PDA

View Full Version : peavey triple XXX



jacobhdejong
22 november 2007, 14:58
Hallo beste mensen,

ik vroeg me af of er ook mensen zijn die al een Peavey triple XXX hebben.
of misschien mensen die er ervaring mee hebben.
Ik ben eigenlijk op zoek naar de sound van een Mesa Boogie triple rectifier.
Alleen die dingen zijn zo goddeloos duur.
Iemand vertelde mij dat dit een goed alternatief was.
Maar ik wou het graag ff aan jullie voorleggen.

Gr Jacob :punk:

caliban
22 november 2007, 15:06
De andere gitarist in mijn vorige band heeft er eentje, vette sounds, niet volledig mijn ding, maar ik vind hem veel strakker als een mesa rectifier.

jacobhdejong
22 november 2007, 15:57
De andere gitarist in mijn vorige band heeft er eentje, vette sounds, niet volledig mijn ding, maar ik vind hem veel strakker als een mesa rectifier.

Ok Thnx.
En wat bedoel je met " niet volledig mij ding"??.
Is het niet echt een allround apparaat??

andoni
22 november 2007, 16:00
Het hangt allemaal af wat jij onder de Rectifier-sound verstaat. Die is namelijk vrij breed. Er zijn echter wel enkele sounds te bedenken die alleen maar uit Recto's te halen zijn.
Wat je ook kan doen, als je met de beperktere opties en het lagere vermogen kan leven, is voor een Single Rectifier gaan. 2 kanaals ipv 3 kanaals, 50 Watt ipv 150 Watt, alleen solid state rectifier, maar wel een stuk goedkoper uiteraard.

Iceman
22 november 2007, 17:17
Laatste 2 Exodus cd's zijn Triple X's.

Tho
22 november 2007, 17:26
Laatste 2 Exodus cd's zijn Triple X's.

En dat is wel een bizar strakke sound en supper vet ook

JeanPaul du Vinnie
22 november 2007, 17:46
Laatste 2 Exodus cd's zijn Triple X's.
Aangevuld met JSX'en, om precies te zijn. :)

Ik heb die XXX nog geprobeerd voor ik m'n JSX gekocht heb en vond die ook echt enorm goed. Ik was toen trouwens ook vooral op zoek naar een recto. Ging eerst nog voor de XXX gaan maar heb me uiteindelijk laten verleiden door het clean en de resonance- en presence-knoppen van de JSX. Was achteraf gezien misschien toch beter voor de XXX gegaan.

Tho
22 november 2007, 17:47
Aangevuld met JSX'en, om precies te zijn. :)

hoe hebben ze dat gedaan dan?

JeanPaul du Vinnie
22 november 2007, 17:50
Verschillende gitaarlijnen opgenomen of één van de twee op de XXX en één met de JSX of zo? Albums worden wel vaker opgenomen in een mix met verschillende versterkers. In 2004 traden ze in elk geval zowel met de JSX als met de XXX op.

caliban
22 november 2007, 20:31
De XXX is naar mijn mening strakker als een mesa recto, maar kan nog altijd goed een boost hebben. Ik heb bij mijn thuis een clipje van een XXX met een maxon boost erop en dat klinkt echt ultravet.
Veelzijdig is die amp zeker wel, maar ik heb voor highgain liever de sound die uit mijn mark III komt, dat wilde ik zeggen met niet mijn ding.
Ik zou eerder voor de peavey XXX gaan als voor de mesa single rectifier.

ben vanhoof
22 november 2007, 21:03
Heb de jsx getest en die vond ik echt vet, viel echt alles uit te halen. De triple vond ik iets meer metal gericht, zat ook meer korrel in. De jsx is naar mijn mening meer marshall achtig.

robert-gitarist
22 november 2007, 21:57
Ik heb een poosje terug de xXx getest en te leen gehad. Oef wat een monster! Blijft een van mijn favo amps. Ding kan pleurus hard en klinkt echt super strak. Ik vind het zelf wel een behoorlijk all round amp maar inderdaad hij is wel behoorlijk metal gericht. De gitarist(en) van Soulfly gebruiken o.a. de xXx. Of hij strakker klinkt dan een Recto ben ik nog niet over uit. Eerst zei ik dat hij wel strakker klinkt maar heb voor 2/3 weken een dual recto getest die ook behoorlijk strak klonk. Na mijn idee ligt het aan de instellingen en de smaak :) Maar wat ik vind is dat de xXx kwa prijs en sound het wint van de Dual recto. Voor het geld van 1 nieuwe recto kan ik bijna 2 nieuwe xXx's halen :) Die ik prima vind klinken. Je komt de xXx niet veel tegen maar kom je ze tegen dan is het zeer de moeite waard om te testen.

topicstarter, wat voor genre speel je?

Kaïn
22 november 2007, 22:28
150 Watt, alleen solid state rectifier, maar wel een stuk goedkoper uiteraard.
solid state recitifier.....daar geloof ik echt geen klap van, of ben ik nou gek?

andoni
22 november 2007, 22:37
solid state recitifier.....daar geloof ik echt geen klap van, of ben ik nou gek?
Met rectifier bedoel ik hier de gelijkrichter, en niet de hele versterker. Bij een dual en een triple kan je kiezen tussen solid state rectifier (gelijkrichter) of tube rectifier (die grote tubes met die bobbel), waarbij de eerste wat strakker klinkt en het volledige vermogen geeft (meer low end). In tube rectifier heb je een wat losser laag ('sag') maar imo ook een warmere, vloeiendere toon. Bij een single Rectifier heb je alleen de solid state rectifier. Maar het blijft een volledige buizen amp natuurlijk.

jacobhdejong
22 november 2007, 23:30
Ik heb een poosje terug de xXx getest en te leen gehad. Oef wat een monster! Blijft een van mijn favo amps. Ding kan pleurus hard en klinkt echt super strak. Ik vind het zelf wel een behoorlijk all round amp maar inderdaad hij is wel behoorlijk metal gericht. De gitarist(en) van Soulfly gebruiken o.a. de xXx. Of hij strakker klinkt dan een Recto ben ik nog niet over uit. Eerst zei ik dat hij wel strakker klinkt maar heb voor 2/3 weken een dual recto getest die ook behoorlijk strak klonk. Na mijn idee ligt het aan de instellingen en de smaak :) Maar wat ik vind is dat de xXx kwa prijs en sound het wint van de Dual recto. Voor het geld van 1 nieuwe recto kan ik bijna 2 nieuwe xXx's halen :) Die ik prima vind klinken. Je komt de xXx niet veel tegen maar kom je ze tegen dan is het zeer de moeite waard om te testen.

topicstarter, wat voor genre speel je?
ik speel zo beetje alles.
Van Jazz / blues- tot aan metal-achtige dingen.
voor dat eerste zal die dan idd wel niet zo heel geschikt zijn.
p.s. ik las net op een ander forum dat inderdaad de peavey jsx veel allrounder is.

caliban
22 november 2007, 23:41
Probeer ook eens een mesa markseries, die kunnen heel goed metal en jazz doen en naar mijn ervaring wat minder rock en blues eigenlijk.
Occasie perfect onder de 1000 euro te vinden.

JeanPaul du Vinnie
23 november 2007, 20:11
Ik heb een poosje terug de xXx getest en te leen gehad. Oef wat een monster! Blijft een van mijn favo amps. Ding kan pleurus hard en klinkt echt super strak. Ik vind het zelf wel een behoorlijk all round amp maar inderdaad hij is wel behoorlijk metal gericht. De gitarist(en) van Soulfly gebruiken o.a. de xXx. Of hij strakker klinkt dan een Recto ben ik nog niet over uit. Eerst zei ik dat hij wel strakker klinkt maar heb voor 2/3 weken een dual recto getest die ook behoorlijk strak klonk. Na mijn idee ligt het aan de instellingen en de smaak :) Maar wat ik vind is dat de xXx kwa prijs en sound het wint van de Dual recto. Voor het geld van 1 nieuwe recto kan ik bijna 2 nieuwe xXx's halen :) Die ik prima vind klinken. Je komt de xXx niet veel tegen maar kom je ze tegen dan is het zeer de moeite waard om te testen.
Herinner je je toevallig nog hoe de cleans van die twee zich met elkaar verhouden? Ik ben vergeten hoe die klinken bij de XXX.

hendrix_appendix
25 november 2007, 01:01
Hoe verhoud die XXX zich eigenlijk tot de 5150 eigenlijk? Compleet andere voicingof is het slechts een nuanceverschil?

dml
25 november 2007, 09:09
Persoonlijk vind ik de XXX een karakterloze doos. Met de toonregeling (overigens niet echt subtiel in te stellen, alles of niets) op 12 uur komt er een platte dynamiekloze sound uit. Gewoonweg niet mijn ding.

Rexke21
20 februari 2008, 21:00
Eerst en vooral sorry dat ik dit topic bump, maar wou geen nieuw openen
Ik heb nu de kans om een lampen combo triple xxx te kopen
Voor 400€ vaste prijs
Ik weet niet of dit te duur is of niet?
Ik speel van bleus tot hard rock

Grtz

EDIT: en voor 350€ kan ik peavey festival head krijgen
Met een cabje er bij, zal niet veel voorstellen dat cabje, maar kan ik altijd upgraden

Jellyfish00
20 februari 2008, 21:03
Mag ik even wat hele domme vragen stellen?

Wat is een rectifier? En wat is het verschil tussen een single, double en triple?

Rexke21
20 februari 2008, 23:33
Eerst en vooral sorry dat ik dit topic bump, maar wou geen nieuw openen
Ik heb nu de kans om een lampen combo triple xxx te kopen
Voor 400€ vaste prijs
Ik weet niet of dit te duur is of niet?
Ik speel van bleus tot hard rock

Grtz

EDIT: en voor 350€ kan ik peavey festival head krijgen
Met een cabje er bij, zal niet veel voorstellen dat cabje, maar kan ik altijd upgraden

Niemand die hier meer over kan vertellen?

new deep
20 februari 2008, 23:36
Is niet duur naar mijn idee

Rexke21
20 februari 2008, 23:40
Is niet duur naar mijn idee

Welke bedoel je dan?
De combo of de head?

Grtz

Tho
20 februari 2008, 23:51
Mag ik even wat hele domme vragen stellen?

Wat is een rectifier? En wat is het verschil tussen een single, double en triple?

Volgens mij is het gewoon de serienaam van MESA/Boogie, maar dat weet ik niet zeker. Oftewel, ik zou het bij god niet weten

hendrix_appendix
21 februari 2008, 00:07
Nope een rectifier is een gelijkrichter die de stroom in het circuit omzet van wisselstroom naar gelijkstroom (AC->DC) dmv dioden (componenten die de stroom naar een bepaalde kant geleiden). Tenminste, daar komt het volgens mij op neer.

edit: en het toevallig ook de naam van de brutebakkenserie van Mesa ja.;)

caliban
21 februari 2008, 01:32
De rectifier waar het in deze thread over gaat is volgens mij wel een mesa/boogie rectifier.
Het komt er ongeveer op neer: single 50W dual 100W triple 150W. De single rectifier is twee kanaals en heeft enkel een solidstate gelijkrichter.
De dual en triple hebben zowel solidstate als lampen rectifier. Daarvan eigenlijk ook de naam van de series. Vroeger waren bij mijn weten de dual zowel als de triple tweekanaals, nu zijn ze driekanaals.
Op veel forums zitten er mensen die zich aftrekken op de tweekanaalse. En zeker als het een uit de eerste 500 is, dan is aftrekken niet meer nodig voor hen, spontaan orgasme.
Tijdje geleden de schema's van een triple X eens bestudeerd, blijkt diodeclipping te hebben.
http://www.bnv-gz.de/~ooehmann/schematics/peavey/XXX.pdf
Check tussen gainstage 3 en 4. Of heb ik het mis daarbij.
400 euro is trouwens heel weinig voor een triple X.

minoin
21 februari 2008, 12:42
Een Triple X voor 400 euro is een koopje, meteen doen! Blijft ook waardevast, dus als je het niets vindt, kun je hem altijd nog voor meer verkopen.

panzer-whisky
19 november 2011, 14:33
jo is er misschien iemand die me wat sites kan geven waar ik een triple x kan bestellen ?

gr panzer-whisky

marter544
19 november 2011, 15:28
www.google.com

Tankman
19 november 2011, 21:05
Je kan hem bij iedere Peavey dealer bestellen. Als je er geen kan vinden, PM me maar.