PDA

View Full Version : Wat deden jullie toen jullie band net begon?



koen90
22 november 2007, 19:23
Hallo allemaal,
Hier een paar filmpjes van onze band, die we nu zon anderhalve maand geleden gestart hebben, met mensen die allemaal niet veel langer dan een jaar gespeeld hebben. We zijn nog beginners dus we zijn nu aan het proberen om zo goed mogelijk samen te spelen. We hebben een paar covers van o.a. Sofa Song van The Kooks en Mardy Bum van Arctic Monkeys opgenomen met een camera om te kijken hoe dat gaat. We zouden graag willen horen wat jullie er van vinden, en tips voor verbeteringen: Graag!
Vraag: Wat deden jullie toen jullie band net begon?
Wat voor nummers speelden jullie? Hoe zorg je ervoor dat alles gelijk loopt? Hoe neem je je muziek op?

http://youtube.com/watch?v=MLmbLHcXbhk
http://youtube.com/watch?v=lOysJap3ilM

P.S. de cover van I Bet That You look good on the dancefloor is vrij slecht dus die heb ik maar niet genoemd:P

Koen

The Lo Lands
22 november 2007, 20:28
We zouden graag willen horen wat jullie er van vinden, en tips voor verbeteringen: Graag!
Vraag: Wat deden jullie toen jullie band net begon?
Wat voor nummers speelden jullie? Hoe zorg je ervoor dat alles gelijk loopt? Hoe neem je je muziek op?Klinkt al lekker hoor heren! Tips, tja kijk elkaar wat meer aan voor de interactie. Nu spelen jullie allemaal individueel jullie ding maar voor een beter geheel zal je langer moeten samenspelen om elkaar nog beter aan te voelen. Komt vanzelf als het enthousiasme van samen muziek maken blijft : )

Zelf speelde ik destijds met mijn coverband muziek van de RHCP, Nirvana, Metallica, RATM, Living Colour, Lenny Kravitz, Incubus en Alice in Chains. Het was de grunge periode dus : ) Opnemen met 1 mic en een cassetedeck en heel veel oefenen daar wordt je beter van.

Veel succes met de band!!

Hardguitar
22 november 2007, 21:48
Wij speelden covers van Anouk,Di-rect,Krezip etc gewoon wat eenvoudigere liedjes die toch tof klinken!

koen90
22 november 2007, 22:05
Klinkt al lekker hoor heren! Tips, tja kijk elkaar wat meer aan voor de interactie. Nu spelen jullie allemaal individueel jullie ding maar voor een beter geheel zal je langer moeten samenspelen om elkaar nog beter aan te voelen. Komt vanzelf als het enthousiasme van samen muziek maken blijft : )


Bedankt zeg! Het is inderdaad nog niet echt alsof we samen spelen:) Maar dat komt vanzelf denk ik, misschien ook eens in formatie spelen die je een optreden gebruikt. Zou dat misschien helpen? We proberen in ieder geval zoveel mogelijk te oefenen.

Rude Perception
22 november 2007, 22:35
Bedankt zeg! Het is inderdaad nog niet echt alsof we samen spelen:) Maar dat komt vanzelf denk ik, misschien ook eens in formatie spelen die je een optreden gebruikt. Zou dat misschien helpen? We proberen in ieder geval zoveel mogelijk te oefenen.

Gewoon in een rondje gaan staan en zorgen dat je iedereen kan zien. Niet zitten, maar staand spelen, kan je naar elkaar toe lopen en ben je gewoon wat vrijer.

BamBuFan1
22 november 2007, 23:03
Wat voor nummers speelden jullie? Hoe zorg je ervoor dat alles gelijk loopt? Hoe neem je je muziek op?

1 woord: Neil Young. Zo simpel dat iedere boer het kan spelen en tegelijk rockend genoeg om in vrijwel ieder gezelschap in de smaak te vallen.
(Hetzelfde geldt voor bands als bv AC/DC, Motørhead, Rolling Stones, Nirvana).
Het voordeel van dat soort nummers is dat je als band op elkaar ingespeeld raakt en tegelijk al snel een aantal nummers op het repertoire hebt waarmee je kunt optreden. En als je dan een paar maanden of wat bezig bent ga je klooien met ingewikkelde(re) nummers of andere arrangementen.

BamBuFan1
22 november 2007, 23:06
Zelf speelde ik destijds met mijn coverband muziek van de RHCP, Nirvana, Metallica, RATM, Living Colour, Lenny Kravitz, Incubus en Alice in Chains. Het was de grunge periode dus : )

Dat waren nog eens tijden... Houthakkersbloes aan, en maar rammen op je Squier (Koreaanse butterscotch in mijn geval) op een transistorbak met standaard een Boss MT-2 en een CH-1 op max.