PDA

View Full Version : Nieuwe Dunlop plectrum



Ibanez666
23 november 2007, 12:15
Ik heb ze net een paar dagen binnen, maar ik moet zeggen dat ze me (nog) beter bevallen dan de welbekende jazz 3's (zwart en rood)

iemand anders al ervaringen met deze plectrums?

http://img139.imageshack.us/img139/2353/fd4f1blyf9.jpg

Ibanez666
24 november 2007, 21:10
ze moeten wel heeeel erg nieuw zijn...

dePerik
24 november 2007, 23:11
Ja moet je wél ook even uitleggen wát er dan beter aan is. Ander materiaal? Dunner? Dikker?
Net als de halve wereld speel ik ook met Jazz3tjes dus ik ben wel nieuwsgierig.

Eko
25 november 2007, 16:59
Ik speel al jaren met ultex. Het materiaal geeft met acoustische gitaren hetzelfde geluid als je nagels. Het voelt wat stijver aan, maar speelt heerlijk.
Ik gebruik het trouwens alleen maar op de acoustische, electrisch bevalt de klank minder, vind ik.

Ibanez666
26 november 2007, 09:53
Ja moet je wél ook even uitleggen wát er dan beter aan is. Ander materiaal? Dunner? Dikker?
Net als de halve wereld speel ik ook met Jazz3tjes dus ik ben wel nieuwsgierig.

het materiaal schijnt slijtvaster te zijn en ik vind de grip beter (minder glad). het voelt meteen lekker, net alsof je geen plectrum in je hand hebt.

Ik heb een vriend van me er ook een gegeven en hij had meteen zoiets van "hey das best lekker" terwijl hij nooit op Jazz 3 speelt. Ik heb hem nog niet kunnen testen tijdens het oefenen op hoog volume met de verschillende plectrum techniekjes, maar ook daar schijnt hij beter uit de verf te komen.

CrudeSapphire
1 december 2007, 00:47
Hoe breed zijn die jazz 3's eiglijk?

JeeBee
1 december 2007, 00:54
Ja moet je wél ook even uitleggen wát er dan beter aan is. Ander materiaal? Dunner? Dikker?
Net als de halve wereld speel ik ook met Jazz3tjes dus ik ben wel nieuwsgierig.

Ik gebruik al een hele tijd die dikke zwarte. Heb dezelfde vraag als jou: welke dikte Ibanez?

JeeBee
1 december 2007, 01:03
Om ff het hele Dunlop assortiment te bekijken

http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/picks&cat=6

Thundermane
27 december 2008, 16:06
Ik zelf ben helemaal weg van Tortex

Roro92
27 december 2008, 16:13
Ik ook, hoewel Ultex ook wel lekker speelt. Maarja, ik speel bas :D.

Di Stefano
28 december 2008, 12:47
Zijn deze nieuw? Ik heb ze eigenlijk nog niet zien liggen in mijn muziekzaak. Ik wil ze zeker eens testen.