PDA

View Full Version : misschien dat iemand dit weet financieël gezien



Rhulshof
23 november 2007, 11:40
ik zit bij een stichting die een vakantie week organiseert.
nu zou ik graag geld willen binnen halen voor de club.
ik zou mij willen verhuren als gitarist / geluids technicus.

mag dat of krijg ik dan te maken met loonbelastingen want dat wil ik niet omdat ik het wil gebruiken voor een extra inkomen voor de club.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

G.G.
23 november 2007, 16:10
ik zit bij een stichting die een vakantie week organiseert.
nu zou ik graag geld willen binnen halen voor de club.
ik zou mij willen verhuren als gitarist / geluids technicus.

mag dat of krijg ik dan te maken met loonbelastingen want dat wil ik niet omdat ik het wil gebruiken voor een extra inkomen voor de club.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

"Weet je wat jij moet doen?" "De kamer %$#kooph%$del"

"Leuker kunnen we het niet maken, wel ingewikkelder" De Bel%$#ingdienst ;)

Die kunnenn je vast veder helpen.

Tho
23 november 2007, 16:15
ik zit bij een stichting die een vakantie week organiseert.
nu zou ik graag geld willen binnen halen voor de club.
ik zou mij willen verhuren als gitarist / geluids technicus.

mag dat of krijg ik dan te maken met loonbelastingen want dat wil ik niet omdat ik het wil gebruiken voor een extra inkomen voor de club.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Geluidstechnisch werk is bijna altijd vrijwillig, maar daar kan je op bijv. een bandjes avond wel een tientje mee verdienen denk ik

Maar hoe the fuck wil jij je VERHUREN als gitarist? Wat bedoel je daar mee?

TimmU
24 november 2007, 17:39
prostitutie!

Luke-wannabe
24 november 2007, 17:43
Ik denk niet dat een bandje jou gaat inhuren :seriousf:

Hellsbellsnl
25 november 2007, 11:45
Ook voor vrijwilligerswerk dien je betaald te krijgen.
Hier zijn regels voor. (god knows where to find them)

Rhulshof
26 november 2007, 11:21
af en toe speel ik gitaar met een zangeres als duo dus vandaar dat wij ons dan ook via de stichting willen verhuren.

het zijn geen mega bedragen maar goed als je dan ook nog eens een hele loonbelasting moet gaan bijhouden.

dan heb je veel werk en weinig geld als geluids technicus kan ik toch een 150 euro vangen per avond in een kroegje die mij heeft gevraagt dat is toch leuk om de kas even omhoog te helpen.

bedankt tot zo ver

Hellsbellsnl
27 november 2007, 13:10
dan heb je veel werk en weinig geld als geluids technicus kan ik toch een 150 euro vangen per avond in een kroegje die mij heeft gevraagt dat is toch leuk om de kas even omhoog te helpen.

Weet het niet zeker maar als je dit schenkt aan je stichting of vereniging dan komt volgens mij de fiscus wel om de hoek kijken.(loonbelasting e.d.) en dan hou je nog geen 100.= over.
Is het niet bij jou dan is het wel bij de vereniging want het valt onder "inkomsten".
Dit is te omzeilen (relatief legaal) door je z.g. loon op b.v. 5.= te zetten op de l.b. verklaring en de rest ontvang je "zwart" echter nu schenk je dit aan de vereniging en dan moet het van "zwart" nog "wit" worden gewassen (of in iedergeval licht grijs)
Daar zit èm de kneep en die weet ik niet.
Ik heb dit aan de hand gehad in een jongerencentrum wat leeft op subsidies en drank/entree omzet en zo probeerde men daar wat meer over te houden,het zelfde geld natuurlijk voor de artiesten.

Rhulshof
27 november 2007, 13:17
dank je daar kan ik wel iets mee het is wel lastig als je als artiest iets legaals wil doen op vrijwillige basis.

maar goed ook daar komen we wel over uit.

bedankt tot zo ver

Gearjunkie
28 november 2007, 00:08
ik zit bij een stichting die een vakantie week organiseert.
nu zou ik graag geld willen binnen halen voor de club.
ik zou mij willen verhuren als gitarist / geluids technicus.

mag dat of krijg ik dan te maken met loonbelastingen want dat wil ik niet omdat ik het wil gebruiken voor een extra inkomen voor de club.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Denk je eenmalig een (klein) bedrag binnen te halen, of is het structureel bedoeld?

Rhulshof
29 november 2007, 07:29
ik "hoop" twee drie keer in de maand voor de club binnen te halen.