PDA

View Full Version : Gibson les paul standard faded?



MathijsDH
23 november 2007, 11:19
Ik wil gaan kijken naar een Gibson lp standard faded, maar is dat een matig aftreksel van de gewone standard of is het zeker de moeite waard? Dus wat zijn de grootste verschillen en moet ik nog even doorsparen of niet?
Uiteraard ga ik naar de winkel om ze gewoon te proberen, maar wat extra info is altijd welkom.

Godfather
23 november 2007, 14:25
Het enige verschil is dat een les paul standard faded een dunnere laklaag heeft en heel de body in faded uitvoering is. Volgens kenners komt dat de toon ten goede (meer open klank), maar echt oordelen kan ik daarover niet. Het is het proberen wel waard denk ik :)

Ritch
23 november 2007, 14:39
Bij Nederland Muziek staan 2 Faded's en zat andere Les Paulen ter vergelijking. Test, test, test!

Orpheo
23 november 2007, 14:46
ik heb net vor de gein mijn standard vs mn faded geprobeerd. Het klankverschil zit bij mij 'm vooral in de pups, maar de dunne lak lijkt erop dat inderdaad de faded iets opener en 'pinniger' klinkt, en de andere standard gewoon dikker en vetter.

Kim Wilson
23 november 2007, 14:49
ik heb net vor de gein mijn standard vs mn faded geprobeerd. Het klankverschil zit bij mij 'm vooral in de pups, maar de dunne lak lijkt erop dat inderdaad de faded iets opener en 'pinniger' klinkt, en de andere standard gewoon dikker en vetter.
Doffer en modderiger bedoel je. :D

Orpheo
23 november 2007, 15:03
Doffer en modderiger bedoel je. :D
nee, dikker en vetter. geen enkele gitaar die ik hier heb is dof of modderig. nja, op mijn strat na dan :P