PDA

View Full Version : waar moet ik op letten, 2e hands Fender strat usa?



sander666
1 februari 2003, 10:50
Ik ben op zoek naar een 2e hands fender strat usa. heeft er van iemand van jullie nog wat tips, waar ik op moet letten als ik ga kijken naar een 2e hands fender.
B.V.D.

hoofd
1 februari 2003, 11:25
Dat alles 't doet en er goed uitziet (of juist mooi afgeragd :smile:). Verder de prijs, dat je niet zeg 700 euro betaald voor een mex strat.
Maar mensen zullen mij aanvullen.

Robbert
1 februari 2003, 13:26
De nieuwere US strats hebben een tremelo met blokjes, niet zoals de oude vintage/japanse strats. Zo kun je dus enigziens zien of het een Amerikaan is.
Ook het serienummer zegt veel. Begint dat met een letter (in mijn geval N van Nineties), kan ook beginnen met MN, dan is het weer een mexicaan (dacht ik).

Amerikaans: http://www.robzguitars.com/IMAGES/f002a.jpg

Vintage/Japans/Mexicaans/Reissue: http://www.robzguitars.com/IMAGES/f005b.jpg

Ach, verder goed luisteren of hij lekker klinkt. Geen rare draaing in de nek. Zit er veel roest op de elementen? enzovoorts :wink:

punkydude
1 februari 2003, 13:35
Ja dat klopt hoor, als het serienummer met MN begint is het dus wel degelijk een Mexicaan!! Ook opletten als de hardware niet geroest is, maar ja sommige mensen zien dat dan weer liever zo'n halfbeschadigde strat.

sash
1 februari 2003, 15:23
De USA's na '96 hadden het vintage logo en vanaf begin jaren '80 hadden ze silver transistion logo. Vanaf begin jaren '80 hadden ze ook allemaal 22 frets ipv 21 en een 2 punts brug.

sander666
1 februari 2003, 15:51
ik had net een topic gelezen over die vent die zijn Fender verkocht had en buiten zijn weten om zat er een squier body op en nou had de nieuwe eigenaar kontact met hem opgenomen dat ie zijn geld terug wou.
des klote

heb ik ook weer wat van geleerd

(ook al koop ik hem in de winkel), ik draai eerst de neck en de slagplaat eraf voordat ik hem koop of dat er 1: geen gat bij is gefreesd ( onder de slagplaat) voor eventueel een andere pickup. en 2: om de stempel te bekijken zowel op de body als op de nek.

PeArLjAm
1 februari 2003, 15:53
Die gaten kunnen ook al voorgefreest zijn in de fabriek van fender hoor, dat heeft mijn strat ook. Daar is niets mis mee. Dat van die stempel moet je zeker doen ja, je weet maar nooit, zometeen zit je met een triplex squierbody ja..

sash
1 februari 2003, 15:56
Er staat geen stempel op de body, alleen op de hals.

sander666
1 februari 2003, 16:20
Ik heb er niet zoveel verstand van, hoe kan iemand als ik dan aan de Body zien of ie van een Fender usa is

FTI
2 februari 2003, 14:53
Hey sander,

Ik heb net zelf een strat standard usa uit '93 gekocht voor 500 euro. Net als jou had ik toen dezelfde zrogen over de body.

Ik heb mijn eerst naar een winkel gebracht, met de verkoper, en daar de gitaar laten bekijken. Dan heb ik de verkoper een schriftelijke overeenkomst laten tekenen.

kijk goed naar de afwerking. Lak, contour, enz..Kijk sowieso naar de nek, intonatie, en hoe de snaren langs de nek naar de body lopen.

oh en don't forget the frets; die van mij moeten opnieuw 'gefret' worden. Dat kost ook geld.

fti

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FTI op 2003-02-02 14:56 ]</font>

sander666
3 februari 2003, 10:52
Hey FTI
Dat is niet zoveel geld €500,- van een '93 strat.
Dat is wel slim, een overeenkomst afsluiten en na laten kijken.

Weet jij trouwens ongeveer wat dat kost, opnieuw laten fretten.
grtz