PDA

View Full Version : Speaker setup voor HA3500?



Phyrexian
1 februari 2003, 11:00
Hi dudes,

ik ga maandagavond eindelijk eens die Hartke set uittesten (HA3500 + 4.5XL + 1.15XL).
Die speakers zijn 2x8ohm.

Nu vraag ik me concreet af hoe ik die speakers daar juist aansluit. Ik weet dat een Hartke 3500 achteraan twee uitgangen heeft (ééntje met 4ohm en ééntje met 8ohm).
Maar hoe sluit ik die twee boxen dan aan zonder iets fout te doen voor head en boxen?
Serie?... ik heb absoluut geen idee... :sad:
Allodox? andere 3500 owners?

thanks,
B.

AllodoX
1 februari 2003, 12:43
Uhm.. de HA3500 heeft net als bijna alle andere versterkers 2 uitgangen die parallel aan elkaar staan..

Prik je er een kast aan met 4 ohm load, dan pak je gewoon een van de uitgangen..

Prik je er 2 kasten met elk 8 ohm load aan, dan pak je een cabinet per uitgang.

Wat je ook kunt doen, als je het geld ervoor overhebt, is wat ik ook gedaan heb : Je pakt een 4 ohm 4x10 ( of 4x12 in mijn geval ), een Subharmonix synthesizer, en een actieve subwoofer ( bijv. die van Warwick ).
Je sluit de 4 ohm cabinet op je HA3500 aan, en stopt de Sub-synth in de FX-loop.. dan zet je op de sub-synth de crossover aan, en sluit dan de subwoofer op de synth aan.
Het resultaat is dat je 4x10 het gewone signaal van je bass doet, en de subwoofer een signaal doet dat 2 octaven lager is.. dan krijg je dus een gigantisch diep en vol geluid. Maar let wel op dat je de subwoofer op ongeveer de helft van het volume van de HA3500 doet, anders klinkt het te opgeblazen.

bassopotmus
1 februari 2003, 13:25
vraagje, kun je dan ook niet een gewoon een 19" crossover van bv. Berhinger gebruiken..lijkt me ervoor gemaakt???

Ow nice onderwerp, wilde eens vragen, ik wilde ook ooit wel eens een extra (bv. 15" ) box op me hartke aansluiten, maar wilde dat dan graag met crossover, zodat me hoge tonen niet te veel naar die 15" gaan...

Maar dan kan ik natuurlijk niet die 2 uitgangen gebruiken , maar slechts 1 en die splitsen...helaas heb ik een 8 ohm 4x10..kan dat dan wel??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-02-01 13:27 ]</font>

AllodoX
2 februari 2003, 01:54
Ik heb er een Behringer Ultrabass-PRO voor.. da's een subharmonics synth.. doet 2 octaven lager..

Phyrexian
2 februari 2003, 12:08
Thanks Allodox! :smile: