PDA

View Full Version : Meul [panic Funk]



meul
22 november 2007, 14:54
Hola,

Mijn nieuwe kind, te beluisteren via de link hieronder.
Alvast bedankt voor het luisteren en jullie reacties.

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20Panic%20Funk%20(losing%20It).mp3

gr Jan

krizz
22 november 2007, 15:07
Vet man!

Heerlijk dit, gaat fijn in m'n 'Meul' mp3 map :)

Alleen jammer dat ie vaak clipt, ik hoor dat nogal goed hier. En inderdaad; een nadere kijk op het amplitudeverloop laat vanaf ~30s een hoop clipping zien...

bass blom
22 november 2007, 15:15
zappa & satriani, eat ur heart out :cheerup:

new deep
22 november 2007, 15:52
Ziltoid vibes (Devin Townsend), klinkt cool!

TimoSomers
22 november 2007, 15:53
Zeeeeeeeker weer erg vet Jan !!
Petje af!

Harald
22 november 2007, 16:01
Dat eindje doet het :D Beetje Jakkerman pesten zeg! Zappa schijnt trouwens ooit nog overwogen te hebben Jan Akkerman voor zijn band te vragen...

Lennert
22 november 2007, 17:32
Ghehe er is altijd zoveel tegelijk waarnaar je moet luisteren in jou nummers dat je ze minstens 3 keer moet luisteren voordat je een beetje kijk hebt op wat er allemaal gebeurt. Well done!!

Nellyrocks
22 november 2007, 18:03
Jan,

Sjieeeess, gaaf, echt maar wat een hoop geluid en dingen, phoe. Ben ik toch maar een hele gewone liedjesboer.
Grappig dat je in sommige dingen (riff in het begin) best een beetje HHK terug hoort. Volgens mij haden jullie daarmee ook zo'n nummer met scheeuwsamples erdoor. Kan me ook vergissen. Maar dat kan ook dat nummer van Beatcream zijn waarop jij meedoet. Anyway. Ik zou hier ook wel de vocalen van PP over willen horen.

Einde is te gek ook trouwens. vet.

meul
22 november 2007, 20:29
iedereen alvast erg bedankt voor het luisteren en reageren!
Ik zie weer een hoop namen voorbijkomen waar ik zelf helemaal niet zoveel mee heb, maar het zijn grote jongens dus klagen doe ik zeker niet, txs!

@ Krizz, he jongen, heb je werkelijk een Meul map? :nervous: Nu ben ik pas echt in de war :-) leuk! Het kan kloppen dat de zooi klipt, mijn vorige opname had ik juist helemaal een keer (relatief) droog gehouden, Dit is ff een andere kant op, ik ben benieuw of er nog meer mensen over gaan klagen, dan weet ik ook weer wat meer want ik het is altijd weer een beetje afwachten hoe het bij anderen klinkt en hier leer ik van, bedankt voor de kritiek.

@ Bass, New deep en Timo, bedankt mannen!

@ lennard, het is wat druk ja, eigenlijk valt het best mee, maar ik denk dat het middenstuk dit gevoel oproept door de 6/8 - 5/8 telling, als je als argeloze luisteraar daar niet op voorbereid bent verlies je het. of beter, verlies ik ;-)

@ Nelly, zal de hhk wel geweest zijn, voor beatcream heb ik alleen 2 maal een solo's gespeeld, maar inderdaad zit dat eerste deeltje een beetje in de hhk groove! P doet al mee aan het begin van mijn vorige nummer dat ik hier poste ;-)

johantipker
22 november 2007, 20:58
Jan, jij creatieve geest......Lekker hoor al die chaos in je kop!!!
(moet eruit he?)

Erg plezierig om naar te luisteren, geeft weer nieuwe & frisse energie...
Ik wordt hier heel vrolijk van, schiet af en toe in de lach om je muzikale grappen & grollen...

Klonk hier op laag volume goed, goed in balans, heel tight gemixed,
ga 'm morgen es wat harder beluisteren.

The Lo Lands
22 november 2007, 21:42
Goedenavond Jan,

Dit is echt pro-stuff. Inderdaad wat clipje gehoord maar ach soms moet je grenzen overschreiden om je eigen grenzen te leren kennen toch : )

Vraag: hoe lang werk je nou aan zo'n nummer?

Nog een keertje luisteren ; )

Lennert
22 november 2007, 21:59
@ lennard, het is wat druk ja, eigenlijk valt het best mee, maar ik denk dat het middenstuk dit gevoel oproept door de 6/8 - 5/8 telling, als je als argeloze luisteraar daar niet op voorbereid bent verlies je het. of beter, verlies ik ;-)


Noujah ik bedoel eigenlijk dat ik als luisteraar gewend ben naar nummers te luisteren met een standaard bezetting instrumenten; drums, bas, gitaar, zang. Maar hier komen er zoveel dingen bij dat dat de aandacht een beetje wegsnoept van de rest, niet dat het echt erg is, maar na 1 keer luisteren heb ik echt nog niet alles gehoord wat er te horen valt zeg maar ;)

peter_heijnen
23 november 2007, 01:13
Er was eens een man en je zag hem niet zo vaak.

Soms gaf ie een blijk van leven en wist je meteen waar ie steeds was, op eenzame hoogte!

Damn tasty again Jan! :)

benwave
23 november 2007, 09:15
Hoi Jan

Weer zeer indrukwekkend... Wat mij opvalt is dat het toch steeds meer een geheel wordt, alsof alles nog beter bij elkaar past.

Dat je het nog uitgemixt krijg is al een prestatie op zich.
Knap Jan , kan niet anders zeggen


groeten Ben

meul
23 november 2007, 18:53
He daar,

@ Harald, sorry man, had je helemaal over het hoofd gezien, funk dingetje op het einde is origi volgens mij van miles davis, altans 1 git lijntje.

@ Johan, he Jo, het moet eruit ja, dit wil je toch niet in je hoofd houden, te veel :-) goed om te horen dat het bij jou oke klinkt!

@ Lolands, daar vraag je zowat, geen idee eigenlijk, Ik werk vaak aan verschillende opzetjes tegelijk meestal staat het idee, de basis, binnen een paar dagen, als het langer duurt klopt het idee niet en flikker ik het weg. het arrangeren kost ook nog extra tijd natuurlijk. dan nog spelen en mixen, al met al houd het je toch wel ff bezig hoor.

@ Lennart, oke, ik snap je, ik hoop maar dat je het leuk vind wat je nog gaat
tegenkomen dan :-)

@ Peter, Ik weet niet wat ik zeggen moet, dank voor je niet aflatende steun en toffe woorden !!! het helpt absoluut!

@ Ben, Hey ben, ik ben zelf natuurlijk al lang niet meer objectief naar mezelf aan het luisteren dus grappig dat jij hier progressie ziet. bedankt voor het luisteren.

Harald
23 november 2007, 19:53
:D Daarom is het ook pesten, je bedoelt Jean Pierre. Akkerman heeft een nummer dat Pietons heet (later onder andere titels wel eens opnieuw opgedoken) waarvan het thema gedeeltelijk wel iets van Jean Pierre weg heeft.

Dacht ergens gelezen te hebben dat hij het helemaal niet leuk vindt als mensen denken dat hij dat nummer van Miles Davis gejat heeft...

Snelle search op youtube levert deze versie op (Het themaatje zit aan het begin) http://nl.youtube.com/watch?v=Zk9ThZTc85M Het origineel is wel grappig, swingt, ondanks de ongelooflijk banale drumcomputer, heerlijk... (hier zit het als soundtrack onder trouwens http://nl.youtube.com/watch?v=Kl22hb1Wd_Y thema vanaf 52 seconden) Op de Art of Noise cd staat het ook onder een andere titel, en met heerlijk slaggitaarwerk van Jan

meul
23 november 2007, 20:39
:D Daarom is het ook pesten, je bedoelt Jean Pierre. Akkerman heeft een nummer dat Pietons heet (later onder andere titels wel eens opnieuw opgedoken) waarvan het thema gedeeltelijk wel iets van Jean Pierre weg heeft.

Dacht ergens gelezen te hebben dat hij het helemaal niet leuk vindt als mensen denken dat hij dat nummer van Miles Davis gejat heeft...

Snelle search op youtube levert deze versie op (Het themaatje zit aan het begin) http://nl.youtube.com/watch?v=Zk9ThZTc85M Het origineel is wel grappig, swingt, ondanks de ongelooflijk banale drumcomputer, heerlijk... (hier zit het als soundtrack onder trouwens http://nl.youtube.com/watch?v=Kl22hb1Wd_Y thema vanaf 52 seconden) Op de Art of Noise cd staat het ook onder een andere titel, en met heerlijk slaggitaarwerk van Jan

Het is hem inderdaad he :-) maar wie was er eerder? in feite maakt het me geen zak uit. we hebben vast allemaal een ding geschreven dat al bestond zonder dat we dit wisten. anyway tis een cool thema'tje om te pikken

glennshred
24 november 2007, 10:15
wat jij eruit haalt grenst toch aan het ongelooflijke he meul..
heb hier geen woorden aan toe te voegen
wanneer maak jij ééns iets slechts man hahahahaha


groeten glenn :confused:

M Kactus
24 november 2007, 10:22
Het is hem inderdaad he :-) maar wie was er eerder? in feite maakt het me geen zak uit. we hebben vast allemaal een ding geschreven dat al bestond zonder dat we dit wisten. anyway tis een cool thema'tje om te pikken

Peter vat het uitstekend samen: Op eenzame hoogte. Bijna onmogelijk om hier kritiek op te geven. Ik moet bij elk liedje van je denken aan Zappa, maar dat zal niet geheel toevallig zijn ;).

En over dat liedjes kopiëren zonder dat je het weet: Ik doe blijkbaar niet anders :(... :)

meul
25 november 2007, 12:09
@ Glenn, He daar, bedankt voor je reaktie! iets slechts? :-) Ik ga mijn best doen :-)

@ Kactus, dank je wel, inderdaad, met maar 12 noten heb je natuurlijk best kans dat je per ongeluk iets verzint wat al eens eerder door iemand anders gedaan is , als dat al een probleem is kunnen we wel stoppen met z'n allen, maar goed, het eind themaatje is wel heel erg bekend en ook doelbewust gepikt omdat ik dat gewoon leuk vond ;-)

gr, J

krizz
17 december 2007, 20:49
Bump :S

Ik wou nogmaals effe zeggen: jou muziek is echt supervet gewoon! :)

Op een of andere manier weet je mijn 'inspiratie-snaar' erg goed te raken :)

Bedankt man.

Bouke
17 december 2007, 20:59
Damn, een 'Meul' over het hoofd gezien....

Maar goed...

Erg goed!!

B.