PDA

View Full Version : Nieuw Rack en dilemma lees luxe probleem



Kaboemba
22 november 2007, 22:02
Gisteren een nieuw rack gescoord via marktplaats.
Een rocktron set bestaande uit:
Velocity 120
VooduValve online
Rocktron Midimate
Aangevuld met korg DT1-Pro

Heb al eerder een VooduValve gehad en vond hem toen tegen vallen, behoorlijk digitaal maar deze lijkt anders/beter.
Waar het aan ligt weet ik niet want de online en de oudere versie verschillen niet veel dacht ik maar ik ben er blij mee.

Set is als nieuw en was compleet met kist/bekabeling en men is er gewoon heel zuinig op geweest (afgezien van de rook lucht ), maar goed als ex-roker moet ik niet zeiken.

http://inlinethumb57.webshots.com/29944/2207482950050703540S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb25.webshots.com/30808/2068751580050703540S600x600Q85.jpg

Het enige dilemma is, of ik de velocity moet houden of de H&K vs250 buizen eindtrap. Op laag volume maakt het niet veel uit en is de rocktron mogelijk iets fijner. Voorlopig is het voor thuis gebruik.
Ik denk dat op hoger volume de buizeneindtrap lekkerder klinkt, bovendien heeft die wat meet optie (schakelen van triode en nogietsnode) en van 50 naar 25 watt, bovendien reageerd de presence mooier.

Er is nog een dilemma of eigenlijk meer een luxe probleem.
Zoals je kan zien op de foto heb ik een peavey (2 keer) cabinet met sheffield speaker en een H&K cabinet (ook 2 keer) met vintage 30 speakers.
De sheffeild klinken wat opener en ronder en hebben meer bas terwijl de vintage 30 wat doffer klinken maar op de een of andere manier toch karakter hebben. De sheffiield's klinken goed maar net teveel als een fullrange speaker (iets te clean, goed).
Voor clean en strakke metal (voor zover ik dat kan spelen) klinken de sheffield beter voor rock/blues en 80's metal de vintage 30's.
Tja wat gebruik je dan, voorlopig heb ik 1 sheffield en een vintage 30 aangesloten, zo kan ik ze om en om testen en samen (misschien is dat nog wel het mooiste). Allen moet eigenlijk 1 van de twee sets weg en als set verkoopt het beet dan 2 verschillende.

Sjesus wat is dat toch net een nieuwe set en dan toch alweer zoeken naar problemen :???:
Afijn voorlopig ben ik gewoon blij

Kaboemba
22 november 2007, 22:03
O ja de peavey cabs zaten ook nog bij de set.

Plantje
22 november 2007, 22:06
Mag ik vragen wat je voor het setje betaald hebt?

Wickerman
22 november 2007, 22:07
Pfft. Wat ik zou doen is de meest universele kast houden, die je dus voor alle stijlen kan gebruiken. Dat is waarschijnlijk ook omdat ik m'n stijl nog niet gevonden heb...

Een mic voor de ene speaker die via een amp naar de andere gaat ?

Plantje
22 november 2007, 22:14
Ik zou overigens ook gaan voor het meest universele.

Kaboemba
22 november 2007, 22:17
Mag ik vragen wat je voor het setje betaald hebt?

Dat mag, erg weinig (475 euro) SSSSSSSSSSSSSSSSST.

grayfink
22 november 2007, 22:38
.
http://img514.imageshack.us/img514/3339/naamloosds0.jpg

Plantje
23 november 2007, 10:03
Dan niet te lang nadenken over wat wel en wat niet te houden :cheerup:

Kim Wilson
23 november 2007, 10:09
Ik zou overigens ook gaan voor het meest universele.
Ik niet. Ik zou hetgene houden wat het beste bij je past. Universeel is een compromis, en ik heb, zeker op gitaargebied, geen goeie ervaringen met compromissen...

Niettemin, mooi setje! Succes bij je keuze. :)

Plantje
23 november 2007, 10:22
Ik niet. Ik zou hetgene houden wat het beste bij je past. Universeel is een compromis, en ik heb, zeker op gitaargebied, geen goeie ervaringen met compromissen...

Niettemin, mooi setje! Succes bij je keuze. :)

Maar Kim toch! Compromissen, de basis van ons politieke bestel! ;)

Nee, op zich heb je wel gelijk. Ik denk echter wel dat er zeer veel gitaristen zijn die een veelzijdige setup willen hebben. Velen weten niet zeker wat hun volgende band zal zijn, spelen in een gelegenheidsband met hele andere muziek enz. enz. Wel zaken die je in de afweging mee moet nemen denk ik.

peter_heijnen
23 november 2007, 10:47
Wat betreft de eindtrappen zou ik zeggen: velocity eruit en H&K erin zodat je buiten de deur wel met buizen speelt. Thuis sluit je dan gewoon de velocity weer aan en gaan de buizen in de eindtrap ook nog eens veel langer mee.

Wat betreft de cabs: mss van een peavey en een H&K de speakers verwisselen en dan de naar jouw smaak lelijkste set verkopen?

Kaboemba
24 november 2007, 14:54
Ik ben eruit, de vintage 30 kasten blijven. Alhoewel ze het geluid wat meer kleuren (mag je ook karakter noemen) overtuigen ze net iets meer op die geluiden die ik zoek.Peavey kasten zijn zeker niet verkeerd, ik was verrast, maar doen het vooral goed in het cleane (en bij strakke bassen).

De versterker ben ik nog niet helemaal uit, ik neig naar de buizen.

wizzie1982
25 november 2007, 00:50
in je openingspost zei je dat de eindtrappen op laag volume niet zo veel verschil maakten, en op hoog volume ben je pro-buizen ;) Lijkt me duidelijk dan toch? ;)

buizen zijn goeddd! :D

Kaboemba
25 november 2007, 12:39
Dat zal het waarschijnlijk ook wel worden, echter die versterker zal toch snel 4 keer zoveel wegen, als het niet meer is.

Maar goed zo vaak komt het niet van de plaats en al met al wordt het een mooi compact setje.