PDA

View Full Version : Ibanez WH10 verhuizen



Thijssie
23 november 2007, 11:25
Geachte soldeer- en zaagfanaten,

De behuizing van mijn Ibanez WH10 heeft het voor de 2e maal begeven. Ondanks dat de behuizing zo slecht is, blijft het toch mijn favo Wah.

Heeft iemand ervaring met het overzetten van de binnenkant van een WH10 in een andere behuizing? En hoe zit dat dan met de potmeter, want het mechaniek waarmee de potmeter "draait", werkt bij een WH10 anders dan bij bv een Dunlop of RMC.

Volgens mij is de binnenkant van een WH10 ook te groot om in een Dunlop behuizing te passen. Zelf een behuizing maken? Of in een Ernie Ball volume pedaal frotten? (die lijken nogal groot)

Of andersoortige tips zijn welkom, ik wil een WH10 die gig-proof is !

Ash ketchum
23 november 2007, 12:18
Neem contact op met Dirk_Hendrik(PM, mail, bel, postduif ;) ) . Hij heeft volgens mij al eens eerder een WH10 in een crybaby-behuizing gemaakt.

Dirk_Hendrik
23 november 2007, 12:29
Kallopt.

Grootste nadeel is dat het niet te doen is om in een Crybaby shell dezelfde sweep te halen. Daarnaast is het onmogelijk het custom WH10 potje net een 7 mm schroefdraad lekker vast te krijgen in het 10mm zadel van een crybaby.

Het met stukken aluminium hoeklijn verstevigen van je kunststof WH10 is m.i. te prefereren.

Ash ketchum
23 november 2007, 12:33
Kallopt.

Grootste nadeel is dat het niet te doen is om in een Crybaby shell dezelfde sweep te halen. Daarnaast is het onmogelijk het custom WH10 potje net een 7 mm schroefdraad lekker vast te krijgen in het 10mm zadel van een crybaby.

Het met stukken aluminium hoeklijn verstevigen van je kunststof WH10 is m.i. te prefereren.

De sweep is idd aan de korte kant. Zelf snijdt ik altijd een stuk van de rubbertjes af, maar soms is dat ook niet voldoende.

Thijssie
23 november 2007, 13:02
Grootste nadeel is dat het niet te doen is om in een Crybaby shell dezelfde sweep te halen. Daarnaast is het onmogelijk het custom WH10 potje net een 7 mm schroefdraad lekker vast te krijgen in het 10mm zadel van een crybaby.

Het met stukken aluminium hoeklijn verstevigen van je kunststof WH10 is m.i. te prefereren.

Jij kent mijn WH10 al ;)

En ja, die lange sweep is in van de zaken waarom ik die Wah zo lekker vind.

Misschien een domme vraag, maar kan er geen andere potmeter in?

drap
23 november 2007, 13:05
Zijn er ook echt geen andere behuizingen voor te vinden? Ik heb me rot gezocht op het allmighty internet en er is geen flikker over te vinden, terwijl ik toch al vaker heb gehoord dat het kan. Ik ben als de dood voor die van mij. Gaat altijd mee in het voorvak van een Pedaltrain tas. Het is natuurlijk wachten tot ie het eens niet doet.

Enne...lange sweep? M'n Crybaby heeft een extremere sweep. Ligt het aan mijn exemplaar??

edit: Als iemand 'm verstevigd heeft, zou diegene er een fotootje van kunnen posten met uitleg?

birt
23 november 2007, 14:09
de verschrikkingen van de gevreesde WH10. hij klinkt goed maar wat een kutpedaal qua constructie.

voor de zelfbouwers: dirk hendrik heeft een print layout van de versie met een enkele potmeter (niet die lastige dubbele waar je niet aan kan geraken) met op de print ook de jacks gesoldeerd. ikzelf heb een printlayout die een stuk kleiner is en waar alle hardware los van staat.

marc_olly
23 november 2007, 15:32
waarom ga je op zoek naar een donorwah?
Je hebt het perfecte voorbeeld toch voor je liggen, de Ibbie ?

Het moet toch welk mogelijk zijn om bijvoorbeeld van traanplaat de behuizing exact na te maken. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken of alle onderdelen wel passen.