PDA

View Full Version : slave amp



Ibanez666
22 november 2007, 15:05
Ik heb op het forum gezocht, maar kan niet echt een duidelijke oplossing vinden, vandaar dat ik de vraag hier stel:

ik heb een combo, een top en een 4x12 speaker kast.

Hoe kan ik de top als slave gaan gebruiken?

combo: buizen Fender super 112
top: valvestate Marshall
cabinet: marshall

Op welke manier moet ik ze aansluiten zodat ik ook nog geluid uit mijn combo speakers krijg?

bass blom
22 november 2007, 15:08
send uit fender in return valvestate indien op beiden aanwezig?

Ibanez666
22 november 2007, 15:11
send uit fender in return valvestate indien op beiden aanwezig?

ik weet alleen dat de fender een power amp in en preamp out heeft.

bass blom
22 november 2007, 15:17
ik weet alleen dat de fender een power amp in en preamp out heeft.

en zitten die doorverbonden?

Ibanez666
22 november 2007, 15:21
en zitten die doorverbonden?


nee, ik heb ze niet in gebruik. Maar ik vraag me dus af of ik de power amp in en preamp out van de versterkers kan gebruiken en zo ja hoe. Ik ga er vanuit als ik mijn preamp out van de combo naar de power amp in van de top lus ik wel geluid krijg uit de top, maar heb ik dan nog wel geluid uit de speakers van mijn combo. Ik ben echt a-technisch...

bass blom
22 november 2007, 15:24
nee, ik heb ze niet in gebruik. Maar ik vraag me dus af of ik de power amp in en preamp out van de versterkers kan gebruiken en zo ja hoe. Ik ga er vanuit als ik mijn preamp out van de combo naar de power amp in van de top lus ik wel geluid krijg uit de top, maar heb ik dan nog wel geluid uit de speakers van mijn combo. Ik ben echt a-technisch...

als ze allebei poweramp in en pre amp uit hebben gaat het lukken!

dan doe je dus pre amp uit fender - naar power amp in valvestate.
dan krijgt de valvestate het voorversterkergeluid van de fender voor ze kiezen :D

eerst voorzichtig zachtjes testen, kan zijn dat je op de valvestate niets meer kan regelen..

Ibanez666
22 november 2007, 15:27
als ze allebei poweramp in en pre amp uit hebben gaat het lukken!

dan doe je dus pre amp uit fender - naar power amp in valvestate.
dan krijgt de valvestate het voorversterkergeluid van de fender voor ze kiezen :D

eerst voorzichtig zachtjes testen, kan zijn dat je op de valvestate niets meer kan regelen..


ok, maar wordt het geluid naar mijn Fender power amp dan niet onderbroken naar de speakers van die combo zelf?

bass blom
22 november 2007, 15:29
ok, maar wordt het geluid naar mijn Fender power amp dan niet onderbroken naar de speakers van die combo zelf?

daarom vroeg ik of ze doorverbonden zijn :D
kan zijn, ik ken de fender niet, de valvestate ook niet :D
gewoon ff proberen.

Ibanez666
22 november 2007, 15:31
daarom vroeg ik of ze doorverbonden zijn :D
kan zijn, ik ken de fender niet, de valvestate ook niet :D
gewoon ff proberen.

Zal wel ff kijken. in ieder geval bedankt.