluesCustom1rev-818105b8fda24bf24c96d7f7a588721f.jpg

Rinze
25 november 2007, 10:45
Voila!


http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/fit,400by400/P_BluesCustom1rev-818105b8fda24bf24c96d7f7a588721f.jpg

Mooi ding, er stond afgelopen jaar trouwens een lovende recensie van in de Gitarre & Bass, kun je via hun site tegen een klein bedragje downloaden.

Adqeruin
26 november 2007, 13:08
Staat daar nou Eminence linksonderin? :chicken: Ziet er wel oké uit, ben echter wel benieuwd hoe hard je kan scheuren met zon 'Blues' custom.

EuroCinema
26 november 2007, 17:05
Yep, er zitten 2 eminence speakers in.
Ik heb het drive-kanaal gisteravond opengehad en ja, wat kan ik ervan zeggen. Voor een full hollow jazzgitaar met P90's en flatwound .11 snaren gaf-ie best een lekkere scheursound :-)