PDA

View Full Version : Palmer Speaker simulatie



Analie-G
22 november 2007, 16:16
Hoi,
Ik ben heel benieuwd of er iemand hier opnames heeft of ervaring met het spelen / opnemen van een top met de Palmer speaker simulator.....Ik wil zelf mijn Mesa Single rectifier hiermee thuis zonder 4x12 boxen gaan gebruiken en ook opnemen vandaar......
Thanks,
Anand

Rwin
22 november 2007, 20:51
Ik geloof Mark Tremonti (live , tijdens optredens dus)
Hij verteld het volgens mij tijdens het filmpje (http://www.mark-tremonti.com/video/Tremonti_rig_300k.wmv) waar hij zijn gear showt.

Ja dus, op dat filmpje, na 2.30 verteld ie het. Hij gebruikt Palmer, ADIG-ST

AART
22 november 2007, 23:00
Hoi,
Ik ben heel benieuwd of er iemand hier opnames heeft of ervaring met het spelen / opnemen van een top met de Palmer speaker simulator.....Ik wil zelf mijn Mesa Single rectifier hiermee thuis zonder 4x12 boxen gaan gebruiken en ook opnemen vandaar......
Thanks,
Anand

Zorg wel dat je versterker altijd aangesloten is op een speakerkast of loadbox, anders houdt de eindtrafo er mee op.

Kaïn
22 november 2007, 23:09
Ik geloof Mark Tremonti (live , tijdens optredens dus)
Hij verteld het volgens mij tijdens het filmpje (http://www.mark-tremonti.com/video/Tremonti_rig_300k.wmv) waar hij zijn gear showt.

Ja dus, op dat filmpje, na 2.30 verteld ie het. Hij gebruikt Palmer, ADIG-ST
Jeeeetje wat een hoeveelheid gear :o Ik heb genoeg aan een 6HE rack en een 4x12 :p

Analie-G
22 november 2007, 23:12
Bedankt man ! Heb inmiddels bij HugeRacks ook aardig wat inspiratie opgedaan en ben bang dat ik in de toekomst zonder 4x12 boxen ga spelen ..hahaha Maar ga eerst zelf ff testen met mijn Erecto + Palmer PGA04 (die heeft de loadbox)....evt opnames zet ik dan wel hier over een tijd...

Anand

Kim Wilson
23 november 2007, 08:39
Zorg wel dat je versterker altijd aangesloten is op een speakerkast of loadbox, anders houdt de eindtrafo er mee op.
Volgens mij heeft die Palmer dinges een ingebouwde 8 ohm loadbox.

Rinze
23 november 2007, 08:50
Volgens mij heeft die Palmer dinges een ingebouwde 8 ohm loadbox.

Ze zijn er met en zonder loadbox... uitkijken welke versie je koopt dus. Maar ja, daar hebben we internet voor.

MSNL
23 november 2007, 09:22
In een top 40 band waarin ik speel gebruiken we al jaren een in-ear monitor systeem. Vanaf dat moment gebruik ik een Palmer PDI-3 voor load en speakersimulatie. Deze Palmer klinkt heel warm en open.
Ik ben er heel tevreden over

vinni
23 november 2007, 10:38
Heb zelf de PDI-09.
Toen ik daarmee aankwam bij een openluchtconcert keek de geluidsman wat vreemd. Na afloop vroeg ik'm..."Hoe klonk het?".....een hele brede grijns....

Vinni

pol
23 november 2007, 10:52
ze zijn idd wel makkelijk, die dingen, heb zelf de pdi-9 (nu van vinni) en pdi-3 gehad, qua klank +- gelijk, alleen heeft de pdi-3 nog een stand voor extra laag.

maar uiteindelijk klinkt een goedgeplaatste mic wel beter/natuurlijker.

peter_heijnen
23 november 2007, 10:57
Heb zelf de PDI-09.
Toen ik daarmee aankwam bij een openluchtconcert keek de geluidsman wat vreemd. Na afloop vroeg ik'm..."Hoe klonk het?".....een hele brede grijns....

Vinni
Gebruik ik ook (ik plak ze -heb er twee- altijd achter in mijn amps) en idd, alle geluidsmannen zijn er altijd zeer blij mee.

Maar op de 09 zelf zit helaas geen loadbox, en klinkt ie helaas alleen echt goed als je er met je eintrap in gaat (dus doorgelust naar je speaker of naar een aparte loadbox!). Alleen met je preamp erin is helaas minder.

pol
23 november 2007, 11:00
is normaal he, als je via een fx send gaat heb je de respons van de eindtrap niet mee, dat klinkt altijd wat dun/plat

Negative K3 fan
23 november 2007, 13:39
ik heb een paar clips van verschillende amps met Palmer dingetjes en die klinken eigenlijk heel goed, ze kleuren het geluid natuurlijk wel en die sound moet je liggen. Maar ik zou het er mee kunnen doen.

vinni
23 november 2007, 16:37
Gebruik ik ook (ik plak ze -heb er twee- altijd achter in mijn amps) en idd, alle geluidsmannen zijn er altijd zeer blij mee.

Maar op de 09 zelf zit helaas geen loadbox, en klinkt ie helaas alleen echt goed als je er met je eintrap in gaat (dus doorgelust naar je speaker of naar een aparte loadbox!). Alleen met je preamp erin is helaas minder.

Gebruik'm idd tussen eindtrap en speakers.

Kan dr nog eentje gebruiken trouwens....

Vinni

maestro_nl
23 november 2007, 22:34
Voor thuisopnames zou je de versie incl. loadbox eigenlijk moeten hebben.
Zonder loadbox moet je immers nog steeds je cabinet aansluiten en daarmee heb je 'lawaai'.

Wat ik begrepen heb is het filter van de PDI09 gelijk aan het filter in de PDI04, PDI05 en de nieuwe lijn. Uiteraard met verschillende voicingsopties en wel/geen powersoak.